Ga naar inhoud

Eén op zwart?

dvbs
 Delen
Volgers 0

Aanbevolen berichten

Dag iedereen,

Ligt het aan mij, of hebben jullie ook geen beeld op Eén?

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar bericht
Delen op andere sites

Geen beeld op 1 of Canvas  Wel op VTM en zo

Geen info van transponder zegt systeem. Dacht dat mijn LNB kapot was, maar blijkbaar is er iets aan de hand?

Kan ook geen nieuwe zenderlijst inladen

• Bedankt 1
Link naar bericht
Delen op andere sites

Dank voor de reactie.

Da's raar. Voetbal op Canvas doet het wel hier.

Groeten van dvbs,        

UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar bericht
Delen op andere sites

canvas ,vrt en enkele hollanders liggen eruit.De codering is niet meer aanwezig en ook niet FTA.DVBS hoe ontvang jij die dan ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar bericht
Delen op andere sites
19 minuten geleden, bellejt zei:

canvas ,vrt en enkele hollanders liggen eruit.De codering is niet meer aanwezig en ook niet FTA.DVBS hoe ontvang jij die dan ?

Met een DM7020HD met OpenATV beeld op Canvas en Ketnet. Met een DM920 met Merlin geen beeld. ????

Eén, Ned1, 2 en 3 nergens beeld. (zelfs niet met de UFS910  🙂 )

aangepast door dvbs
vervollediging

Groeten van dvbs,        

Link naar bericht
Delen op andere sites

Denk dat het opgelost is. Hier terug beeld.

Groeten van dvbs,        

Link naar bericht
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
 Delen
  • Wie is er online   0 leden

Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken

• Gerelateerde inhoud

• Door iamsander
      Wat heb ik momenteel:

*Xtrend ET8000
      *3 Tuners: Tuner A: DVB-S2 / Tuner B: DVB-S2 / Tuner 😄 DVB-C
      *In iedere Tuner gaat 1 kabel
      *Externe HD aan ontvanger van 1500 TB
      *Schotel: 3 koppen voor 3 satelliet posities.  Uit iedere kop komen 2 kabels die bij elkaar komen en als 2 kabels naar de ontvanger lopen.
      *Abbo: TV Vlaanderen & Ziggo (beide een smartcard van in een softcam)

Issue met deze ontvanger die ik zeker heb sinds 2013:

*Bij het bedienen van de afstandbediening moet ik wel eens even wachten tot de ontvanger gedaan heeft wat ik vraag.
      *Bij het opnemen van kabel zenders (Ziggo) kan ik maar 1 programma tegelijk opnemen (of kijken).  Dit is zeer irritant.

Nu is het tijd voor een nieuwe ontvanger. Wat verwacht ik ervan:

*Dat je met Ziggo nu meer zenders tegelijk kan opnemen.
      *Je ook net als met apps zoals Ziggo ook al je zenders en opnames van je ontvanger via app op je mobiel kan kijken en kan streamen naar een chromecast als je op vakantie ben.
      * Dat je er weer jaren vooruit mee kan.

Nu heb ik met een winkel gebeld en die adviseerde me VU+ DUO 4K  of  VU+ ULTIMO 4K.

Ik vroeg zelf om een ontvanger met FBC Tuner omdat wat ik las je dan met 1 tuner 8 zenders tegelijk kan opnemen dan met je Ziggo ipv 1.  Wat ik las.

Ik zit alleen nav dat gesprek met een hoop vragen.

Ze adviseerde voor de kabel een FCB Tuner.  Daarbij zei ze dat je om die 8 werkzaam te krijgen je in je ontvanger software matig iets moest veranderen (in Oscam iets schrijven) maar daarbij kan ze als verkoper niet mee helpen en adviseren omdat dat van Ziggo niet mag.  Ze verwees me door naar Sat4all en Openpli forum.  Hierover kan ik 123 niets vinden op het forum.
      Verder vroeg ze nog of ik in een voorheen ook ZIGGO gebied woon of in een door ZIGGO overgenomen gebied.  Ik woon in het eerste.

