Ga naar inhoud


Nieuwjaarsconcert uit Wenen in UHD/4K?


Orgeldandri

Aanbevolen berichten


Dat is niet de vraag...

Ik zou er dolgraag bij zijn, maar ben helaas niet kapitaalkrachtig genoeg. Vervolgens is het een flinke ruk met de snorscooter van Haarlem naar Wenen. Ook niet echt haalbaar. Misschien 's zomers maar dan nog..

Kaartjes kopen is nu zeker niet meer aan de orde. Die zijn stijf uitverkocht. Ja misschien voor 2021....

Dus in 4K kijken is voor Jan met de pet wellicht de enige haalbare optie... 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De beste optie is de Blue-Ray te kopen, de 2e optie kijken op de Duitse zender van dienst.

Dit jaar het ZDF van 11:15 tot 13:45.

Andris Nelson staat deze editie voor het eerst op de bok.

 

Neujahrskonzert 2020

 

Ik kan dit jaar niets vinden over een 4k registratie, in voorgaande jaren verzorgde de Japanse tv die registratie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij krijgen het Nieuwjaarsconcert door de EBU aangevoerd in UHD en zetten het in 1080i HD om.

Zouden we het in 4K aangevoerd krijgen dan klopt het 16:9 aspect ratio niet meer.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden, Drs. IJzerbout zei:

Wij krijgen het Nieuwjaarsconcert door de EBU aangevoerd in UHD en zetten het in 1080i HD om.

 

In welke uitzendnorm wordt die EBU feed aangevoerd, DVB-S2 of NS3/4?

UHD feeds zijn de laatste tijd meestal in NS3/4.😭

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het niet. Moet ik mijn mensen in de IngestRoom vragen. Ben nu niet in het NOC.Ben voor de rest van de week met verlof. 😂

We krijgen de cleanfeed via glasvezel aangeleverd. De dirtyfeed komt meestal via satelliet.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Mimisiku zei:

Dus in 4K kijken is voor Jan met de pet wellicht de enige haalbare optie... 

lulkoek

want =>

1 uur geleden, Drs. IJzerbout zei:

Wij krijgen het Nieuwjaarsconcert door de EBU aangevoerd in UHD en zetten het in 1080i HD om

als je het wel in UHD zou uitzenden heb je hele grote MOT met de Wiener  Philharmonie zelf en vooral met Sony die aan haar Blu Ray verkoop wel wat wil verdienen

omdat die de rechten natuurlijk voor doorgeven en uitzenden beperkt hebben tot HD

  • Bedankt 1

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet eens stoppen met het nodeloos mixen van antwoorden.. Als iemand het uitzend in 4K kan de consument dat gewoon bekijken. De consument heeft geen zak te maken met afspraken die een content aanbieder met andere partijen heeft. De content aanbieder zal ongetwijfeld een uitzendlicentie hebben voordat ze het aan het publiek kunnen doorgeven. 

En Bluray verkoop loopt al jaren terug.. Te duur en mensen kijken 4K steeds meer via streaming diensten...

 

Jouw antwoorden lijken vaak maar 1 doel te hebben... reply ++1

 

aangepast door Mimisiku

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

het wordt niet uitgezonden en dat was mijn initieel antwoord

4 uren geleden, Mimisiku zei:

Dat is niet de vraag...

begon jij mee,

als ik stel dat er geen aanbod is omdat men BluRay verkoopt van de concerten verkoopt is dat een valide reden voor mijn antwoorden die jij nodeloos becommentarieert

aangepast door Tonskidutch

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En uit welke bron zou dit blijken? Dat neem je maar gewoon aan? Het gaat om de centen en niets anders! Of het nu uit een PayPerView event, een abo of een DVD komt..

En nogmaals: het was de vraag niet...

6 uren geleden, Orgeldandri zei:

Iemand een idee of het Nieuwjaarsconcert uit Wenen op 1/1/2020 in UHD of 4k kan worden ontvangen?

En dan antwoord jij:

5 uren geleden, Tonskidutch zei:

je kunt wel een BluRay kopen en daarom zijn er dus ook geen uitzendingen in UHD

https://www.wienerphilharmoniker.at

of een kaartje kopen en live luisteren

Dat is gewoon een aanname van je. Het wordt immers wel degelijk in 4K/UHD aangeboden aan andere partijen. Er wordt omwille van de 16:9 beeldverstoring echter niet in dat formaat uitgezonden.... Dát is wat er gezegd wordt. Jij draait er gewoon een eigen interpretatie omheen.. Dus onzin...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 Oost

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...