Ga naar inhoud


Blauwe maan!


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Vanavond is bij heldere hemel een zogenaamde blauwe maan te zien.

Uitleg

 

De laatste keer dat we een blauwe maan tijdens Halloween hadden, was in het jaar 1974.

En na vanavond is de eerstvolgende keer pas weer in 2039.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


nee, de 1e was zoals hij hier werkelijk te zien was, de 2e zoals Tonskidutch hem waarschijnlijk had willen zien zonder de betekenis van Blauwe maan te kennen.

 

Maar heb ze al wel beter gemaakt

vrijdagavond5.JPG.93df8b23852bda6e3e15f60c673c0199.JPG

 

deze heb ik bijv. gemaakt in België nabij Putte waarop de inslagkraters bijv. heel goed te zien zijn.

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist

En dat komt normaal maar 1 x per 2 jaar voor en altijd op de 30e of 31e van de maand. (gewoon een manco in ons kalendersysteem om e.e.a te laten kloppen)

Om dat samen te laten vallen met Halloween (31 oktober) moet je dus wachten tot 2039

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

uh hallo, ik ken die betekenis ervan wel hoor

bedankt

Ik ken de betekenis er ook van maar vind het niet bijzonder, maar dat zal komen omdat de maan hier vrijwel altijd zichtbaar is. Deze halloween was op een andere manier bijzonder en gaat zo dan ook de geschiedenis boeken in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt ook verschillende theorieën over "the hole of de moon" (de witte vlek waar alle lijnen naar toe lopen)

Maar er is ook het liedje "The whole of te moon" https://www.youtube.com/watch?v=pu7AR0-FRro

Wel totaal wat anders.

 

Trouwens wel eens op TV naar de verbouwingen in Australië en Nieuw Zeeland gekeken?

Daar aan de andere kant van de wereld hebben ze een heel andere maan dan zoals wij die hier zien.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...