Ga naar inhoud


Fusie tussen TF1 en M6


Dreeke

Aanbevolen berichten

De Franse multinational Bouygues en zijn televisiedochter TF1 krijgen 30 procent van de RTL-dochter M6 in handen. Dat meldt de Franse krant Le Figaro en wordt bevestigd door M6.

 

De geruchten over een huwelijk tussen TF1 en M6, dat - via RTL Group - in handen is van het Duitse Bertelsmann, hingen al een tijdje in de lucht. Concreet houdt de Duitse mediagroep 16 procent van de aandelen in handen, terwijl Bouygues meerderheidsaandeelhouder wordt van de nieuwe groep.

Over de omvang van de transactie is niks bekend. Meer details volgen dinsdagochtend, laat M6 weten aan het Franse persagentschap AFP. Wel bevestigt de commerciële televisiezender dat directeur-generaal Nicolas de Tavernost de leiding neemt over de fusiegroep. Voor Gilles Pélisson, de TF1-baas, zou geen plekje meer weggelegd zijn aan de top van het bedrijf.

 

Met het huwelijk van de twee belangrijke zenders ontstaat een televisiereus die meer dan 30 procent van het Franse kijkerspubliek bereikt en driekwart van reclamemarkt bij onze zuiderburen vertegenwoordigt. De deal voorbij de competitiewaakhond krijgen wordt niet evident want de mediaconcentratiewetten bepalen dat één televisiegroep maar zeven zendvergunningen in handen mag hebben. M6 bezit al vijf frequenties, net als TF1, waardoor de verkoop van drie frequenties zich opdringt.

 

Bron: De Tijd

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast patje7of9

Wat voor nutteloos nieuws bericht op een Nederlandse forum.

Zelf de grootste kabel tv aanbieder van Nederland (Ziggo) heeft geen enkele van deze Franse zenders in hun aanbod.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, patje7of9 zei:

Wat voor nutteloos nieuws bericht op een Nederlandse forum.

Zelf de grootste kabel tv aanbieder van Nederland (Ziggo) heeft geen enkele van deze Franse zenders in hun aanbod.

Wat een nutteloze reactie op dit satelliet forum!

  • Like 2
  • Bedankt 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
21 minuten geleden, Mojo zei:

Wat een nutteloze reactie op dit satelliet forum!

Een "satelliet forum" dat meer sub-forum gedeeltes bevat van NIET satelliet.

Zie eens sub-forum gedeelte computers/telefonie en diversen, wat heeft dat te maken met satelliet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben je nu zot of zat?

 

Michel heeft ons allen destijds gevraagd welke subtopics  interessant zijn die nauw verband hebben met de wereld waarin de satelliet hobbyist leeft.

Daarom zijn die sub-fora er.

 

Een buitenlandse zender en of het nieuws daar over is voor de hobby satelliet kijker niet nutteloos. Gegarandeerd heeft het invloed op je abonnementen en eventueel zenderpakket.

Bovendien kan ik bij Ziggo interactief naar de Franse zenders schakelen.

  • Bedankt 2

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9
10 uren geleden, Dabluisteraar zei:

Vreemde opmerking patje7of9.

Dit is een satelliet forum. TF1 en M6 zijn vrij te ontvangen zenders op 5 West.

Dreeke bedankt voor dit nieuws

Je vergeet wel één belangrijk punt te vermelden dat je een multistream nodig hebt om deze te kunnen bekijken.

Niet elke ontvanger beschikt over deze tuner.

Deze zenders zijn niet voor de consument bedoeld maar zijn aanvoersignalen voor DVB-T netwerk in Frankrijk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

spijkers op laag water.

TF1 en M6 zitten in het pakket van télésat evenals in het optionele pakket van TV Vlaanderen.

er is dus wel degelijk een impact bij m7.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, patje7of9 zei:

Je vergeet wel één belangrijk punt te vermelden dat je een multistream nodig hebt om deze te kunnen bekijken.

Niet elke ontvanger beschikt over deze tuner.

Deze zenders zijn niet voor de consument bedoeld maar zijn aanvoersignalen voor DVB-T netwerk in Frankrijk.

 

En daarom zouden dit soort nieuwsberichten hier niet gepast zijn ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Terug naar het onderwerp!

 

De Fusie!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de reacties zo lees, zou ik eigenlijk boos moeten zijn, maar dacht: Daar gaan we wéér! Ik heb dit bericht geplaatst nadat ik een check had gedaan voor het dubbel posten en kijk altijd of het werkelijk satelliet nieuws is. Als er ook forumleden vooraf willen beoordelen wat wel en niet kan, naast moderatie... mijn zegen hebben jullie, maar dan wel zonder mij. 

  • Like 2

Groet, André

apparatuur: Gigablue Quad 4K, UE 4K, IP 4K, Octagon sf8008

ontvangst via een Big Bisat, Sky Stream UK, kabel en antenne

smartcards: Sky UK FTV en Fransat image: OpenATV

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, patje7of9 zei:

Je vergeet wel één belangrijk punt te vermelden dat je een multistream nodig hebt om deze te kunnen bekijken.

Niet elke ontvanger beschikt over deze tuner.

Deze zenders zijn niet voor de consument bedoeld maar zijn aanvoersignalen voor DVB-T netwerk in Frankrijk.

Ja maar dat is toch onze hobby? Dat ontvangen wat eigenlijk niet voor ons bestemd is😁

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...