Ga naar inhoud


Canal Digitaal in Zweden, wel signaal geen beeld


MrBrickALot

Aanbevolen berichten

Sinds een paar jaar woon ik in het zuiden van Zweden en onlangs zag ik bij Canal Digitaal dat je nu ook op een buitenlands adres een abonnement kan afsluiten.

Een korte check op de 'kaart' van Astra drie en we zagen dat we in het gebied wonen waar een reguliere schotel genoeg moet zijn.

 

Ik heb een Triple LNB besteld en een CI+ module. De lokale monteur is langsgeweest om de nieuwe LNB te installeren en uit te richten op de drie satellieten.

Na wat geklooi in de instellingen van mijn TV (LG 55B6) heb ik de locatie naar Nederland veranderd waardoor ik de Canal Digitaal Fastscan mogelijkheid kreeg.

Hij vond alle kanalen en geeft 100% signaal voor alledrie de satellieten in het instellingen-menu. Als ik naar de kanalen gaan doet het merendeel het echter niet.

Alleen de kanalen van de 19.2 satelliet doen het zonder problemen (en met heel goed beeld). Bij de andere kanalen krijg ik de melding 'geen signaal' op het scherm.

 

De monteur is al een keer teruggeweest om de hoek van de LNB aan te passen maar het effect is exact hetzelfde.

 

Kan mijn tv simpelweg niet het signaal van de triple LNB aan? Ik heb geen idee waar ik nu verder nog kan kijken. Bellen met Canal Digitaal heeft nog weinig zin gehad.

Mijn alternatief is de CI+ module terugsturen en een los kastje gebruiken maar dat wil ik vermijden indien mogelijk.

 

Wellicht dat een van jullie mij in de juiste richting kan sturen? Bij voorbaat dank

Link naar reactie
Delen op andere sites


heb je al geprobeerd met 23,5 alleen want het lijkt er op alsof de tv geen diseqc schakelt of de diseqc niet correct staat ingesteld. Je moet de TV immers wel vertellen dat astra 19,2 oost op poort A zit, astra 23,5 op poort B en astra 28,2 op poort C

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste MrBrickALot

 

Welkom op dit forum

 

- Wat is het typenummer precies van je tv want dit is maar een gedeelte.
- Het lijkt me dat hij wel met diseqc om moet kunnen gaan als je kunt kiezen voor de Canal Digitaal fastscanlijst.
- In welke plaats zit je precies, dan kan ik uitrekenen of de zaak past en hoe schuin de triple-lnb gezet moet worden.
- Hoe groot ie de schotel? Geef even het merk en de maat, anders even de breedte en de hoogte van de schotel opmeten

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft de verschillende vragen:

 

- Ik woon in Älmhult, Kronoberg, Zweden

- Televisie is LG OLED55B6V

- In de televisie heb ik alledrie de satellieten op diseqc C staan aangezien dat ook in de handleiding van Canal Digitaal stond (heb ook geprobeerd de 23.5 op A of B te zetten maar dat maakt geen verschil, hij vind nog steeds kanalen maar geen signaal wanneer ik het kanaal probeer aan te zetten)

- Schotel is van Canal Digital Zweden (waar ik eerst abonnement had) en is ongeveer 60cm in diameter

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb je misschien een vrije zender op astra 3

zo ja welke heb je dan 

ps een foto zou ook al een beetje zeggen 

TV DRENTE1.jpg

tv gelderland.jpg

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb uitgerekend dat hij 6,2 graden schuin gezet moet worden op je locatie. Dat mag je afronden op 6 graden, zie bijgevoegde hoek. Dat is dus de helft minder schuin dan wat de mal aangeeft die in het doosje zit van de triple-lnb want dat is voor de Benelux bedoeld.
Probeer de triple-lnb zeker ook eens wat naar voren of naar achteren te schuiven. Dat kan flink wat in signaakwaliteit uitmaken, dus dichter of verder van de schotel.

 

Ik begin toch ernstig te twijfelen of dit model wel beschikt over Diseqc 1.0 om te kunnen schakelen tussen meerdere lnb's.
Ik kan er zo snel niets over vinden.

 

hoek van 6 graden.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Triple LNB is uitsluitend voor gebruik in de Benelux.

In zweden zal je wel ontvangst kunnen krijgen met een schotel die voldoende groot is en een aangepaste LNB, dus zeker niet de hardware (schotel+lnb) van CanaalDigitaal gebruiken, want dat is niet geschikt voor gebruik in Zweden. Die spullen zal je lokaal moeten aankopen en (laten) installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

astra3 staat in het midden dus daar zeker op afregelen voor maximal signaal. In de disecq instellingen in de tv 23,5 op poort B plaatsen.

astra1 (19.2) staat normal op poort A, astra2 (28.2) op poort C, zoals reeds aangeduid door Codx.

En dan maar hopen dat je genoeg signaal hebt op deze 2, gezien de opmerking van redneck.......

aangepast door Jean-Claude
vervelende autocorrect hier !

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal morgen eens meten aan de hoek van de LNB waar de installateur hem op heeft afgesteld.

Zou erg jammer zijn als het niet gaat werken hier, maar als het niet gaat dan gaat het niet.

 

Hieronder nog wat foto's van mijn tv, bij de 23.5 heb ik de transponder aangepast naar 27500 waarna hij 100% signaal aangaf. Bij kanaal 16 wordt het rechter-icoontje geel terwijl deze wit is bij kanaal 17 (die het wél doet).

 

Ik ga er nog een avondje mee knutselen maar als het niet werkt ga ik proberen bij Canal Digitaal mijn abonnement op te zeggen.

20180124_155825.jpg

20180124_155858.jpg

20180124_155901.jpg

20180124_155955.jpg

20180124_160020.jpg

20180124_160036.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

zet 22khz tone eens aan op de astra3  astra 1 astra2

en dit zeg je zelf 

Ik ga er nog een avondje mee knutselen maar als het niet werkt ga ik proberen bij Canal Digitaal mijn abonnement op te zeggen.

je moet wel eerst signaal hebben he anders krijg je geen beeld ...en daar kan je provider ook niets aan doen ...simpel he :)

aangepast door smetje limb.BE

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

en laat ook eens zien op welke diseqc je hebt staan 

1x Dreambox 900UHD Openatv 7.4 2x  TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x Channel Master 1.20

1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se  1x GIGABLU HD QUADPLUS  1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K  1x gigablue trio

1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED  1x Samsung  UE46F6650SSXXN led 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...