Verder adviseerde ze voor satelliet niet een FCB te nemen omdat in de kosten zou lopen vanwege veranderingen aan de schotel.  Nieuwe koppen.  Klopt dit zijn mijn huidige koppen niet geschikt?
      Ze adviseerde voor de schotel een Dual Tuner.

Verder werd me verteld dat de huidige Linux ontvangers een stuk ingewikkelder en anders werken dan de Xtrend die ik heb nu heb.

Met mijn Xtrend ET8000 kan ik goed overweg en weet ik hoe ik op OSCAM via laptop ontvanger kom. Is zo'n  VU+ echt zo anders en ingewikkelder?

Vergeet ik nog iets waar ik aan moet denken?

Wat adviseren jullie?
    • Door dvbs
      Goeiemiddag,

Nu zit ik al een tijdje met dit probleem:

Geregeld valt éénHD weg. De andere zenders via 23.5 blijven dan ok. Oplossing is dan soms om te zappen naar een andere sat en terug naar één. Zappen binnen de sat (23.5), ondanks dat het een andere polarisatie is (waar de andere zenders op zitten), levert geen beeld op.(ondanks dat ik de box opnieuw een diseqc signaal laat sturen bij elke zenderwissel)  (Gisteren rond 19u30 zag ik het toevallig aankomen: de ontvangst van die Tp zakte stilaan van SNR +/- 90 (92 overdag) naar 60 tot helemaal weg.

Dit gebeurt zo 2 à 3 keer per week en ongeveer 1 keer per avond. Geen vast uur. (meestal niet meer na 21uur.)

De hoofdontvanger is een DM7020HD die via een no-name diseqc naar de Inverto Black ultra twin (2 iaansluitingen) gaat.
      De andere ontvanger die gebruikt wordt voor de dagdagelijkse opnames (UFS910) gaat via een Spaun naar diezelfde lnb.

Nu heb ik bij de lnb eens de coaxen gewisseld. (omdat ik dacht dat het om een defecte lnb ging) Maar dat leverde geen resultaat op. (Ik vermoed trouwens dat de Kathrein er ook last van heeft).

Volgens mij zijn er twee opties: een volledig defecte of haperend twin lnb (zou wel toevallig zijn dat die 2 inwendige lnb's hetzelfde euvel hebben, niet)
      Of iets anders. Kan een externe stoorbron de oorzaak zijn?

Iemand een tip?

Alvast bedankt voor jullie aankomende ideeën.

• Door Maxxxke
      Ik ben sinds een aantal dagen bezitter van dit model.
      Het automatisch scannen van meerdere satelieten is geen probleem. Ik krijg de beschikbare zenders te zien.
      Echter is het redelijk onhandig om bijvoorbeeld VTM, VIER, ... terug te vinden.
      Met de optie Fast scan zou je moeten een TVVlaanderen lijst binnen krijgen zodat alles mooi gerangschikt is. Dit lukt echter niet.
      Fast scan start op 100% en is onmiddellijk gedaan. Dit zowel via TVvlaanderen SD, HD, ... optie.
      Ik heb reeds de laatste firmware op het toestel gezet, maar dit lost het probleem niet op.

Wie kan mij helpen ?

Ik heb ook een OTA teruggevonden. Als ik het goed begrijp zouden via deze weg de geupdate fastscan lijsten van TVvlaanderen moeten 'gedownload' worden.
      Dit doet echter niets. Krijg melding dat er geen signaal is. Moet er iets speciaals ingesteld worden ? Zoals de juiste sateliet, polarisatie, ...

Alvast bedankt voor de feedback.
    • Door meijelsat
      Volgt me een bericht van King of sat dat zenders van TVVlaanderen zijn al gestart met uitzenden via Astra 3B transponder van Canal Digitaal.

DVB-S2 (MPEG4)
      12.129.00MHz/.V
      SR:27500
      FEC:2/3

Bron: http://nl.kingofsat.net
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.