Ga naar inhoud


DVB C of DVB T2


Bart53

Aanbevolen berichten

Binnenkort naar de camping, met aansluiting digitale kabelaansluiting.

Mijn tv kan alleen maar analoge signalen aan volgens mij.

Camping heeft het over DVB C signaal.

Vorig  jaar ook een camping bezocht met digitale kabel, en daar kreeg ik een konig HD T2 Receiver in bruikleen.

Nu is de keus een ontvanger kopen, maar welke DVD T2 of DVB C of een nieuwe tv waar alles inzit?

Bij mijn huidige tv sluit ik bij satelliet gebruik ook een losse ontvanger aan met losse CD Kaart.

Wat is wijsheid.

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Bart53, voor de camping zal je een DVB-C ontvanger moeren kopen/gebruiken.

De meeste moderne TV ontvangers hebben een DVB-C/T/S tuner aan boord.

De laatste zelfs een DVB-T2 tuner.

 

Of wil je een losse ontvanger aanschaffen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je een nieuwe ontvanger koopt, zit er standaard DVB T2 en DVB C in. Als je daarnaast ook nog satellietontvangst wilt hebben, moet er DVB-S2 in zitten. Maar let op, in een tv kun je een zenderlijst inladen maar meestal niet een zenderlijst voor de satelliet en ook nog voor T2 of C (kabel). Wil je ze alle 3 kunnen ontvangen, dan is het aan te bevelen voor de satelliet een losse ontvanger te nemen.
Maar is een kabelaansluiting op de camping gratis? Zo niet, dan is het niet handig daarnaast ook nog een satellietabonnement te hebben want dan betaal je dubbel maar misschien wil je alleen vrije zenders op de satelliet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor satelliet al een losse ontvanger, een ontvanger van cd met losse kaart die ik wissel met thuis waar de vu sole staat.

Wat ik aangaf of een losse ontvanger DCB C of DVB T2 of een nieuwe tv kopen maar dan moet ik weer een module er bij kopen voor mijn losse kaart.

Maar mijn vraag is welke losse ontvanger aan te schaffen, kom veel DVB T2 ontvangers tegen.

Niet specifiek DVB C.

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor NL is een DVB-T2 ontvanger óf TV nauwelijks interessant. Alleen de publieken en de regionalen zijn ongecodeerd te ontvangen. Verblijf je in de oostelijke grensregio dan zou je de Duitsers mee kunnen pakken.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Bart53 zei:

Maar mijn vraag is welke losse ontvanger aan te schaffen, kom veel DVB T2 ontvangers tegen.

er zijn wel wat opties om DVB-S2x + DVB-T2 tegelijkertijd te ontvangen in een apparaat met behoud van de smartcard voor CDS middels softcam

opties

de Dreambox DM920 UHD met triple tuner is er bijvoorbeeld een, maar ook de Vu+ DUO4K met 2 plugin tuners voor DVB-S2x + DVB-T2

echter het aantal FTA zenders van DVB-T2 is beperkt en dat zul je mbt het budget moeten overwegen hetgeen je wilt uitgeven.

 

de goedkoopste DVB-T2 ontvanger heb je al voor minder dan 30€

zo een combo apparaat met tuners voor DVB-S2x + DVB-T2 gaat al gauw voor 350€ terwijl je CDS nog steeds prima werkt in de SOLO2

 

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
12 uren geleden, Bart53 zei:

Maar mijn vraag is welke losse ontvanger aan te schaffen, kom veel DVB T2 ontvangers tegen.

Niet specifiek DVB C.

De reden daarvoor zal zijn dat de kabelnetten elk hun eigen settop box gebruiken en je doorgaans geen alternatieve box kunt gebruiken voor de gecodeerde zenders op de kabel.

 

Voor verschillende Satelliet boxen kan je een kabeltuner aanschaffen, maar niet altijd kan je daarmee de gecodeerde zenders bekijken.

 

Bij Vu+ en andere Enigma2 merken kan je een model kiezen waarin je een extra kabel tuner kan installeren.

Maar die ontvanger zal bijna net zoveel kosten als een moderne TV.

 

 

aangepast door ceesv
Tonskidutch was net 10 seconden sneller .

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een DM525-Combo heb je voor €139. Klein en wordt niet warm. Kun je de smartcard voor CDS blijven gebruiken, DVB-C/T2 ernaast. Leuke van de box is dat hij zelf inschakelt van DVB-C naar T2 via de kanaal lijst..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal bedankt voor advies, we gaan alles op een rijtje zetten.

Ik kan altijd nog de losse schotel opzetten, maar alleen maar een kabeltje aansluiten is ook wel handig.

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk het alternatief, het kabeltje van het camping DVB-C netwerk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zeg het verkeerd, je moet natuurlijk ook de ontvanger aansluiten, ook bij schotel gebruik maar ik hoef dan geen schotel  te installeren want die staat buiten naast de caravan.

Als de schotel vast gemonteerd was , zijn andere opties niet nodig.

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Mimisiku zei:

Voor NL is een DVB-T2 ontvanger óf TV nauwelijks interessant. Alleen de publieken en de regionalen zijn ongecodeerd te ontvangen. Verblijf je in de oostelijke grensregio dan zou je de Duitsers mee kunnen pakken.

 

Dat kan heel snel veranderen als KPN besluit of zelfs verplicht wordt een CI+ module voor Digitenne te leveren, of iemand de moeite neemt om zo'n boxje te ontleden. Gezien hoe goedkoop die krengen zijn zal er vast wel een mogelijkheid zijn. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Bart53 zei:

Ik zeg het verkeerd, je moet natuurlijk ook de ontvanger aansluiten, ook bij schotel gebruik maar ik hoef dan geen schotel  te installeren want die staat buiten naast de caravan.

Als de schotel vast gemonteerd was , zijn andere opties niet nodig.

op enkele webshops staan nieuwe FTA receivers voor 23,- € die DVB-T2 ontvangen, maar reken maar dat die een geschikte buiten antenne nodig hebben, dus er is altijd noodzaak voor een kabeltje!

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...