Ga naar inhoud


Advies: VU+ Duo 4K of VU+ Ultimo 4K? (FBC & Sateliet & Kabel)


iamsander

Aanbevolen berichten

Wat heb ik momenteel:

 

*Xtrend ET8000

*3 Tuners: Tuner A: DVB-S2 / Tuner B: DVB-S2 / Tuner 😄 DVB-C

*In iedere Tuner gaat 1 kabel

*Externe HD aan ontvanger van 1500 TB

*Schotel: 3 koppen voor 3 satelliet posities.  Uit iedere kop komen 2 kabels die bij elkaar komen en als 2 kabels naar de ontvanger lopen.

*Abbo: TV Vlaanderen & Ziggo (beide een smartcard van in een softcam)

 

Issue met deze ontvanger die ik zeker heb sinds 2013:

 

*Bij het bedienen van de afstandbediening moet ik wel eens even wachten tot de ontvanger gedaan heeft wat ik vraag.

*Bij het opnemen van kabel zenders (Ziggo) kan ik maar 1 programma tegelijk opnemen (of kijken).  Dit is zeer irritant.

 

Nu is het tijd voor een nieuwe ontvanger. Wat verwacht ik ervan:

 

*Dat je met Ziggo nu meer zenders tegelijk kan opnemen.

*Je ook net als met apps zoals Ziggo ook al je zenders en opnames van je ontvanger via app op je mobiel kan kijken en kan streamen naar een chromecast als je op vakantie ben.

* Dat je er weer jaren vooruit mee kan.

 

Nu heb ik met een winkel gebeld en die adviseerde me VU+ DUO 4K  of  VU+ ULTIMO 4K.

 

Ik vroeg zelf om een ontvanger met FBC Tuner omdat wat ik las je dan met 1 tuner 8 zenders tegelijk kan opnemen dan met je Ziggo ipv 1.  Wat ik las.

 

Ik zit alleen nav dat gesprek met een hoop vragen.

 

Ze adviseerde voor de kabel een FCB Tuner.  Daarbij zei ze dat je om die 8 werkzaam te krijgen je in je ontvanger software matig iets moest veranderen (in Oscam iets schrijven) maar daarbij kan ze als verkoper niet mee helpen en adviseren omdat dat van Ziggo niet mag.  Ze verwees me door naar Sat4all en Openpli forum.  Hierover kan ik 123 niets vinden op het forum.

Verder vroeg ze nog of ik in een voorheen ook ZIGGO gebied woon of in een door ZIGGO overgenomen gebied.  Ik woon in het eerste.

 

Verder adviseerde ze voor satelliet niet een FCB te nemen omdat in de kosten zou lopen vanwege veranderingen aan de schotel.  Nieuwe koppen.  Klopt dit zijn mijn huidige koppen niet geschikt?

Ze adviseerde voor de schotel een Dual Tuner.

 

Verder werd me verteld dat de huidige Linux ontvangers een stuk ingewikkelder en anders werken dan de Xtrend die ik heb nu heb.

 

Met mijn Xtrend ET8000 kan ik goed overweg en weet ik hoe ik op OSCAM via laptop ontvanger kom. Is zo'n  VU+ echt zo anders en ingewikkelder?

 

Vergeet ik nog iets waar ik aan moet denken?

 

Wat adviseren jullie?

aangepast door iamsander

Grote tripple sat schotel & Xtrend ET 8000 & Humax (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites


de oude et8000 met Openpli is qua beheer en firmware precies hetzelfde als een nieuwe VU+ met Openpli erop

dus daar hoef je helemaal niet bang voor te zijn

Over Oscam inrichten voor een ziggo kaartje staat het forum vol en dat gaat ook met de DVB-C / FCB tuner zonder veel moeite.

 

Voor de keuze is enkel belangrijk of je ook echt drie tunerslots nodig hebt !!! OF maar twee !!!

met dezelfde schotel kun je gewoon verder

 

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben de VU+ modellen al een tijdje aan het volgen.. Nu de DM8000 aan het einde van de mogelijkheden komt.. Heb er een aantal geïnstalleerd en ze werken heel stabiel. Mijn voorkeur gaat uit naar de VU+ Ultimo 4K met DVB-S2 twin tuner en een DVB-C FBC t.b.v. Ziggo....

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik alles zo gelezen heb op 2 fora kom ik tot volgende...

 

*FBC-tuner met bestaande koppen = veel minder beperkingen met opnemen dan nu met een DVB-S2 tuner

   - Kan dus ooit altijd nog al nieuwe koppen erop zetten.

 

* 2 Tuners zal voldoende zijn

  - Dual DVB-S2 FBC & Dual DVB-C FBC  (Ik neem aan dat in 1 Dual DVB-S2 FBC tuner 2 kabels kunnen. Dus aan 2 tuners genoeg)

 ("Ga daarom sowieso voor een FBC-tuner voor satelliet. Dat levert al direct voordelen op, zoals dat je de hele Astra3 tegelijk kunt ontvangen met slechts 2 kabels.")

