Ga naar inhoud


Tagesschau (nieuwsuitzending) gaat helemaal fout


Drs. IJzerbout

Aanbevolen berichten


En dat voor de omroep ARD die samen met het ZDF een budget heeft dat meer is dan het land Slovenie.

 

Ze wilden 86 Eurocent erbij van de kijker, dat ging niet door. Alle kanonnen van de twee vuren nu met alles wat ze hebben en zijn op weg naar Karlsruhe om het nu af te dwingen.

 

De BBC kan het met de helft van het geld waar zij het mee kunnen.

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
41 minuten geleden, Zatter zei:

Alle kanonnen van de twee vuren nu met alles wat ze hebben en zijn op weg naar Karlsruhe om het nu af te dwingen.

 

En Karsruhe zag dat niet zitten.

https://www.tagesschau.de/inland/karlsruhe-rundfunkbeitrag-101.html

Richter: Begründung reicht nicht aus

Die Rundfunkanstalten hatten vorgetragen, dass sich ohne eine Erhöhung im Januar das Programmangebot verschlechtern werde und dass dies ihre Rundfunkfreiheit irreparabel verletze. Nach Ansicht des Bundesverfassungsgerichts haben sie aber nicht ausreichend begründet, dass ihnen vor der endgültigen Entscheidung über den Beitrag schwere Nachteile entstehen.

Rechter: motivatie is niet genoeg

De omroepen hadden aangevoerd dat zonder uitbreiding in januari het programma-aanbod zou verslechteren 
en dat dit een onherstelbare inbreuk zou maken op hun uitzendvrijheid. 
Naar de mening van het Federaal Constitutioneel Hof gaven ze echter niet voldoende redenen dat ze 
ernstige nadelen zouden ondervinden vóór de definitieve beslissing over de bijdrage.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb het wel vaker zien fout gaan gedurende mijn leven kijkende naar TV.

Zelfs bij de "wir machen alles besser" Duitsers en zelfs bij het Eurovision spel zonder grenzen (voor die het nog kent).


Menselijke fouten die als technische fouten worden gepresenteerd.

 

Quote

De "Tagesschau" heeft deze dinsdag om 17.00 uur te maken gehad met enorme technische problemen. Na verschillende pogingen heeft de zender de uitzending geannuleerd.

Hamburg - De ARD "Tagesschau" kreeg dinsdag te maken met enorme technische problemen. In de uitzending van 17.00 uur begroette presentator Claus-Erich Boetzkes aanvankelijk de kijkers - maar zelfs het eerste segment kon niet worden gespeeld.

De presentator vroeg aan de meldkamer of het volgende onderwerp aan de orde was en vroeg zich vervolgens af: "Of zijn we überhaupt in de lucht? Toen zei Boetzkes: hij hoorde net dat er blijkbaar een behoorlijk groot technisch probleem was. Waarop de uitzending werd afgesneden - en het paneel "Storing" vervaagde.
Verwijzing naar de uitzending van 20.00 uur

Een paar minuten later was er een tweede poging. Maar de eerste bijdrage was de verkeerde, in plaats van Corona kwam er een stuk over de protesten van de boeren in het bijzijn van de discounters. "Dus als de worm eenmaal binnen is, is hij echt binnen," zei Boetzkes.

Het team probeerde het opnieuw, dit keer met het luchten van een stuk zonder geluid. Boetzkes gaf het op, "Ik ben bang dat we op dat moment moeten stoppen." Hij verwees naar de "Tagesschau" om 20.00 uur. Later op de avond bevestigde een NDR-woordvoerder op verzoek dat er technische problemen waren geweest met de uitzending.

De hoofd editie van het meest bekeken nieuwsprogramma van Duitsland ging toen om 20.00 uur met Susanne Daubner zonder problemen van start.

Vertaald met www.DeepL.com/Translator (gratis versie)

Bron Stuttgarter Nachrichten

 

Dat Amber Brantsen in elkaar zakt (ondersuikert) tijdens het NOS journaal is ook een foutje, maar het is haar vergeven gezien ze zwanger was.

aangepast door Tonskidutch
d/t

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Tonskidutch zei:

ik heb het wel vaker zien fout gaan gedurende mijn leven kijkende naar TV.

