Ga naar inhoud


Canal Digitaal in Zweden, wel signaal geen beeld


MrBrickALot

Aanbevolen berichten

Beste MrBrickALot

 

De satellietopsities kloppen niet.
Ik zie op de laatste drie afbeeldingen die je stuurde dat:
Astra 19,2 positie 2 heeft
Astra 23,5 positie 1 heeft
Astra 28,2 positie 3 heeft
Een triple-lnb heeft de volgorde:
Astra 19,2 #1
Astra 23,5 #2
Astra 28,2 #3

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste MrBrickALot

 

Het zou kunnen dat als je de diseqc-volgorde goed zet, je nog steeds geen goede ontvangst hebt op alle drie de satellieten maar dat kan komen omdat de schotel niet op de Astra 23,5 staat uitgericht.
Je schrijft dat je de Astra 19,2 prima ontvangt.
Plak dan met aluminiumfolie het ontvangstgedeelte van de 23,5 en 28,2 eens af zoals ik  in de bijlage is aangegeven.
Als de schotel werkelijk op de Astra 23,5 staat uitgericht, moet je nog steeds ontvangst hebben op de Astra 19,2.
Heb je echter geen ontvangst meer op de Astra 19,2, dan weet je dat de schotel op de verkeerde satelliet is uitgericht en dat er dus een andere kop gebruikt wordt om de Astra 19,2 te ontvangen.

 

triple-lnb single_quad.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei smetje limb.BE:

en laat ook eens zien op welke diseqc je hebt staan 

 

Dat dus... eerst is kijken naar de TV.. dan pas naar schotel

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Omdat dit geen exclusief CanalDigitaal maar een schotel probleem is, wordt dit onderwerp verplaatst naar het bijbehorende subforum.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei MrBrickALot:

Sinds een paar jaar woon ik in het zuiden van Zweden en onlangs zag ik bij Canal Digitaal dat je nu ook op een buitenlands adres een abonnement kan afsluiten.

Een korte check op de 'kaart' van Astra drie en we zagen dat we in het gebied wonen waar een reguliere schotel genoeg moet zijn.

 

Ik heb een Triple LNB besteld en een CI+ module. De lokale monteur is langsgeweest om de nieuwe LNB te installeren en uit te richten op de drie satellieten.

Na wat geklooi in de instellingen van mijn TV (LG 55B6) heb ik de locatie naar Nederland veranderd waardoor ik de Canal Digitaal Fastscan mogelijkheid kreeg.

Hij vond alle kanalen en geeft 100% signaal voor alledrie de satellieten in het instellingen-menu. Als ik naar de kanalen gaan doet het merendeel het echter niet.

Alleen de kanalen van de 19.2 satelliet doen het zonder problemen (en met heel goed beeld). Bij de andere kanalen krijg ik de melding 'geen signaal' op het scherm.

 

De monteur is al een keer teruggeweest om de hoek van de LNB aan te passen maar het effect is exact hetzelfde.

 

Kan mijn tv simpelweg niet het signaal van de triple LNB aan? Ik heb geen idee waar ik nu verder nog kan kijken. Bellen met Canal Digitaal heeft nog weinig zin gehad.

Mijn alternatief is de CI+ module terugsturen en een los kastje gebruiken maar dat wil ik vermijden indien mogelijk.

 

Wellicht dat een van jullie mij in de juiste richting kan sturen? Bij voorbaat dank

 

Ik lees dat je een monteur had ingehuurd. Zo'n man hoort toch pas weg te gaan als de boel draait..... 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reacties. Monteur had inderdaad niet echt kaas gegeten van een triple LNB, wordt hier in Zweden niet gebruikt volgens hem (Canal Digital Zweden heeft zijn eigen Thor satelliet in de lucht hangen).

 

Ik zal morgen eens proberen met het aluminiumfolie en kijken wat er gebeurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Dit lijkt me de cruciale informatie voor je probleem:

 

9 uur geleden zei MrBrickALot:

- In de televisie heb ik alledrie de satellieten op diseqc C staan

 

Dat betekent dat je alleen de kop voor 28oost gebruikt: die wordt bereikt door diseqc-keuze C.

Met die kop ontvang je nu dus 19 oost, en daarmee heb je kennelijk ook de zenderlijst ingelezen.

 

Dat je lijkt op de andere satellieten ook signaal te hebben, komt omdat de getoonde zoek-frekwenties ook op 19oost voorkomen (zij het soms met een andere SymbolRate, zoals je die wijzigde bij 23oost). Dan slaat de meter dus ook bij die satellietschermen uit, maar heb je geen beeld.

 

De schotel moet inderdaad opnieuw worden uitgericht, maar nu met de juiste Diseqc instellingen voor alledrie de satellieten!

Het beste is uitrichten op de centrale satelliet, dus 23oost (diseqc B). De schotel moet in ieder geval (van achter de schotel gezien) een eind naar links gedraaid worden.

En daarna de schuinstand van de triple LNB naar de juiste hoek draaien (heeft Sprietje al de benodigde schuinstand opgegeven?), en kijken of je ook beeld krijgt op 19 en 28 oost. En dan eventueel nog wat optimaliseren.

 

Als je weer de monteur laat komen: Laat hem niet weggaan voordat alles OK is!

 

groet,

A33

 

Edit: de instelling 22kHz Tone:   OFF  of  AUTO  is helemaal goed.

aangepast door a33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is niet diseq c maar diseqc.

Bovenin beeld op de fotos staat satelliet 1 2 en 3.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de foto's van de signaalkwaliteit die MrBrickALot plaatste zien we 100% signaalkwaliteit voor de Astra 28,2 op transonder 10714H, SR 22000.
Dat is onmogelijk want transponder 10714H zit op de UK-spotbeam en die is daar helemaal niet te ontvangen met een schotel van 60cm.
De Astra 2E, 2F en 2G hebben ook nog widebeams ook wel de Europabeams genoemd maar ook die reiken niet allemaal tot in Älmhult, Kronoberg.
Alleen de footprint van de Astra 2G is daar met een schotel van 60cm te ontvangen. Het aantal Engelse zenders wat je daar kunt ontvangen is dan ook beperkt.
Bekijk deze site: https://www.lyngsat.com/Astra-2G.html


Dus alleen de transponders waar "Europe Ku" bij staat, kun je ontvangen.
Dat wil dus zeggen dat je de BBC, ITV, Channel 4 enz. niet kunt ontvangen.
Maar goed, je kunt dus wel 146 Engelse fta-tv-zenders op de Astra 2G Europabeam ontvangen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei ceesv:

Het is niet diseq c maar diseqc.

Bovenin beeld op de fotos staat satelliet 1 2 en 3.

 

@ ceesv: 

Had je wel teruggelezen wat hij in die post schreef?

 

Al stond er satelliet 1, 9 en 1000000 boven in beeld, dan nog weet je niet welke diseqc-opdracht daaraan gekoppeld is.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...