Ga naar inhoud


upgrade naar 4k zinvol


looney2

Aanbevolen berichten

mijn vraag:

Heb nu een vu+ duo2 kijk via schotel canaldigital "met een samsung QE55Q9F

ik zie tijdens voetbal een bij een lange bal dat die "na ijlt' en tijdens een F1 race alsof er een plastic sliert aan de auto's hangen.

Nu vraag ik me af  of met een (bv.)  VU+ duo 4K  dit "na ijlen" nog steeds zichtbaar is.

misschien dat er hier leden zijn die dit herkennen en zelfde ontvanger hebben gehad. en nu een 4k ontvanger.

Het hoeft niet perse een VU+ duo 4K   te zijn, het gaat mij hoofdzakelijk om de beeld verbetering, zeg maar het verdwijnen van dat "na ijlen" 

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik vermoed dat jij je instellingen van je tv eens moet nakijken.

Dit komt waarschijnlijk door de zogezegde video verbetrraars. 

 

Er wordt nog bijna niets uitgezonden in 4K.

Dus daar ga je niet veel verbetering kunnen halen.

 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Idem, lijkt erop dat er een beeldverbeteraar je bewegingen in beeld niet goed volgt.

 

In het algemeen geeft een 4k satelliet ontvanger, aangesloten op een hd of uhd scherm een beter beeld bij hd uitzendingen.

De 4k beeldverwerking chips zijn moderner en sneller.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

- Gebruik je de laatste firmware (2 november 2020) ?

- Is je HDMI-kabel geschikt?

- Wellicht kun je iets instellen bij de tv-instellingen (zie handleiding?) ?

 

In 2021 zou ARTE overschakelen naar UHD (https://www.tvbeurope.com/tvbeverywhere/arte-plans-uhd-switchover)

 

Ook meen ik gelezen te hebben dat de planning voor de uitrol van dvb-s2x tot 2022 loopt.

Zou dat door omstandigheden 2023 kunnen worden? Komt de uitrol van lineaire UHD-tv wellicht dan pas op gang?

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, minplus zei:

En idem.

Kijk veel voetbal op een Duo2 en geen enkel veegwerk hier. TV instellen dus.

allereerst een ieder bedankt voor de reacties.

maar kijk je ook op een echte 4k of een ready tv.

Heb nl. ook nog een Panasonic plasma tv en daar heb ik hetzelfde beeld als jullie melden, geen "na ijlen" .

Beeld verbeteraar instellingen zijn al een keer in en uit geschakeld, maar geeft geen verschil. het heeft naar mijn mening met de tv i.c.m. ontvanger te maken

Bij instal van pli   zie ik bij de duo+2 een max resolutie van 1080 echter bij een 4k tv staat er 2160

ook heb ik een kpn ontvanger, hierop bij voetbal geen "na ijlen" en toen Ziggo een keer "vrij" was ook niets bijzonders tijdens F1 races gezien.

ook de HDMI kabel van kpn box omgezet geen verbetering.

Iemand nog tips.

 

22 uren geleden, ceesv zei:

Idem, lijkt erop dat er een beeldverbeteraar je bewegingen in beeld niet goed volgt.

 

In het algemeen geeft een 4k satelliet ontvanger, aangesloten op een hd of uhd scherm een beter beeld bij hd uitzendingen.

De 4k beeldverwerking chips zijn moderner en sneller.

Zou dan dit beter beeld, dat "na ijlen" kunnen verbeteren ? om eerst een 4k ontvanger te kopen en er dan achter komen dat het "probleem" blijft is redelijk kostbaar.

HALLO [deze text leest u alleen als u een illigale versie van windows heeft]

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer de KPN ontvanger niet veegt en je satelliet ontvanger wel, kan je misschien de ontvanger eens opnieuw flashen.

Ook kan je nog een andere HDMI kabel tussen sat ontvanger en tv proberen.

Anders wordt het tijd voor een nieuwe ontvanger.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben hier enkele 4K consumer ontvangers staan om er het één en ander mee te testen.

En hebben zeer nauwkeurig proberen vast te stellen of een 4K ontvanger beter presteert bij HD weergave.

