Ga naar inhoud


DVB C of DVB T2


Bart53

Aanbevolen berichten

Een late reactie, met de keuze van een andere camping die wel een digitale ontvanger in bruikleen gaf was er geen reden meer om een ontvanger aan te schaffen.

Op deze camping een humax ontvanger , vorig jaar in het najaar andere camping een konig ontvanger.

iedereen bedankt voor meedenken.

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Toch nog een vraag over  tv  ontvanger, zit nu op een camping in Zeeland en kan daar voor 25 euro een humax irdh 5550C kopen, maar er staat op speciaal voor delta klanten(dus Zeeland) kan ik hier mee ook  kabel tv. Ontvangen in een andere provincie/andere leverancier tv ontvangst of toch maar een algemene ontvanger kopen ?

wat is dan een goede koop?

Wil liever geen andere tv kopen, zolder staat al vol met extra camping benodigdheden.

Ik heb ook al een losse CD ontvanger in gebruik als de schotel mee gaat.

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een FTA cabelontvanger, en heeft dus niets met Delta te maken. Je kan de receiver met ieder kabelnetwerk gebruiken, op voorwaarde dat ze FTA signaal aanleveren. Je hebt dus geen manier om een smartcard te gebruiken....

De receiver is dus gewoon universeel... je moet alleen een onversleuteld kabelsignaal hebben.

 

https://myhumax.info/5550c/

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor info, ben nu de ontvanger aan het testen, zit een slechte verbinding met HDMI kabel in af en toe valt beeld weg, en natuurlijk geen extra kabel om te kijken of het aan mijn HDMI kabel ligt,

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Humax IRDH 5550C is een FTA DVB-C ontvanger, Ziggo geeft deze ook in bruikleen aan klanten die aangeven geen digitale tuner te hebben na afschakeling van de analoge TV.
Ik heb er één van Ziggo, daar staat ook een Ziggo logo op. Ik kan 'm eens proberen in Zeeland, Ik kan bij het zender zoeken geen Netwerk ID opgeven, dus dat is de vraag of dat wellicht voorgeprogrammeerd is. Bij Ziggo is dat 4444, maar bij Delta moet dat 4000 zijn.
En het blijft dan nog de vraag of het dan ook andersom werkt. En dan is er nog meer dan Ziggo en campings kunnen ook hun eigen kabelnetwerk hebben.

Je kan ook verder op internet zoeken naar een andere tweedehands kabelontvanger, een Humax 5100 of 5300 bijvoorbeeld.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verschillende info, wat is wijsheid.

Als ik over humax positief en negatief lees.

ik wil een ontvanger die ik op de camping  kan gebruiken en het liefst universeel is, maar dat lijkt moeilijk of tegen hoge kosten.

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Bart53 zei:

Verschillende info, wat is wijsheid.

Als ik over humax positief en negatief lees.

ik wil een ontvanger die ik op de camping  kan gebruiken en het liefst universeel is, maar dat lijkt moeilijk of tegen hoge kosten.

Ik zag een DM520 staan op een bekende veilingsite. Voor een leuk bedrag.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het dezelfde advertentie is dan vind ik het ontbreken van HDMI-kabel, powercord en afstandsbediening nogal verdacht. En vooral de AB is nogal essentieel.

Aan de andere kant is een Linuxontvanger geen slechte keuze, als je enigszins technisch bent.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan uiteraard ook op zoek naar gewone universele kabel receivers gaan... Dus niet eentje die door je kabelbedrijf aangeboden wordt.

Daar kan je altijd alle parameters invullen... Maar het zou me ergens verbazen als je bepaalde parameters een vaste voorinstelling geven. Wijzigen ze iets in hun netwerk, kost het weer een hele boel om dit aan te passen in de boxen... en waarom zou je die instelling vast voorinstellen?

 

Zoals bv een Technisat HD-C 232 die koop je ook al voor 35 tot 40 euro... of er zijn nog tientallen andere nieuwe apparaten voor een klein bedrag te koop.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou mij ook verbazen, maar ik kan 'm echt niet invullen. Wat dan nog overblijft is dat de ontvanger een blind scan doet en dus op alle netwerken zal werken, maar ik heb het dus nog niet getest (eerstvolgende bezoek in Zeeland).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Edision Proton T265 LED - DVB-C/T2 H.265 HEVC  wil ik bestellen inpast van de humax.

volgens gegevens moet deze werken bij verschillende providers.

Een nieuwe tv wordt wel een grote investering terwijl de oude nog goed is.

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet slecht voor dat geld denk ik.

Je hebt neem ik aan geen behoefte aan de gecodeerde zenders bij Delta of elders?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat mij alleen om digitaal signaal binnen te krijgen op de camping waar ze dat aanbieden, anders plaats ik de schotel.

zou het verstandig zijn om een losse buiten antenne er bij te bestellen om eventueel met T2 digi antenne te ontvangen?

Vu+Solo2 VTi 11.0.2 triax 64 cm duo lnb marantz 6007 smarttv Travelvision R7 Duo 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Bart53 zei:

zou het verstandig zijn om een losse buiten antenne er bij te bestellen

dat is altijd verstandig daar het afhankelijk van je caravan meestal maar de vraag is of de kamerantenne goede ontvangstwaarden levert.

moet je natuurlijk wel ook correct uitrichten zo'n antenne

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...