Ga naar inhoud


Astra 3 met 1 lnb ontvangen.


Michel-nl

Aanbevolen berichten

Bij Technisat is  die 9dB echt goed.

Als je kijkt naar de 'meter' op de foto van het scherm zie je dat de balk ook bijna helemaal vol is... wat op zich a aangeeft dat je bijna de maximaal haalbare waarde bereikt hebt. Zou je daar 15 dB mee moeten kunnen behalen, zou de balk niet zo ver gevuld zijn als nu het geval is.

Misschien dat andere Technisat bezitters dat hier kunnen bevestigen. Dat zou de TS wel helpen.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

1 uur terug, Sverige zei:

Zou je daar 15 dB mee moeten kunnen behalen, zou de balk niet zo ver gevuld zijn als nu het geval is.

Hallo.

Dat klopt. 

15 dB zul je op de Technisat nooit zien verschijnen.

De balk loopt maximaal tot 12dB.

9dB is op de Technisat een goede waarde.

Zolang de balk groen blijft is er voldoende signaal.

Geel wil ook nog wel, maar rood geeft verstoord beeld.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Sprietje zei:

Alleen bij een draaibare schotel is het heel belangrijk dat de mast zuiver verticaal staat.

 

Dat is handig maar niet heel belangrijk en algemeen foute bewering.

Ook als de mast niet waterpas staat kun je d.m.v. de inclinatie-hoek en de andere instellingen de antenne perfect africhten op de Clark Belt.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die 12 heb ik nooit gehaald... iets meer dan 10 echter wel, en dan zie je dat de balk volledig opgevuld is...

 

Ik heb even gezocht of ik er nog een foto van had, en daar is hij...

 

DSC06268.thumb.JPG.90ac430b072e66eb65a1ef683986a380.JPG

 

 

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Michel-nl zei:

Beetje getuned aan de kop en schotel. 9.0 db is de max die ik haal

Tja, dat is toch al een heel verschil. Eerst 6,8dB en met wat fijntunen 9,0dB. Dat is een enorm verschil van liefst 2,2dB en ik dacht dat je de eerste keer zei dat je de schotel al goed had afgesteld. Met dat fijntunen heb je waarschijnlijk nog niet eens de kop op een andere afstand van de schotel afgesteld want ook daar is wat mee te bereiken.

En ja, het is natuurlijk niet eerlijk om het signaal van de Astra 19,2 te vergelijken met dat van de Astra 23,5, die is gewoon een stuk zwakker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Sprietje zei:

En ja, het is natuurlijk niet eerlijk om het signaal van de Astra 19,2 te vergelijken met dat van de Astra 23,5, die is gewoon een stuk zwakker.

 

Met een Technisat ISIO S2 haal ik hier 9,8 dB op die transponder met een Triax 88 en Inverto duo block.

Dat is op A3 transponder 12168V27500

 

De dB waarde zegt op de Technisat iets over de kwaliteit en niet over het niveau.

De satmeter geeft op deze transponder dan ook 15dB aan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Sprietje zei:

Tja, dat is toch al een heel verschil. Eerst 6,8dB en met wat fijntunen 9,0dB. Dat is een enorm verschil van liefst 2,2dB en ik dacht dat je de eerste keer zei dat je de schotel al goed had afgesteld. Met dat fijntunen heb je waarschijnlijk nog niet eens de kop op een andere afstand van de schotel afgesteld want ook daar is wat mee te bereiken.

En ja, het is natuurlijk niet eerlijk om het signaal van de Astra 19,2 te vergelijken met dat van de Astra 23,5, die is gewoon een stuk zwakker.

Voor mijn doel gebruik is een 9db ruim voldoende. Enige wat ik nog ga doen is een andere kop erop zetten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, Sprietje zei:

Tja, dat is toch al een heel verschil. Eerst 6,8dB en met wat fijntunen 9,0dB. Dat is een enorm verschil van liefst 2,2dB en ik dacht dat je de eerste keer zei dat je de schotel al goed had afgesteld. Met dat fijntunen heb je waarschijnlijk nog niet eens de kop op een andere afstand van de schotel afgesteld want ook daar is wat mee te bereiken.

En ja, het is natuurlijk niet eerlijk om het signaal van de Astra 19,2 te vergelijken met dat van de Astra 23,5, die is gewoon een stuk zwakker.

Ps. Diw eerste keer was even snel snel zoals ik aangaf. En dat was al een verbetering naar de 65cm schotel. De laatste keer even meer aandacht en beetje tweaken kwam de 9db eruit inderdaad 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik blijf het een beetje een vreemd verhaal vinden dat je op een technisat ontvanger minder C/N weergeeft of haalt.  Het idee is juist dat dit op de meeste ontvangers hetzelfde moet zijn. Anders kun je net zo goed die procent waardes gaan vergelijken.  

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Codx zei:

Het idee is juist dat dit op de meeste ontvangers hetzelfde moet zijn.

 

Bij consumer ontvangers is dit zo.

Voor de prijs die je ervoor betaald kun je geen gecalibreerde aanduiding verwachten.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Drs. IJzerbout zei:

 

Bij consumer ontvangers is dit zo.

Voor de prijs die je ervoor betaald kun je geen gecalibreerde aanduiding verwachten.

 

Dat er een afwijking is van 0,2 kan ik mee leven hoor maar  een zogenaamd gerenommeerd merk wat 6 dB afwijkt.. dan hebben ze gewoon geen moeite gedaan en zit er een fout in de firmware.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...