Ga naar inhoud


Chips onder vloer aanbrengen?


Anoniem

Aanbevolen berichten

Ik zal je vertellen dat hij een compleet railsysteem onder zijn woning had gemaakt waar karretjes op konden rijden ( hij is zelf lasser van beroep) zodat hij die in de kruipruimte vol kon scheppen en iemand deze met een touw naar buiten kon trekken om te legen (hij is zelf tegen de 2m en dat is bepaald niet handig in een kruipruimte)

Gewoon elke dag 10 karretjes en op zaterdag een paar meer en na 14 dagen konden de buizen er in en het schone zand (ruim 6 kuub) weer terug gebracht worden.

Het is even wat werk maar je hebt dan ook een kruipruimte om u tegen te zeggen :D

Ben ik er geweest dan gaat hij na de tijd nog weer even met de hark de kruipruimte in om alles weer aan te harken 🥴

  • Haha 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Zijn volgende project is een glazen vloer in de woonkamer?

  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-12-2020 om 13:41, kiekiek zei:

wat gaat de temperatuur van de plavuizenvloer doen als we op de bodem van de kruipruimte een laag van 30 cm chips gaan aanbrengen?

Toen ik chips las , dacht ik meteen aan .... 😱🤭

1280px-Potato-Chips.jpg

Bron Wikipedia Evan-Amos publieke domein

 

 

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-12-2020 om 11:31, gerrit B zei:

Het kantoor is hier ook zo gebouwd met een R waarde van 4

Onder de betonbalken zit dan nog zo'n 10 cm piepschuim, tussen de balken iets van 27 cm, daar dan de vloer op met een betonstaal netwerk en daar weer de afwerkvloer op, dus als ik in het kruipluik meet samen zo'n 40 cm dik.

 

Maar dan heb je het puur over een broodjesvloer. En inderdaad

de broodjes hadden een soort flens aan de onderkant die onder

de T-balken kwamen.

Maar ter plaatse van het broodje zelf is de vloer geen 40 cm.

Het broodje loopt hol aan de onderkant. Althans, zo ken ik ze.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-12-2020 om 12:25, gerrit B zei:

Ik zal je vertellen dat hij een compleet railsysteem onder zijn woning had gemaakt waar karretjes op konden rijden ( hij is zelf lasser van beroep) zodat hij die in de kruipruimte vol kon scheppen en iemand deze met een touw naar buiten kon trekken om te legen (hij is zelf tegen de 2m en dat is bepaald niet handig in een kruipruimte)

Gewoon elke dag 10 karretjes en op zaterdag een paar meer en na 14 dagen konden de buizen er in en het schone zand (ruim 6 kuub) weer terug gebracht worden.

Het is even wat werk maar je hebt dan ook een kruipruimte om u tegen te zeggen :D

Ben ik er geweest dan gaat hij na de tijd nog weer even met de hark de kruipruimte in om alles weer aan te harken 🥴

 

Best wel slim, maar drainage leidingen kunnen ook verstopt raken. Kan die weer opnieuw aan de gang ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, kiekiek zei:

 

Best wel slim, maar drainage leidingen kunnen ook verstopt raken. Kan die weer opnieuw aan de gang ;)

 

Dat kun je vrijwel uitsluiten, het "filter" heeft daarvoor een te kleine "maaswijdte".

Waar vroeger kokos als filter werd gebruikt wordt nu een polypropeenvezel toegepast.

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En als het goed is wordt er een spoelpunt aangebracht waarmee je die drainage leiding schoon kunt maken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-12-2020 om 18:50, cookie monster zei:

Toen ik chips las , dacht ik meteen aan .... 😱🤭

1280px-Potato-Chips.jpg

Bron Wikipedia Evan-Amos publieke domein

 

 

 

die paprika hot van Croky is het best qua isolatie waarden!

:grin:

 

die polystyreen chips in een folie van tonzon is W aard eLoos 

 

 

  • Haha 1

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

die paprika hot van Croky is het best qua isolatie waarden!

:grin:

 

die polystyreen chips in een folie van tonzon is W aard eLoos 

 

 

 

Ik denk dat dat wel mee valt. Je brengt immers een isolatiemateriaal

aan maar ook, en niet te onderschatten, stilstaande lucht.

 

@Sprietje

Om te voorkomen dat de chips door iemand opgegeten worden...

Inderdaad, polystyreen daar zijn muizen gek op.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...