Ga naar inhoud


Joyne kanalen vinden


TimS

Aanbevolen berichten

Beste

 

Ik ben een complete newbie, maar heb me de afgelopen dagen al zitten suf zoeken en helaas niet tot een oplossing gekomen. Ik probeer even of ik hier wat hulp/info kan vinden, want ik zie door het bos de bomen niet meer.

 

Ik heb een 2e hands camper gekocht met een automatische schotelantenne (Teleco Easy Smart) en een TV-Ontvanger (Denson 19/TVSLIM). We kijken al een tijdje af en toe naar BVN en wilden eens een maandje of zo een Joyne abonnement testen om te zien of we er veel aan zouden hebben.

 

Echter, na heel lang proberen lijk ik nu het volgende probleem te hebben. In de Denson TV zit er nog niets "voorgeladen" van Joyne (zoals bvb voor TV Vlaanderen wel het geval is), dus ik dien de kanalen manueel in te laden. Het heeft me even geduurd voor ik allemaal begreep wat daarvoor nodig is (satelliet, transponders etc).

 

Ik heb echter al verschillende malen dus geprobeerd de Eutelsat 9A (9E) te gebruiken om kanalen op te laden. Ik heb het geprobeerd door zowel de hele satelliet te doorzoeken, maar geen enkel Joyne kanaal. Daarbij ontdekt dat de transponders van Joyne niet "voorgeladen" zijn in mijn TV. Die dus manueel aangemaakt, maar telkens geen Joyne kanalen te vinden.

 

Nu heb ik vandaag even met de USALS instellingen "gespeeld" (gebaseerd op locatie, Antwerpen). Ondertussen heb ik het al wel terug naar de fabrieksinstellingen gezet.

 

Ik begrijp helemaal niet hoe, maar tot gisteren leek het dat als ik "de hele satelliet" doorzocht, ik dus wel kanalen vond. Echter, als ik dat nu doe, vindt hij geen enkel kanaal. Als ik bvb dan expliciet op de transponder 11727/V/30000 laat zoeken vindt hij eigenaard genoeg kanalen die precies op een andere satelliet worden uitgezonden (wel op die transponder). Zo ben ik al BBC Arabic HD tegengekomen die dus op 11727/V/29900 wordt uitgezonden, maar op de Hot Bird 13B satelliet.

 

Zoals gezegd ben ik een newbie, maar ik ga ervanuit dat de schotel zich automatisch correct zet naar de geselecteerde satelliet en dan gaat zoeken?

 

Enfin: ik begrijp er eigenlijk niet zo heel veel meer van :)

 

NB: ik heb ook al zelf manueel een satelliet aangemaakt (9° Oost en Ku-band), maar ook dat bracht geen soelaas precies.

 

Is er iemand die hier misschien wat advies kan geven?

 

Alvast bedankt!

gr

Tim

Link naar reactie
Delen op andere sites


Joyne gebruikt maar 3 transponders. Als je deze drie handmatig inlaad, dan heb je zowel de Belgische als Nederlandse radio en tv-zenders. Er zijn er ook een aantal ongecodeerd (geel in de tabel van Lyngsat) die je dus ook zonder abonnement kunt bekijken, zie: https://www.lyngsat.com/packages/Joyne.html

Met een Belgisch abonnement kun je transponder 11747H over slaan want daar heb je een Nederlands abonnement voor nodig.

 

Nu moet de schotel wel heel goed uitgericht zijn om Joyne te ontvangen want hij is zwakker dan TV Vlaanderen en Canal Digitaal.
Om te controleren of je schotel op de Eutelsat 9 oost staat uitgericht, kun je transponder 11996V gebruiken met de vrij te ontvangen zenders CCTV 4 Europe, Español enz. Dit is een hele sterke transponder die zelfs als de schotel niet optimaal staat uitgericht gewoon goed binnen komt.

 

makkelijk te ontvangen transponder op 9oost.png

aangepast door Sprietje
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is volgens mij dat de schotel op 13e uitgericht blijft staan omdat 9e niet in de "preselecties" van de motor zit. Je kan op je televisie wel een satelliet 9e aanmaken met bijhorende transponders. Maar volgens mij zit het probleem niet in de tv maar in de "teleco easy smart".Dit apparaatje zegt naar waar de schotel moet draaien. Het is daar waar de 9e satelliet dient ingeladen te worden. Maar hoe je dat doet, daar heb ik geen idee van. Er zal hoogstwaarschijnlijk een handleiding van te vinden zijn op het web? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ook geen idee hoe dat ding werkt, maar misschien kun je als je op 13 oost staat de schotel een klein stukje naar het westen laten bewegen terwijl je tegelijkertijd de ontvanger op de CCTV transponder hebt ingesteld mocht die in je ontvanger zitten.. en dan zo kijken of je beeld krijgt en of de signaal meter uitslaat bij een lock.  En dan die satelliet opslaan als 9 oost. En daarna zou je de joyne transponders moeten kunnen inlezen. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

mss heeft hij weleen update van software nodig om die 9E te vinden :

Teleco

Alle modellen met bediendeel zijn geschikt voor ontvangst van Joyne en Canal Digitaal.

Meestal is een software update voldoende.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, TimS zei:

Ik heb een 2e hands camper gekocht met een automatische schotelantenne (Teleco Easy Smart) en een TV-Ontvanger (Denson 19/TVSLIM)

denk dat zo'n oud setje misschien nog wel te updaten is voor recentere satelliet posities, maar dat durf ik gezien die hardware niet met zekerheid te zeggen.

Dus de suggestie van @bellejt inzake de software is het eerste waar je moet zoeken op 't internet.

 

23 uren geleden, TimS zei:

dus geprobeerd de Eutelsat 9A (9E) te gebruiken om kanalen op te laden

staan die niet op 9B ;)

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

yep 9B op positie 9E :) .Geraak er maar wijs uit :)

 

 

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Sprietje zei:

 

Met een Belgisch abonnement kun je transponder 11747H over slaan want daar heb je een Nederlands abonnement voor nodig.

 

 

NPO 1, 2 en 3 op 11747H zijn in BE Joyne Travel inbegrepen: https://www.joyne.be/zenderoverzicht/

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Helaas is WWSat in ontbinding. op 14-12-2020 stopt men ermee.

 

Bron: website wwsat

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rob van Leeuwen is al meer dan 13 jaar actief op het camperforum onder de naam Rob66. Hij had het bedrijf Worldwide Satellite in Purmerend bijna 30 jaar waar hij satellietinstallaties installeerde op hoofdzakelijk campers.
Hij was zeer behulpzaam bij problemen met automatische schotels en gaf op het forum oplossingen en uitleg.


Jammer dat een deskundig bedrijf in satellietontvangst er mee gestopt is in Nederland. Misschien heeft het er ook wel mee te maken dat steeds meer camperbezitters overstappen van een automatische schotel naar internet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
14 uren geleden, theboyk zei:

Indien je de Teleco Easy Smart wil voorzien van 9 Oost tbv Joyne kan ik misschien wel helpen.

Je kunt in een PM wel even eea aan informatie sturen.

 

De software kan ik updaten.

Het belangrijkste is de versie van de besturingsunit.

 

Ik ben zelf installateur en de Teleco is wel degelijk te updaten

Ik denk niet dat je hierop nog reactie gaat krijgen. TimS heeft geregistreerd en daarna niets meer.

 

  • Aantal items 1
  • Registratiedatum 17 november 2020
  • Laatst bezocht 17 november 2020
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...