Ga naar inhoud


Ongebruikte LNB aansluiting(en)


Denisdaf

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik kocht een octo LNB ( 8 aansluitingen  F-connector ) waarvan ik er tijdelijk "maar" 4 of 6 ga gebruiken. Wat is de beste methode om de niet gebruikte te beschermen? Zowel tegen corrosie, als wat dan ook wat er onder invloed van het buiten te zijn opgesteld kan gebeuren. PS ik heb geen eindweerstanden ( hoop ook dat dat niet echt nodig is ).

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Zelf vulcaniserende tape of butylband gebruiken om die af te dekken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook afgekitte F-connectors gebruiken. Maar let wel op dat als je F-connectors hebt zonder rubber O-ring, er regenwater tussen de schroefdraad kan lopen dat niet weg kan en zich in de aansluiting op kan hopen. Even wat teflontape gebruiken kan dit voorkomen.

 

Afgekitte F-connectors.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt alle drie.

Daar ik steeds F-connectoren ( krimp met rubber ring  ) gebruik ga ik gaan voor een kort eindje coax met zo een connector er op.

Dus weerstand heeft geen of weinig met deze materie te maken?

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een zooi van die plastic afsluitdoppen gebruikt die bij de duoLNB van CDS wordt geleverd

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij die doppen kan ook regenwater langs de schroefdraad in de dop lopen en dan kan de dop helemaal vol water komen te staan. Dan zou ik toch minimaal een beetje siliconenvet op de schroefdraad doen en dan de dop er op.

Belangrijk is het regenkapje van de lnb omlaag te trekken maar bij monoblocken zit meestal geen regenkapje op.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Sprietje zei:

een beetje siliconenvet

 

Dat gesop met siliconenvet is niks.

Dat wil je niet in je F-connector hebben zitten, die prut.

 

Zit die kwak eenmaal in het female gat van de F-connector dan krijg je het er niet meer uit en de rapen zijn gaar.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Gaat er nooit meer af.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

IK zie vaak een gummiring op die plek voor het waterdicht maken, zijn die F-connectors dan niet goed?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...