Ga naar inhoud


DAB+ boomt {boemt}


Tonskidutch

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Weer een vermagering van het aanbod:Classic FM verdwenen,nadat op 7 September Arrow Classic rock al verdween.

Het wordt steeds meer een eenheidsworst op DAB+

Waardoor het binnenshuis nooit zal winnen van Satelliet of pakketaanbieder!

 

Bron: Radio.NL

 

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat is die draad dan? Jouw lofzang op DAB? 

DAB is slechts het transport middel, het gaat natuurlijk om de muziek. Als dat minder interessant wordt, om welke reden dan ook, zal dat DAB niet booming maken. 

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden zei Tonskidutch:

wat heeft dat kut Classic FM met de DAB+ te maken?

omdat jou favoriet geen geld meer heeft voor uitzendingen is DAB+ plots eenheidsworst

hou de draad zuiver a.u.b.

 

Ik weet niet waarom je je zo grof wilt uiten maar ook ik hoor weinig verschil tussen het gros van de populaire zenders op FM of op DAB+. Dat jij kennelijk geen klassieke muziek kan waarderen zou geen enkel probleem moeten zijn als ik het enorme aanbod van Kink FM, 3 FM en hoe ze ook allemaal mogen heten zie. Voor mij zitten er op dat DAB+ ook maar enkele zenders waar ik naar zou willen luisteren en ik kan me heel goed voorstellen dat als aan dat karige aanbod nog verder wordt gesnoeid veel mensen het als een keuze tussen twintig broodjes met dezelfde kaas zullen ervaren. Dus geen wezenlijke keuze meer.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei T90user:

 

Misschien ligt het aan mijn leeftijd maar ik begin meer en meer het achterlopen als een voordeel te ervaren. Vooruitgang is niet per definitie beter.

Heb ook soms dat gevoel vooral als ik al dat gezeur hoor over nieuwe normen of technologie, dan denk ik, daar heb ik voorlopig nog geen probleem mee.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei astro iris:

Heb ook soms dat gevoel vooral als ik al dat gezeur hoor over nieuwe normen of technologie, dan denk ik, daar heb ik voorlopig nog geen probleem mee.

 

Tja, als je redelijk goed in je slappe was zit kun je je die houding uiteraard gemakkelijk permitteren. Maar dat geldt lang niet voor iedereen. Lang niet iedereen heeft het geld om steeds maar weer spullen te vervangen, en dan is er ook nog de kwestie van ons milieu: hoe jonger je bent hoe meer ellende je in je leven zult gaan meemaken door dit absurde wangedrag.

 

Maar wat ikzelf het vervelendst vind is dat je door de te snelle ontwikkelingen eigenlijk geen enkel product meer kunt kopen van een topklasse. Je koopt steeds meer en meer prullen die maar een beperkte looptijd heeft voordat ze alweer achterhaald zijn. Echt mooie goed afgewerkte spullen waarvan je mag verwachten dat ze een halve mensenleeftijd meegaan zijn voltooid verleden tijd geworden. Al is het maar doordat te goedkope ingrediënten worden gebruikt waardoor een duur toestel om een paar dubbeltjes productiekosten uit te sparen voortijdig de geest geven. Als ik alleen al denk aan de toch best pittig aan de prijs zijnde Vu+ en Xtrend topontvangers die stuk voor stuk voortijdig de geest geven alleen maar omdat ze bij de productie wat kleingeld wilden uitsparen door er deugdelijker elco's in te gebruiken. En dat geldt voor veel meer dingen, zo gaf mijn Philips Streamium internet radio toestel om exact dezelfde reden vorige week de geest en anders dan bij de Xtrends zijn daar de elco's ontzettend lastig te bereiken.

 

En wat de laatste pakweg 10 jaar steeds vaker voorkomt, het in de verkoop gegooid worden van spullen die softwarematig allerlei manco's hebben met de belofte dat het allemaal nog wel goed komt met erop volgende software updates. Iets wat niet zelden een leugen blijkt te zijn omdat de fabrikant in plaats van zijn belofte waar te maken doodleuk een vervangend product op de markt brengt en daarmee de originele koper gewoon laat stikken. Je krijgt gewoon geen zin meer om überhaupt nog iets nieuws te kopen, gewoon om je de haast voorspelbare ergernis te besparen.

 

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Compleet de weg kwijt zeker?

Moest je een beroep hebben gehad in de televisie reparatie branche dan was je voor je 50tigste reeds binnen met die Philips TV's uit Eindhoven.

Je moet niet zeuren over vroeger was alles beter. Vroeger sloegen docenten hun leerlingen nog regelmatig.

leraar Duits.jpg

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ai, een tegenslag, geen ClassicFM meer via DAB+.

Daarom was het vanochtend stil in de wagen.

 

Juist zulke zenders hebben voordeel bij de digitale technologie.

Gelukkig hebben we nog Klara en Klassik Radio op DAB.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier in Vlaanderen vanaf 1/1/2018 op DAB+ een nieuwe zender bij, Radio Maria, maar ze zijn wel hun FM frequenties kwijt. Gezien hun luisterpubliek meestal ouderen en kansarmen zijn en voor wie deze DAB+ wereld aan hen voorbij gaat. De kans bestaat dus dat Radio Maria veel luisteraars zal verliezen en na verloop dus weer zullen verdwijnen van DAB+ zoals Classic FM. Lees onderstaande link maar eens.

 

https://www.kerknet.be/kerknet-redactie/nieuws/radio-maria-verliest-fm-frequentie

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie is die "men"?

 

Ik lees anders hierboven dat @astro iris graag naar een zender luistert die nu verdwijnt. Over een betere kwaliteit heeft hij het niet gehad?

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-11-2017 om 21:29 zei Psychosammie:

En wat is die draad dan? Jouw lofzang op DAB? 

 

Dat jij het eerste bericht niet kunt onthouden, waarin het over het succesverhaal van DAB+ gaat in algemene zin en vervolgens meent dat als een zender die wegvalt het nieuwsbericht nu ter discussie staat is helemaal jou eigen kwestie.

 

Die kwestie die je al dik genoeg er boven oplegt en in je eigen topic naar voren brengt >

 

mij gaat het in dit topic niet erom dat er wijzigingen plaatsvinden in het beschikbare zenderlijstje, maar over de rasse voortgang van de DAB+ ontwikkeling

of je het nu goed vindt of niet

 

 

 

 

 

aangepast door Tonskidutch

La Grange

ZZ TOP

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/11/2017 om 20:46 zei astro iris:

Hier in Vlaanderen vanaf 1/1/2018 op DAB+ een nieuwe zender bij, Radio Maria, maar ze zijn wel hun FM frequenties kwijt. Gezien hun luisterpubliek meestal ouderen en kansarmen zijn en voor wie deze DAB+ wereld aan hen voorbij gaat. De kans bestaat dus dat Radio Maria veel luisteraars zal verliezen en na verloop dus weer zullen verdwijnen van DAB+ zoals Classic FM. Lees onderstaande link maar eens.

 

https://www.kerknet.be/kerknet-redactie/nieuws/radio-maria-verliest-fm-frequentie

 

 

die zender zit al maanden op DAB+ in Vlaanderen, komt er dus geen extra zender erbij ;)

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...