Ga naar inhoud


VRT stopt met FTA uitzendingen Radio 1 en Radio 2 vanaf 01/07/2021


rik59

Aanbevolen berichten

9 uren geleden, stevenvc19 zei:

BVN was voor mij, sinds het afschakelen van de DVB-T,  dé manier om nog gratis het VRT nieuws en programma's als Dagelijkse Kost te kunnen bekijken, zonder het gebruik van een internetverbinding. 

Een paar van mijn buren gebruiken BVN op reis , da's zal nu bijna nutteloos worden !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites


9 uren geleden, ceesv zei:

Ik kwam BVN tegen in hotels over de gehele wereld, het was de manier om wanneer je weken onderweg was het nieuws te volgen in Nederland.

 

Blij verrast was ik toen ik BVN terugvond in de zenderlijst (van ongeveer 12 zenders) op een vakantiepark in Nieuw Zeeland. Zo grappig om ineens naar Nederlandse programma's te kijken aan de andere kant van de wereld. Maar ook dat gaat dadelijk wegbezuinigd worden...... 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 4/6/2021 at 8:01 PM, steventje said:

Het is triestig gesteld met die Vlaamse mediaministers.

Eerst DVB-T geschrapt met in ruil VRT NU wat nog geen volwaardig alternatief is (hapering en nog geen HD anno 2021!)

Nu de Vlaamse zenders nog van BVN gegooid en weer wat centjes gespaard in Brussel.

Als belastingbetaler verlang ik wel een betere service van onze overheidsdiensten

Onze vrienden in Wallonie hebben meer geluk

Wij hadden in Nederland ook ooit een kabinet dat een einde wilde maken aan de vrij te ontvangen publieke zenders.

Het parlement heeft daar toen gelukkig een stokje voor gestoken.

 

Je geeft mediaministers de schuld, maar Vlaanderen en België hebben toch ook een parlement?

 

 

aangepast door johnno
Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, johnno zei:

Wij hadden in Nederland ook ooit een kabinet dat een einde wilde maken aan de vrij te ontvangen publieke zenders.

Het parlement heeft daar toen gelukkig een stokje voor gestoken.

 

Je geeft mediaministers de schuld, maar Vlaanderen en België hebben toch ook een parlement?

 

 

Media is een Vlaamse bevoegdheid ..net zoals verkeer en energie .. hier is de slogan eigen zak eerst ...zijn een stelletje bandieten ..zo kost een rijbewijs het dubbele dan in de rest van België idem voor energie ..in zowat alle intercommunales zijn ze over vertegenwoordigd en delen in de winst ..zij bepalen wij betalen.

aangepast door xeno01

MAXPLUS 2100-Maxdigital 225Combo-WavefrontierT90-digipowersg2100a

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ging in eerste instantie over de radio zenders.

Daar is BVN (het belgische aandeel) echter nu ook al bijgekomen.

 

De NPO in Nederland heeft het ook niet makkelijk, maar dat is omdat meer dan 3/4 van de mensen ( die nog Lineaire TV kijken ) allemaal de commerciële netten op zetten en geen omroepbijdrage meer betalen aan VPRO KRO Tros Avro etc.

Bij den Belg is dat idemdito op die omroepbijdrage na.

 

Dus het is toch wat ik stelde, jullie willen niet betalen voor de omroepen op alle beschikbare netwerken en dan moet die doorgift naar die netwerken zo gunstig mogelijk en sommige vallen weg. Want moet men bezuinigen.

 

omdat jullie op andere plekken veel te veel verspillen

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat vroeger naar de openbare omroep ging gaat nu naar de commerciële omroepen die opgericht werden om via reclame "zelfvoorzienend" te zijn..is gewoon een strijd om de openbare oproep te kortwieken wegens volgens hen te links...het is een verschuiving van de budgetten ..geen besparing ..

Screenshot_2021-04-08 Crevits geeft DPG een miljoen euro steun - PNWS.png

MAXPLUS 2100-Maxdigital 225Combo-WavefrontierT90-digipowersg2100a

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volkskrant etc etc.

 

maar daarvoor hebben jullie een controle instrument namelijk het parlement van afgevaardigden die de minister controleren.

genoeg over brusselse politiek want die lijken we hier ook te gaan krijgen

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon al vele jaren niet meer in Australië, maar weet hoeveel waardering er daar bestaat voor BVN.

Internetverbindingen zijn doorgaans nog heel traag en dus niet echt een optie.

Verkeerde zuinigheid dus ook aan Nederlandse kant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, johnno zei:

Wij hadden in Nederland ook ooit een kabinet dat een einde wilde maken aan de vrij te ontvangen publieke zenders.

Het parlement heeft daar toen gelukkig een stokje voor gestoken.

 

Je geeft mediaministers de schuld, maar Vlaanderen en België hebben toch ook een parlement?

 

Wij spreken hier van een particratie.

De parlementsleden lopen aan de leiband van de regering, of van de partijtucht (oppositie).

En van dat "niet willen betalen", dat kijk- en luistergeld is ooit door Steve Stevaert afgevoerd, dat was een linkse demagoog die alles "gratis" ging maken.

Maar dat er geld langs ramen en deuren weggegooid wordt, dat klopt.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Tonskidutch zei:

De NPO in Nederland heeft het ook niet makkelijk, maar dat is omdat meer dan 3/4 van de mensen ( die nog Lineaire TV kijken ) allemaal de commerciële netten op zetten en geen omroepbijdrage meer betalen aan VPRO KRO Tros Avro etc.

Die bijdrage betalen we allemaal via de inkomstenbelasting. Daar ontkom je niet aan.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, minplus zei:

Ook al wordt naar ik heb begrepen een (groot) deel daarvan aan andere dingen besteed. Maar dat is volkomen vaag geworden.

Dat heb je goed begrepen. Vroeguh betaalde je kijk en luistergeld. Dat geld was geoormerkt en moest dan ook naar de omroepen. Nu is het een (belasting)heffing en komt het rechtstreeks in de schatkist als algeheel middel. Hetzelfde is gebeurt met de wegenbelasting dat nu houderschapsbelasting heet.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed bezig. Daarna eens ketnet en canvas afschaffen en dan enkel nog programmas uitzenden op TV1. 

Dat zou ook een mooie vooruitgang zijn nu in die periode. Radio 1 en 2 daar luister ik totaal niet naar. Heel veel gepraat en weinig muziek. Goed voor 50 of 60 plussers maar ik ben zelfs nog geen 40 jaar.

Via internet 2bfm is leuk om naar te luisteren heel veel hedendaagse muziek de klok rond en af en toe eens een minuutje een reclameblok. Dat is pas radio voor mij met veel muziek zonder nieuws of eindeloos gepraat.

Timm1983

Admin: Dit account is ontoegankelijk gemaakt vanwege het gebruik van een niet-bestaand email adres met talloze aflever foutmeldingen tot gevolg. Het lid reageerde niet op het verzoek dit te wijzigen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...
Op 6-4-2021 om 20:01, steventje zei:

Het is triestig gesteld met die Vlaamse mediaministers.

Eerst DVB-T geschrapt met in ruil VRT NU wat nog geen volwaardig alternatief is (hapering en nog geen HD anno 2021!)

Nu de Vlaamse zenders nog van BVN gegooid en weer wat centjes gespaard in Brussel.

Als belastingbetaler verlang ik wel een betere service van onze overheidsdiensten

Onze vrienden in Wallonie hebben meer geluk

Steventje,

Ik ben het volledig met je eens.

Nu maar hopen dat Wallonië geen voorbeeld neemt aan de Vlaamse mediaministers.

aangepast door 790MHz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...