Ga naar inhoud


VU Uno 4K SE past TV settings aan bij zappen van UHD kanalen


Snoopy

Aanbevolen berichten

Het viel me op de dat OSD (menu's) ineens veel feller waren na het zappen met mijn VU Uno 4K SE

over bepaalde UHD kanalen.  Bij controle bleek de VU inderdaad bepaalde settings van de TV aan te

passen, zoals het contrast. Eenmaal kreeg ik een melding van de TV daarover. Zap ik terug naar een

ander UHD kanaal dan worden de settings weer teruggezet. Aangezien ik aardig wat tijd heb besteed

aan het kalibreren van mijn TV ben ik niet zo blij met deze anarchie. Ik heb gekeken of er ergens een

settings in de TV is die dit soort veranderingen toelaat maar nog niet kunnen vinden.

 

Tijdens het zappen schakelt de TV van BT.1886 naar HLG.


Mijn TV is een jaar oude Samsung QLED 50 inch verbonden via HDMi.

Iemand ?

aangepast door Snoopy
Link naar reactie
Delen op andere sites


17 uren geleden, Snoopy zei:

Het viel me op de dat OSD (menu's) ineens veel feller waren na het zappen met mijn VU Uno 4K SE

over bepaalde UHD kanalen.  Bij controle bleek de VU inderdaad bepaalde settings van de TV aan te

passen, zoals het contrast.....

 

Je TV schakelt over naar HDR, dit gaat gepaard met een hogere contrast instelling, omdat dat nou eenmaal bij HDR hoort.

Dat gebeurt alleen als het betreffende UHD kanaal ook van die techniek gebruik maakt.

 

Je schrijft het hier zelf al. HLG is een vorm van HDR, High Dynamic Range. BT.1886 is een aanduiding voor de gebruikte SDR gammacorrectie.

17 uren geleden, Snoopy zei:

........

Tijdens het zappen schakelt de TV van BT.1886 naar HLG....

 

17 uren geleden, Snoopy zei:

.... Aangezien ik aardig wat tijd heb besteed

aan het kalibreren van mijn TV ben ik niet zo blij met deze anarchie....

 

Als je gebruik wilt maken van HDR, zul je ook voor dat profiel je display moeten kalibreren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijk inderdaad dat de TV binnen de standaard profielen zoals 'Standaard',  'Film' en 'Sport'

ook nog eens (sub)profielen heeft voor BT.1886 en HLG


Is het profiel voor HLG eenmaal ingesteld dan blijft de TV dit aanhouden telkens

als het naar HLG overgeschakeld wordt.

 

Probleem dus opgelost !

aangepast door Snoopy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...