Zelfs bij de "wir machen alles besser" Duitsers en zelfs bij het Eurovision spel zonder grenzen (voor die het nog kent).


Menselijke fouten die als technische fouten worden gepresenteerd.

 

Bron Stuttgarter Nachrichten

 

Dat Amber Brantsen in elkaar zakt (ondersuikert) tijdens het NOS journaal is ook een foutje, maar het is haar vergeven gezien ze zwanger was.

 

was of nog is, er is nog geen nieuws over geboorte.

aangepast door Tonskidutch
d/t

Running Up That Hill

Kate Bush

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu...ik heb er ook even naar gekeken en het ging zo fout: nog fouter kon het haast niet.

Ik werk lang genoeg bij de televisie dat ik goed weet wat er fout kan gaan.

Voor zover ik kan beoordelen waren dit geen technische fouten maar pure menselijke fouten. Ik vermoed dat er op dit tijdstip (datum en tijd) mensen werkten met minimale ervaring en wat praktijk ervaring mochten opdoen.

De ARD (hier NDR in Hamburg) gebruikt Avid iNews als software en dat is zo goed dat je haast geen fouten kan maken.

Ligt een bijdrage niet voor, gaan er indicaties op het beeldscherm van groen naar oranje en naar rood om te waarschuwen dat een item niet op tijd ingespeeld kan worden.

De bijdrages lopen parallel met het script en het draaiboek.

Bij Al Arabiya gebruiken we ook Avid iNews, het is een samenspel van journalisten die vaak ook hun eigen bijdragen editen en dan inspelen op de Ingest Server.

Dit gaat automatisch in Low Res naar de archiveringsserver en in High Res naar de Playoutserver. Het script schrijven de journalisten en die kunnen over de hele wereld zijn.

De Rundown wordt door de producer bepaald op het laatste moment. En hier is waarschijnlijk iets fout gegaan. Ook hebben ze geen zogenaamde "Escape Routes" gehad voor het geval een bijdrage niet op tijd voor ligt in de Rundown en verder heeft de TD het verzuimd om een FtB te doen (=Fade to Black) zodat de moderator niet voor Jan met de korte achterlul staat.

Ook niet te vergeten is de uiterst gekompliceerde achtergrond waar ook het één an ander te zien is via 6 HD projectoren die van de achterkant de schermen belichten in spiegelbeeld. Hier moet dan weer de latency gecompenseerd worden.

Het is dus geen virtuele studio zoals de nieuwsstudio van het ZDF in Mainz-Lerchenberg.

Ik ben vroeger vaak in die studio in Hamburg geweest in mijn vorige loopbanen en weet hoe perfect en innovatief die Duitsers alles voor elkaar hebben.

En stond echt perplex over hoe catastrofaal de boel hier mis ging.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien was op dat moment de Duitse Bondskanselier Angela Merkel haar aan het klaarmaken om voor de camera's te verschijnen, voor een korte toespraak, vandaar misschien die storing. Gisterenavond was ze ook even op vtm te zien, benieuwd wie er in september in haar plaats zal komen, misschien is het eens een man? Wie weet?

Störung, wir schaffen dass, zou Merkel zeggen.

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alleen mannen in de running om haar op te volgen De vrouwen zijn weg gepromoveerd, of zijn dankzij plagiaat gepromoveerd om daarna weg geprovomeerd te worden. De president van de Europese Commissie is er zo'n eentje. AKK haakte af omdat zij te licht voor het ministerschap en voorzitter van CDU.

 

Ik kan het gewoonweg niet bijhouden, wat een zooitje.

DM7080 - DM8000 met twee Multytenne 45 twin en een Triax 78cm draaibaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben erg verbaasd over de commentaren op die ene keer dat de Tagesschau fout loopt.... Het Duitse journaal behoort echt tot de beste die ik ken, ook de meest professioneel gebrachte nieuwsuitzendingen. Veel landen , waaronder Nederland kunnen nog erg veel leren van Duitsland op dat vlak.... Op 30 december heb ik wel gewoon de Tagesschau gezien, maar niet die van 1700 uur... ik kijk altijd om 20 00 uur.... toen ging het gewoon goed, zoals altijd.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...