Ga naar inhoud


Blauwe maan!


ceesv

Aanbevolen berichten


  • Moderator

De schijngestalten zien er ook anders uit, wanneer je op het noordelijk halfrond, de evenaar of op het zuidelijk halfrond naar de maan kijkt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

52 minuten geleden, ceesv zei:

De schijngestalten zien er ook anders uit, wanneer je op het noordelijk halfrond, de evenaar of op het zuidelijk halfrond naar de maan kijkt.

De zon komt op in het oosten en gaat onder in het westen, zoals hier,  maar dat de zon daar door het noorden passeert, was even wennen toen ik daar was.

31 minuten geleden, cookie monster zei:

De link bleef op Sat4all plakken 😉

Toffe song.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, astro iris zei:

De maan is dezelfde, maar noord is daar zuid.

Zou ook wat zijn dat het plots een heel andere maan is, maar het is niet de maan zoals wij die kennen de vlekken op de maan (naar zeggen oude lava meren) zitten op heel andere plekken dan wat wij hier gewend zijn.

En inderdaad daar willen ze graag een tuin op het noorden terwijl dat bij ons de schaduwkant is.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Hier in het midden oosten staat de maan op z'n kop. 

https://www.forbes.com/sites/jillianscudder/2017/09/09/astroquizzical-upside-down-moon  😲

https://forum.tfes.org/index.php?topic=6149.0 🌶️

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke avond bijna ga ik van mijn werkhuisje naar het het huis waar ze hun eigen tv-series bekijken. Er is dikwijls een pitstop bij en bij geen verkeer door lockdown en dat helder maanlicht en Covid denk je 'is er nog een morgen. Graden Kelvin van het maanlicht was iets hoger gisterenavond of was dat de kou?

Dit jaar al een zeer grote rode bol gezin bij valavond (maan of zon?). En die rode ster Mars zie ik ook dikwijls, soms ZO en dan weer ZW op een ander tijdstip.   

Bij de 4° volle maan is het steeds Pasen, zo onthoud ik volle maan.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-11-2020 om 15:59, de mon zei:

Graden Kelvin van het maanlicht was iets hoger gisterenavond of was dat de kou?

Dit jaar al een zeer grote rode bol gezin bij valavond (maan of zon?).

Er is, als je de Engelse taal goed genoeg machtig bent, een mooie uitleg van Walter Lewin (Een Nederlander die erg lang op MIT lesgegeven heeft) over het fenomeen "rode zon" (of maan, of elk ander hemel lichaam). Dit is zijn laatste college aan MIT, welke hij heeft gegeven voor "liefhebbers", en waar hij een aantal thema's heeft besproken, waaronder de rode zon: 

 

(Deze link begint op het moment dat hij de uitleg begint te geven... Maar kijk eens als je wat tijd hebt de hele video!)

 

aangepast door Big fellow
Spelfout in naam aangepast.
  • Like 1
  • Bedankt 1

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...