We zijn unaniem van mening dat dit niet zo is. We vergelijken niet met goedkope no-name China HD meuk ontvangers maar met merk-ontvangers van goede naam.

 

Verder zijn we bij MBC Group nog lang niet van plan om met al onze 18 programma´s maar even naar 4K om te schakelen.

Temeer omdat we net zo´n beetje klaar zijn met de omschakeling van SD naar HD, terwijl het grote merendeel nog naar onze ongecodeerde programma´s in SD kijkt.

Komt nog bij dat we we zo goed als alle programma´s in SD en HD aangeboden krijgen.

We kunnen ons een ombouw naar 4K niet veroorloven omdat we dan niet meer economisch het hoofd boven water kunnen houden en geen winst meer kunnen maken. We kunnen namelijk niet met al onze programma´s in SD, HD en 4K present zijn op onze wereldwijde satellieten vloot. Om het over de kosten van hardware maar niet te hebben.

aangepast door Drs. IJzerbout
  • Bedankt 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

En hebben zeer nauwkeurig proberen vast te stellen of een 4K ontvanger beter presteert bij HD weergave.

We zijn unaniem van mening dat dit niet zo is.

Dat is wel heel uitgesproken anders dan bij de consument met z'n overstap van de "doorsnee HD" receiver naar de "doorsnee UHD" receiver.

Ik meld je dat omdat ik het met de satelliet receiver alsook de kabel receiver heb zien gebeuren op dezelfde Panasonic platte TV.

Ik ervaar toch echt een beter beeld door die overstap.

 

Natuurlijk kan ik niet tippen aan de studio apparatuur maar jij hebt toch ook een Vu+ thuis? zou me boeien als je thuis eens op 4K receiver overstapt.

 

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-11-2020 om 21:50, ceesv zei:

In het algemeen geeft een 4k satelliet ontvanger, aangesloten op een hd of uhd scherm een beter beeld bij hd uitzendingen.

De 4k beeldverwerking chips zijn moderner en sneller.

 

Wederom begrijp je er weer niks van CeesV.  De SoC in dat soort boxjes is vaak nog steeds maar een goedkoop prul en niet geoptimaliseerd om scaling of upconverting uit te voeren.. Dat wil zeggen als jij je video output instelt op 1080i dan zal die prima beeld geven op je HD of UHD TV.  Echter op het moment jij er 1080p of 2160p van maakt en de zender is 1080i dan gaat je boxje die omzetting verzorgen terwijl de TV dat veel beter kan want die heeft wel een aparte beeldverwerkingschip voor. 

 

Dat is ook de reden waarom veel mensen met een 4K box bij Ziggo en KPN klagen dat de HD zenders onscherp zijn. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is inderdaad een reden waarom met bij KPN klaag(de)over de beeldkwaliteit.

HDR update

 

3 uren geleden, Codx zei:

Echter op het moment jij er 1080p of 2160p van maakt en de zender is 1080i dan gaat je boxje die omzetting verzorgen terwijl de TV dat veel beter kan want die heeft wel een aparte beeldverwerkingschip voor. 

Net zoals er goede en goedkope 4k Satelliet ontvangers zijn, zo zijn ook de tv's van goede of goedkope beeldverwerkers voorzien.

 

Je zal door tweaken moeten bepalen welk deel van welk apparaat die taak het beste uitvoert.

Vandaar mijn opmerking dat in het algemeen....

 

Wat ik zelf heb geconstateerd bij de migratie van HD naar 4k ontvanger en tv, is dat bijvoorbeeld de helderheid meer bits ter beschikking kreeg.

Bij beelden van wolken, zag je in de oude situatie overgangen, stapjes in helderheid, die als kringen in het beeld zichtbaar waren.

Nu gaan de helderheid overgangen in veel kleinere stapjes waardoor het HD beeld staploos helderheid gradaties kan weergeven.

 

Wat jij op jou ontvangers kan waarnemen kan ik niet over oordelen.

Ik kan wel een positief effect zien van HD uitzeningen op mijn gekozen weergave componenten.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...