Ga naar inhoud


Upgrade van Windows 8 naar Windows 10.


Pluizebol

Aanbevolen berichten

Hi,

Mijn buurvrouw (die echt een PC nodig heeft en het financieel absoluut niet breed heeft) heeft na een paar jaar de HP laptop van haar overleden dochter geërfd die nog onder Windows 8 draait.
Bovendien was het scherm gebarsten/kapot maar dat wordt straks door een reparateur vervangen voor 100€ (helemaal niet duur vind ik).
Nu blijft de vraag : kan er nog gratis ge-upgrade worden van Windows 8 naar 10?
Ik zou dat heeeeel graag gratis voor haar doen want het menske zit financieel zwaar in de problemen.

Kan dat nog en hoe please ?

Thanks guys

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 minuut geleden, Pluizebol zei:

Hi,

Mijn buurvrouw (die echt een PC nodig heeft en het financieel absoluut niet breed heeft) heeft na een paar jaar de HP laptop van haar overleden dochter geërfd die nog onder Windows 8 draait.
Bovendien was het scherm gebarsten/kapot maar dat wordt straks door een reparateur vervangen voor 100€ (helemaal niet duur vind ik).
Nu blijft de vraag : kan er nog gratis ge-upgrade worden van Windows 8 naar 10?
Ik zou dat heeeeel graag gratis voor haar doen want het menske zit financieel zwaar in de problemen.

Kan dat nog en hoe please ?

Thanks guys

Is nog de vraag of je kunt updaten.

 

Dat kun je zien door het type nummer van de laptop in te vullen op de HP website, dan kun je bij drivers zien of er support is voor Windows 10, zoniet kun je met Google ook kijken op andere resultaten in combinatie met "HP typenummer Windows 10" in te tikken.

 

Of het nog gratis kan? Wellicht weet een ander daar meer van aangezien ik al tijden geen upgrade meer naar Windows 10 heb gedaan.

 

Wel heb ik dit gevonden. https://www.gratissoftwaresite.nl/upgraden-naar-windows-10-nog-altijd-gratis-met-mediacreationtool-januari-2017

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel, ik zal eerst een system backup maken met "Aomei Backupper" en daarna pas aan de update/upgrade beginnen.

Thx

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows 8.1 bereikt het einde van de basisondersteuning op 9 januari 2018 en het einde van de uitgebreide ondersteuning op 10 januari 2023.

De ondersteuning voor Windows 7 verliep 14 januarie 2020. 

Ik heb vorig jaar nog een paar cWindows 7 computer gratis geupdate naar Windows 10.

Ik ben redelijk zeker dat het met Windows 8 (8.1) nog steeds lukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Pionewbie zei:

Windows 8.1 bereikt het einde van de basisondersteuning op 9 januari 2018 en het einde van de uitgebreide ondersteuning op 10 januari 2023.

De ondersteuning voor Windows 7 verliep 14 januarie 2020. 

Ik heb vorig jaar nog een paar cWindows 7 computer gratis geupdate naar Windows 10.

Ik ben redelijk zeker dat het met Windows 8 (8.1) nog steeds lukt.

Ik heb dit jaar nog een stuk of 5 geupdate van W7 naar W10

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Pluizebol zei:

Hi,

Mijn buurvrouw (die echt een PC nodig heeft en het financieel absoluut niet breed heeft) heeft na een paar jaar de HP laptop van haar overleden dochter geërfd die nog onder Windows 8 draait.
Bovendien was het scherm gebarsten/kapot maar dat wordt straks door een reparateur vervangen voor 100€ (helemaal niet duur vind ik).
Nu blijft de vraag : kan er nog gratis ge-upgrade worden van Windows 8 naar 10?
Ik zou dat heeeeel graag gratis voor haar doen want het menske zit financieel zwaar in de problemen.

Kan dat nog en hoe please ?

Thanks guys

Je hebt pm!

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, vansloneker zei:

Wat ik zou doen is een schone installatie vanaf een verse Windows ISO. Vaak is het dan niet eens nodig de key in te voeren maar word de installatie automagisch gevalideerd.

 

Dan moet je wel eerst Windows 10 erop hebben gehad, daarna kan je dan een verse installatie doen zonder een key in te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

1 uur terug, Penthe zei:

Dan moet je wel eerst Windows 10 erop hebben gehad, daarna kan je dan een verse installatie doen zonder een key in te voeren.

Meestal niet. Een moderne PC heeft de key intern in de PC staan. Een valide Windows 8 key wordt normaliter ook gevalideerd voor W10.  Maar je weet het pas zeker als je het hebt uitgevoerd. Ik zou ook eerst een verse ISO  proberen.

aangepast door zeeteefje
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

En als die verse ISO dan niet lukt heb je geen key meer, niet handig.

4 minuten geleden, Tonskidutch zei:

ik wilde eens kijken... @wanderer

dat dacht ik namelijk al

 

Screenshot_7.png.cae1fc02d16931e206680bd82c45c361.png

Een legale licentie van Windows voor de update naar Windows 10 Home heb je al voor 24€

De echte Windows 10 Home kost 149€

 

Om je key uit te lezen gebruik je gewoon legale software van een legale website. Ik heb het liefst portable met dit soort tooltjes https://www.portablefreeware.com/index.php?q=produkey&m=

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...