Ga naar inhoud


CI+ Satellietontvangers


Aanbevolen berichten

Hoi leden,

 

Vraagje:

 

Welke satellietontvangers ondersteunen opdit moment nog CI+   weten jullie hier meer over??

Ik weet dat de satellietontvangers van Technisat nog Officiëel ondersteunt  maar over andere merk satellietontvangers weet ik er heel weinig over...

Ondersteunt de SAB satellietontvangers nog de CI+  ???

 

Groetjes Rick.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 46
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

TechniSat series in elk geval... Je zou wat Duitse satshops moeten aflopen.. Daar wordt CI+ practisch verplicht. Uiteraard zijn dit allemaal gesliten ontvanger met geen (of zeer rudimentaire) externe mogelijkheden..

 

Voor 'open' boxen is de keuze zomogelijk nog kleiner. En op die categorie 'Alle Angaben wie immer ohne Gewähr'..

 

Welke CI+ zou je willen gebruiken?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, RickBrouwer zei:

Ondersteunt de SAB satellietontvangers nog de CI+  ???

niet elk type

deze wel dus

Quote

De ingebouwde kaartlezer en de  Common Interface kunnen gebruikt worden voor het lezen van de CanalDigitaal smartcard en ook de nieuwe CI module met ingebouwde kaart. De SAB TITAN III COMBO HD

 

Maar SAB receivers hebben verder geen ondersteuning meer

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Mimisiku zei:

TechniSat series in elk geval... Je zou wat Duitse satshops moeten aflopen.. Daar wordt CI+ practisch verplicht. Uiteraard zijn dit allemaal gesliten ontvanger met geen (of zeer rudimentaire) externe mogelijkheden..

 

Voor 'open' boxen is de keuze zomogelijk nog kleiner. En op die categorie 'Alle Angaben wie immer ohne Gewähr'..

 

Welke CI+ zou je willen gebruiken?

Mij gaat het in ieder geval om Irdetto2 systeem.  Ik nijg om Digitürk te nemen, Turkse zenders die ik  op Türksat niet kan ontvangen met een schotel van 120 cm, wil ik via Digitürk kunnen kijken. Het kost je 130 euro per jaar en heb je zobiezo alle populaire zenders en docu/nieuws kanalen tot beschikking . Hun werken namelijk met Irdetto2 codeer systeem. 🙂 Mimisiku ik heb je bericht niet helemaal gegrepen maar hoe goed is o.a een Technisat satalietontvanger?? 

 

Open boxen heb ik liever dat kun je naar wens aanpassen maja dan moet de image natuurlijk ci+  ook ondersteunen! OpenAtv die ondersteunt ci+ niet meer en openPli die gaat ook stoppen met ondersteunen van ci+ heb ik gehoord. 

 

Welke open boxen kunnen nog de ci+ ondersteunen?? Als ik toch een keuze maak naar open boxen dan wil ik de overstap naar 4K en naar FBC tuners ook maken.. 

 

Maar ik ga de duitse markt ook onderzoeken kijken welke satalietontvangers ci+ ondersteunen! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Tonskidutch zei:

niet elk type

deze wel dus

 

Maar SAB receivers hebben verder geen ondersteuning meer

Ik dacht dat de Sab Titan Combo 4 ci+ ondersteunde?? 

 

Dit sab satalietontvanger is goedkoop, voor 100 euro heb je een  HD Unicable satalietontvanger die ci+ ondersteunt. Ook weet ik dat de Tuners van dit Merk satalietontvangers erg gevoelig is! Je hoeft voor dit prijs niet veel te verwachten, alleen dit is al echt goud waard!!! Heb je voor dit prijs satalietontvanger hoge verwachtingen dan kun je erg teleurgesteld worden 😊😊😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Technisat is een ijzersterk merk, met geweldige ontvangers.

Ik heb zelf jarenlang technisat gehad... de digicorder... toen deze kapot ging wilde ik weer een Technisat, maar helaas hebben de meesten slechts 1 kaartlezer en 1 ci(+) slot meer aan boord... en dat was voor mij een probleem omdat ik 3 kaarten gebruik... 1 te weinig dus.

Dat was de reden voor mij om naar VU+ te gaan, ik ben heel tevreden met de ultimo 4k.... maar Technisat is wel een stuk gebruiksvriendelijker.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Sverige zei:

Technisat is een ijzersterk merk, met geweldige ontvangers.

Ik heb zelf jarenlang technisat gehad... de digicorder... toen deze kapot ging wilde ik weer een Technisat, maar helaas hebben de meesten slechts 1 kaartlezer en 1 ci(+) slot meer aan boord... en dat was voor mij een probleem omdat ik 3 kaarten gebruik... 1 te weinig dus.

Dat was de reden voor mij om naar VU+ te gaan, ik ben heel tevreden met de ultimo 4k.... maar Technisat is wel een stuk gebruiksvriendelijker.

Hoeveel CI+ sloten heeft zo'n ontvanger?

En kan hij met 1 CI+ slot meerdere zenders tegelijk decoderen, of is dat beperkt tot 1?

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beperkt tot 1. Ontvangers met officiële CI+ worden volledig door de aanbieder bediend. Zelfs tot een opname 'verbod' van belangrijke evenementen! Voorbeeld F1 races op RTL UHD.

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, zzzzzz zei:

Hoeveel CI+ sloten heeft zo'n ontvanger?

:grin: sloten (met kikkers zeker)

het "slot" komt uit de  Engelse taal en is dus in meervoud => slots

 

Nederlands zou "inschuif plek voor CI-Cam module" kunnen zijn, maar dat klinkt ook weer te lang en bevreemdend.

 

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Vlamingen noemen het een schuif... Ook prima...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Mimisiku zei:

De Vlamingen noemen het een schuif... Ook prima...

Ik ben wel degelijk een Vlaming, maar wij gebruiken heel veel leenwoorden, ik ken niemand die dat een schuif noemt.

Een schuif zeggen we wel tegen een lade, zoals van een kast.

aangepast door zzzzzz
verduidelijking

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Jan Ambers zei:

In vlaanderen: een sleuf

Die heb ik ook al eens gehoord, maar ik ben ook Vlaming en hier zeggen ze gewoon : een slot, en de ene gebruikt sloten als meervoud, de andere slots (ook al is sloten dan niet correct, het wordt veel gebruikt).

Hier bijv. https://nl.wikipedia.org/wiki/Moederbord

("de PCI-E-sloten").

 

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...