 

 * VU+ DUO 4K heeft dan een 2GB RAM  (vs 3GB RAM (Ultimo 4K)) en kost ongeveer 100 euro goedkoper (Uitgaand van 2 tuners in ontvanger zetten)

 

Dus zou ik zeggen dan dat VU+ DUO 4K het beste dan is voor wat ik wil totdat ik bij het vergelijken van de specificaties kwam op de kaartlezer.

DUO 4K heeft maar 1 smartcardlezer!!!  Terwijl ik 2 kaarten heb... TV Vlaanderen en Ziggo.

DUO 4K heeft dan wel 2 CI+  slots.  Daar heb ik nog nooit mee gewerkt omdat die zeer beperkt zijn omdat je dan maar 1 zender tegelijk kan kijken. (hardwarematige limitatie)

 

Dus de DUO 4K moet daarom afvallen.  Of heb ik het nu helemaal mis?

 

Blijft over De ULTIMO 4K met daarom die eerder genoemde 2 Tuners.  Externe HD van 1500 GB die nu aan de ET8000 zit kan ik dan aan deze vast maken. Bespaar ik weer kosten.  Ooit kan ik er dan altijd nog voor kiezen om een andere erin te stoppen.    Vanwege die smartcard dan 100 euro extra kwijt ongeveer.  Buiten dat moet ik zeggen lijkt me de ULTIMO 4K (die groter en stuk zwaarder is) erg mooi.

 

Nu kwam ook nog iemand ermee dat je enkel voor een FBC Kabel tuner moet gaan en die in je ET8000 stoppen en klaar. (Als ik het goed begreep.) Geen honderden euro's uitgeven omdat je over een paar jaar waarschijnlijk alleen nog maar met dichte boxen kan kijken schreef men.

 

Is dat zo? En kan je een FCB Kabel tuner in een ET8000 plaatsen? Dat zit ik er nog wel mee dat de ontvanger vaak moet nadenken als met afstandbediening bezig ben. En het gebeurd nog wel eens 1x in zoveel tijd dat plots niets opneem omdat alle betaal zenders zwart zijn Ziet hij de kaarten niet meer.  Start ik enigma 2 opnieuw op en de zenders doen het weer.  Wel irritant als dan opnamens zwart zijn.

 

Heb ik het zo goed op ene rij?

 

Dus keuze ULTIMO 4K  of  ET8000 houden met dan een FBC Kabel Tuner op de plek van de DVB-C tuner en dan eventueel ook een Dual DVB-S2 FBC  op de plek van  de 1 van de 2 DVB-S2.  En dan de kuren van de ontvanger op de koop nemen?

 

Verder is het zo dat als je wat in OSCAM van ET8000 taat zoals oscam.user en oscam.server je dat kopieer en plak en zo in OSCAM kopieer van VU+ dat dan gewoon je kaarten werken ook nu met FBC (Kabel en Schotel)?

 

 

 

 

Grote tripple sat schotel & Xtrend ET 8000 & Humax (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Mimisiku zei:

Ben de VU+ modellen al een tijdje aan het volgen.. Nu de DM8000 aan het einde van de mogelijkheden komt.. Heb er een aantal geïnstalleerd en ze werken heel stabiel. Mijn voorkeur gaat uit naar de VU+ Ultimo 4K met DVB-S2 twin tuner en een DVB-C FBC t.b.v. Ziggo....

Is ook mijn voorkeur, staat hier al een hele tijd met die configuratie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, iamsander zei:

Verder is het zo dat als je wat in OSCAM van ET8000 taat zoals oscam.user en oscam.server je dat kopieer en plak en zo in OSCAM kopieer van VU+ dat dan gewoon je kaarten werken ook nu met FBC (Kabel en Schotel)?

ja ook dat is natuurlijk heel eenvoudig

en als je die et8000 gewoon laat staan hoef je zelfs geen extra kaartlezer indien je voor de DUO4K zou kiezen

de home share werkt ook tussen verschillende merken via Oscam

 

zelf had ik de Ultimo4K ook en kan zeggen dat ik er nooit spijt van heb gehad

maar hij is beduidend duurder met meerdere tuners (die per tuner ook iets kosten)

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank allemaal voor alle adviezen.  Hier kan ik wel wat mee. :)

 

Dit ga allemaal nog even bespreken hier in huis.  


De optie van ET8000 en via Falback krijg ik hier de handen niet voor op elkaar omdat men niet meer apparatuur wil en dat ook niet past in kastje onder de tv.  

Grote tripple sat schotel & Xtrend ET 8000 & Humax (Ziggo)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...