Ga naar inhoud


VRT stopt met FTA uitzendingen Radio 1 en Radio 2 vanaf 01/07/2021


rik59

Aanbevolen berichten


Het is triestig gesteld met die Vlaamse mediaministers.

Eerst DVB-T geschrapt met in ruil VRT NU wat nog geen volwaardig alternatief is (hapering en nog geen HD anno 2021!)

Nu de Vlaamse zenders nog van BVN gegooid en weer wat centjes gespaard in Brussel.

Als belastingbetaler verlang ik wel een betere service van onze overheidsdiensten

Onze vrienden in Wallonie hebben meer geluk

  • Like 1

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja het is triest dat wat geld kost ook betaald moet worden en in dit geval dubbel. Via julie kijk en luistergeld {gratis dus} en via TVVlaanderen.

Quote

België

Deze belasting is toegewezen aan de gewesten, waar zij eerder aan de gemeenschappen werd toegewezen. De gemeenschappen ontvangen voortaan een dotatie ter compensatie voor kijk- en luistergeld.

Het Vlaams Gewest heeft de aanslagvoet op nul gezet. Daardoor hoeft men in Vlaanderen geen kijk- en luistergeld meer te betalen. Dit gebeurde in 2001 onder impuls van de sp.a-politicus Steve Stevaert, die een eerder Agalev-voorstel overnam. Met wat vertraging werd ook in de 19 gemeenten van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest deze aanslagvoet op nul gezet.

Vanaf 2018 zou de belasting ook in Wallonië tot 0% worden gebracht, onder impuls van de nieuwe Waalse regering met MR en CDH.[2][3] De belasting bedroeg er in 2014 € 100 per jaar, onafhankelijk van het aantal televisietoestellen.[1]

Het is evenwel verboden voor de gewesten om het kijk- en luistergeld helemaal af te schaffen. Ze zijn enkel bevoegd om de aanslagvoet, de heffingsgrondslag en de vrijstellingen ervan te wijzigen.[4]

 

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast satellitetv

De programma's van BVN kan je via de VRT gewoon bekijken met een abonnement bij Tv Vlaanderen of Canal Digitaal! Niets aan de hand dus!

In Vlaanderen willen ze iedereen maar "aan de kabel tv" houden alsof er niets anders bestaat

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, satellitetv zei:

Niets aan de hand dus!

de Belgische programma's zullen niet meer bij BVN te zien zijn, dat is er aan de hand.

Zelfs in Dresden had ik BVN op kabelTV en kon nog eens kijken wat jullie Belgen uitspookten.

Dus naast de Satelliet ontvangst van radio 1 en radio 2 van de VRT valt dit deel voor de BVN kijker ook weg.

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wie denkt er nu echt dat er geen kijk en luistergeld wordt betaald in Vlaanderen, via een omweg zit dat gewoon ingeweven in een andere belasting.

 

En wat heb je aan een TV Vlaanderen of CD abo in bijv. Australië of Canada?.

 

En wat te denken van slecht internet, zelfs her en der in de E.U.

 

 

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Emekli zei:

En wie denkt er nu echt dat er geen kijk en luistergeld wordt betaald in Vlaanderen,

Als je het per decreet 0€ maakt kun je der ook niet meer over klagen als er bezuinigd gaat worden of moet gaan worden.

Omdat jij het niet mee financiert moet je de mond houden over je omroep. Slimme logica van de SPA zonder bubbels. :grin:

Tja Belgische logica. Hetgeen de laatste jaren tot heel veel verwarring heeft geleid.

 

Cherry Blossom Girl

Air

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, cookie monster zei:

Missen zal ik ze niet , want ik luisterde er toch nooit naar !!

Ook BVN , maar ok , ik spreek dan ook geheel enkel voor mezelf 😉

 

Voor sommige zal het wel rottig zijn !!

Wel goed dat ze voor hen online te bekijken & te beluisteren zijn !!

Hopelijk geheel zonder geo-restrictie !!

BVN was voor mij, sinds het afschakelen van de DVB-T,  dé manier om nog gratis het VRT nieuws en programma's als Dagelijkse Kost te kunnen bekijken, zonder het gebruik van een internetverbinding. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, stevenvc19 zei:

BVN was voor mij, sinds het afschakelen van de DVB-T,  dé manier om nog gratis het VRT nieuws en programma's als Dagelijkse Kost te kunnen bekijken, zonder het gebruik van een internetverbinding. 

En laat die internetverbinding nu net de grootste melkkoe van Telenet en Proximus zijn.

Internet is hier duurder dan in veel andere landen.

Dus als het "gratis" zit op VRTnu, dan heb je je "taks" al betaald.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kwam BVN tegen in hotels over de gehele wereld, het was de manier om wanneer je weken onderweg was het nieuws te volgen in Nederland.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, ceesv zei:

Ik kwam BVN tegen in hotels over de gehele wereld, het was de manier om wanneer je weken onderweg was het nieuws te volgen in Nederland.

Inderdaad, lijkt mij een domme beslissing van de Vlaamse regering.

De wereldomroep moest er ook al om geloven, en altijd hetzelfde argument: je kunt via internet kijken/luisteren.

Vraag is of mensen in een hotel die de TV aanzetten, de moeite gaan doen om hun laptop aan te leggen en dan daar TV gaan kijken.

Veel kans dat ze dan gewoon naar een andere zender kijken.

Een kans gemist om de boodschap van hier naar buiten te brengen.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, PLsat zei:

Misschien kan onze slimme mediaminister dan ook eens naar de VRT bellen om te vragen om een Android-tv app te voorzien voor VRTnu, wat ook dat bestaat niet. 


En ook dat kennen onze Waalse vrienden al een tijdje.

 

Zoek maar eens op NUplayer voor Android tv

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...