Ga naar inhoud


VRT stopt met FTA uitzendingen Radio 1 en Radio 2 vanaf 01/07/2021


rik59

Aanbevolen berichten

VRT meldt op z'n website dat het vanaf 01/07/2021 stopt met de FTA uitzendingen van Radio 1  en Radio 2 :

 

https://www.vrt.be/nl/aanbod/kijk-en-luister/radio-luisteren/naar-radio-1-en-radio-2-luisteren-via-satelliet-/

 

Er wordt opgegeven dat de beide radiozenders wel nog zullen te beluisteren zijn via satelliet via TV-Vlaanderen. Ik heb hierbij twee vragen :

1) weet er iemand of beide radiozenders op dezelfde satelliet en op dezelfde frekwentie zullen te ontvangen zijn via TVV vanaf 01/07/2021 (uiteraard versleuteld) ?

2) VRT vermeldt enkel 'TV-Vlaanderen' als aanbieder via satelliet vanaf 01/07/2021,  maar zag vermoedelijk over het hoofd dat beide radiozenders vandaag ook via satelliet worden aangeboden door Joyne.be ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja en BVN moet daardoor ook bezuinigen en laat de satelliet verspreiding in grote delen van de wereld vallen.  Waar ik van denk dat het een hele verkeerde keus is.  Als je kijkt dat bokki bokki landen wel hun propaganda wereldwijd kunnen verspreiden moet je ook zorgen dat Nederlandse burgers in het buitenland geïnformeerd kunnen blijven en een verbintenis met het land kunnen behouden. 

aangepast door Codx
  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Mojo zei:

Het gaat zo te zien alleen om de uitzendingen via satelliet.

Missen zal ik ze niet , want ik luisterde er toch nooit naar !!

Ook BVN , maar ok , ik spreek dan ook geheel enkel voor mezelf 😉

 

Voor sommige zal het wel rottig zijn !!

Wel goed dat ze voor hen online te bekijken & te beluisteren zijn !!

Hopelijk geheel zonder geo-restrictie !!

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja op voorwaarde natuurlijk dat je in het buitenland een degelijke internetverbinding hebt, wat mij nog niet zo evident lijkt, zelfs niet in ons eigen Europa.

 

Maar daar hebben mijnheer de minister en zijn ambtenaren waarschijnlijk niet bij stil gestaan, want hoog en droog in Brussel kunnen ze zich niet inbeelden dat er elders geen internet is.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, PLsat zei:

degelijke internetverbinding

Absoluut nodig zelfs !!

Bij mijn vorige provider was dit , download 0,1 Mbps , een heuse ramp !!

Nu heb ik niet te klagen , tussen de 85,0 & 97,0Mbps 🙂

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

het beperken op luisteren van de radiozenders is ook een besparing voor Sabam kosten voor Tv Vlaanderen en de VRT, zag dit al een tijdje aankomen met de besparingen alsmaar dat de VRT moet doen.

en zo krijgt Tv Vlaanderen weer een machtspositie op satelliet voor buitenlanders dat van deze programma's willen blijven genieten.....

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, PLsat zei:

want hoog en droog in Brussel kunnen ze zich niet inbeelden dat er elders geen internet is.

Tsja. Een vet varken kent geen honger.

  • Haha 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die Vlaamse regering heeft er precies alles aan gedaan om ervoor te zorgen dat je niets gratis van TV kunt kijken.

Eerst was het DVB-T dat wegviel, wie dat wilde behouden moest via het betalende Antenne TV.

Nu is het BVN, en de radiozenders.

Dat kan dan nog wel "gratis" door te streamen via internet, maar dan moet je toch maar een internetabonnement hebben.

Mensen die zo voor korte tijd ergens een appartementje huren in het buitenland zullen toch niet altijd (een voldoende) snel internet hebben.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat belooft

"Iedereen met een domicilie in België die zich registreert kan gebruik maken van VRT NU.

Wanneer u bij de registratie uw Belgisch adres doorgeeft kunt u gebruik maken van VRT NU in de EU. De VRT volgt hiermee de regelgeving rond portabiliteit van programma’s.

Buiten de EU kunt u alleen via het op aanvraag-aanbod kijken en dat uitsluitend naar Vlaamse producties."

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...