Ga naar inhoud


Upgrade van Windows 8 naar Windows 10.


Pluizebol

Aanbevolen berichten

OK dit is wat ik ga doen van zodra ik de Pc in handen krijg  :

- AOEMEi backupper installeren en een system backup maken van de machine op een USB key.

- Met Produkey de nodige nummers ophalen uit de PC.

-Via MS-update kijken of ik van daaruit kan updaten van 8 naar 10.

- Indien dat niet lukt ga ik aan de slag met het Media Creation Tool en dan maak ik er een hele nieuwe Windows 10 van voor de nieuwe gebruiker (= de moeder van haar overleden dochter)

 

Op die manier geraak ik er wel uit.

Dank aan iedereen die oplossingen en mogelijkheden aangeleverd heeft.

 

aangepast door Pluizebol

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb net even een iso op mijn USB gedownload zoals het bij micosoft gedocumeteerd staat

even wachten natuurlijk toen ik die in mijn HP DC 8200 ssf stak en de installatie procedure moest doorlopen yes yes yes etcetera

ook 21-20-2020 kun je gewoon nog een verse w10 installatie uitvoeren als je die digitale licentie op de pC hebt

ik moet er misschien aan toevoegen dat ik mijn microsoft account heb opgegeven :D

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En ik heb nu ook mijn buurvrouw weer blij gemaakt met deze HP smalformfactor pC uit 2006 die met Windows Home 10 (hdmi out) nu ook haar Ziggo Go op de platte Televisie tovert en niet meer op de iPad moet turen.

En natuurlijk ook alle andere internet pareltjes die ze op het grote Televisie beeld projecteert.

Ze had al maanden geen beeld meer wegens afsluiten van analoge zenders en had geen CI+ slot in de Televisie.

 

Bluetooth keyboard en muis voor naast de TV zetel en kijken maar. De Lan kabel moet nog iets beter weggewerkt worden naar haar meterkast.

Moest alleen een tweede account voor haar aanmaken met haar eigen login.

 

De kosten waren dus alleen dat nieuwe bluetooth keyboard en muis (Microsoft Design combo) 45€ en wat tijd. Beduidend minder dan die 100€ voor dat gebroken Laptop scherm... :wink:

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-10-2020 om 11:38, Tonskidutch zei:

of bedoel je UEFI activatie code uit de BIOS, die je vooraf kunt opschrijven als je de BIOS in gaat

Ja, maar dat is zinloos. De code werkt alleen in dit specifieke apparaat en daar staat die al in. Je krijgt al een probleem als je een verandering aanbrengt aan de apparaateigenschappen, bijvoorbeeld een grotere harddisk. Dan begint Microsoft al te piepen en moet je bellen om opnieuw te valideren.

 

Als die code in UEFI staat kun je normaliter gewoon vanaf een ISO upgraden naar W10. En uiteraard maak je vooraf een backup, zoals je dat sowieso met grote regelmaat doet. Een image backup is m.i. veruit de eenvoudigste manier om te herstellen van een defecte harde schijf, virus besmetting of gijzelsoftware. Gewoon even je backup terugblazen en klaar. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, zeeteefje zei:

bijvoorbeeld een grotere harddisk. Dan begint Microsoft al te piepen en moet je bellen om opnieuw te valideren.

dat was een tijd zo

maar tegenwoordig merk ik daar niets van

ik had m'n drie oude pC's een SSD cadeau gegeven en met partition copy de oude hdd 1:1 overgezet en heb dacht ik geen validatie hoeven doen 2016

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

30 minuten geleden, Tonskidutch zei:

dat was een tijd zo

maar tegenwoordig merk ik daar niets van

ik had m'n drie oude pC's een SSD cadeau gegeven en met partition copy de oude hdd 1:1 overgezet en heb dacht ik geen validatie hoeven doen 2016

Ik denk dat je wel een enkele aanpassing kan doen maar zodra dat meer wordt je weer moet valideren. Ik heb ook gewoon de HDD vervangen en kreeg geen her validatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs met een illegale geregistreerde versie van windows 7/8/8.1 krijg je met het upgraden nog een legale digitale licentie voor windows 10.   Kortom je hebt helemaal geen code nodig nodig.. Bovendien houd microsoft op de activatie servers zelf bij of je systeem herkend wordt.  Dus ook Windows 10 opnieuw installeren vanaf ISO als je al windows 10 erop hebt gehad zou automatisch moeten werken.   

 

Het is zelfs mogelijk met een OEM versie als je een laptop van dell of hp etc hebt gratis te upgraden van windows 10 home naar windows 10 pro door de sleutel aan te passen.  Helaas werkt dat dan weer niet voor Enterprise, dat is dan weer jammer. 

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...