Ga naar inhoud


Tv beelden ontvangen in de auto in Frankrijk


Chris-Tov

Aanbevolen berichten

Wij zijn op zoek naar het juiste materiaal om in Frankrjk tv beelden al rijdend in de wagen te kunnen ontvangen. Wie kan ons helpen bij de keurze van het juiste materiaal en eventueel goede en voordelige onlineshop?

Sinds 2016 is er een omschakeling gebeurt waardoor onze huidige uitrusting niet meer werkt. (zie artikel via onderstaande link)

https://mediamagazine.nl/frankrijk-alle-dvb-t-uitzendingen-naar-mpeg4-in-april-2016/

 

tx.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Je hebt een TNT kastje nodig dat werkt op 12v en een video output heeft die je schermpje in de auto aankan. Of je al rijdend beeld blijft houden is dan nog een andere vraag.

aangepast door ceesv
Commerciële link verwijderd

et9000, et7000, et4000, et5000, Synology NAS.19, 23, 28E en 5W, Multiswitch 17/8+TNT antenne. CD, TNTSat en Fransat kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een dvb-t(2) ontvanger, komt hij toch toe met eventueel een buitenantenne bevestigd aan het raam. Er zijn er genoeg te vinden die op 12V werken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Werken die dan ook op TNT?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn broer heeft een dvb-t'je van 39€ en ontvangt tnt. Met mijn 10 jaar oude plasma ontvang ik ook tnt ( er staat wel op tnt gecertificeerd). Of het zou moeten zijn, dat ze de laatste 2 maanden het coderen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn vorige post hierboven kreeg ik een waarschuwing voor het vermelden van een wereldbekende webwinkel overigens zonder directe link naar een daadwerkelijk kastje. Sorry hiervoor, ik weet dat dit niet de bedoeling is maar oordeelde dat dit zo een algemene uiting was dat dit wel zou moeten kunnen. 

 

Een paar jaar geleden is Frankrijk overgegaan naar digitale TV. Al het analoge is afgeschakeld. Anders dan in NL gebruikt men hier DVB-T2 wat uitzenden in HD mogelijk maakt, er hoeft geen kaartje in en er is geen abbo nodig. Men heeft het dan over TNT, Télévison Numérique Terrestre, digitale ether televisie zoals je wilt.

 

Er zijn voldoende kastjes op 12v te koop, in je auto zal al wel een antenne zitten dus dat zal het probleem niet zijn. Echter je wilt al rijdend kijken en dat weet ik zo net niet of dat gaat lukken. Er staat een heel netwerk van zenders en ik kan er al drie zo oppikken. Op geen van de verschillende zenders zitten de stations op hetzelfde kanaal. Dus als je naar b.v. TF1 aan het kijken bent en je raakt buiten bereik van de zender zal je over moeten schakelen naar een andere zender en dan weer afstemmen op TF1. Of een gemiddeld TNT kastje dit automatisch voor je afhandelt is dan maar de vraag. Als ik met mijn kastje in huis een andere zender selecteer gaat het kastje vervolgens alle 40+ stations opnieuw inscannen en doet daar toch wel een minuut of wat over. Ik ben benieuwd. 

et9000, et7000, et4000, et5000, Synology NAS.19, 23, 28E en 5W, Multiswitch 17/8+TNT antenne. CD, TNTSat en Fransat kaart.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die alcohol tester is al weer verleden tijd, omdat die niet goed werkte.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

TNT zal zeker niet rijdend overal te ontvangen zijn. De topic starter heeft het over " in Frankrjk tv beelden al rijdend in de wagen te kunnen ontvangen" het is misschien interessant om te weten waar er in Frankrijk gereden gaat worden.

 

Omdat het TNT niet dekkend is in Frankrijk hebben zij daar ook TNT par satelliet. Het TNT zender aanbod is ook via satelliet te ontvangen.

Zo nu eerst een Bavaria na zoveel werk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds 2016 is er een omschakeling gebeurt waardoor onze huidige uitrusting niet meer werkt. 

 

Wat is die huidige uitrusting?

Als ik het zo lees zal mijn huidige Hirschmann tuner op 2007 ook aan vervanging toe zijn.

 

Omdat Duitsland nu op DVB-T2 over is denk ik dat je daar meer kans maakt op een geschikte ontvanger die het ook in Frankrijk in de auto zal doen.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij zijn op zoek naar het juiste materiaal om in Frankrjk tv beelden al rijdend in de wagen te kunnen ontvangen.

Sinds 2016 is er een omschakeling gebeurt waardoor onze huidige uitrusting niet meer werkt. 

 

Wat is die huidige uitrusting?

Ik vrees dat mijn huidige Hirschmann tuner uit 2007 op termijn ook aan vervanging toe is. Al zal ik die paar keer dat ik naar Frankrijk ga wel zonder kunnen.

 

Omdat Duitsland nu over is op DVB-T2 denk ik dat je daar meer kans maakt op een geschikte ontvanger die het ook in Frankrijk in de auto zal doen.

Als ik nu Google op Car-TV levert dat de volgende fabrikanten op, maar het blijft een langdurige speurtocht

Bullit

Hirschmann-Car

Signat

Vision-Touch

 

Laat ook even hier weten als je iets geschikte hebt gevonden.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...