Ga naar inhoud


industrieele plafondlamp(en) verblindt


sattos

Aanbevolen berichten

Op 31-7-2021 om 12:05, mereltje zei:

Vind jij dat leuk !

ja

@sattos

gewoon terug brengen en iets fatsoenlijks kopen, immers het hanglampje is ongeschikt gebleken dus geld terug.

waarom dacht je zijn er lampenkappen en diffusors ?

Allemaal die "zogenaamde industriële look" artikelen en materialen in de woonkamers halen is je eigen schuld.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Wat je ook doet, je blijft direct in de lichtbron kijken.

 

Of matglas glazen in de frames monteren, of matte of melkglas lampen in de fitting draaien.

 

Laatste mogelijkheid.

 

Fred Hache gaf in de vorige eeuw Barend Servet een schemerlamp met de woorden, "Niet in het stopcontact stoppen, daar is die niet voor gemaakt!"

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

ja

@sattos

gewoon terug brengen en iets fatsoenlijks kopen, immers het hanglampje is ongeschikt gebleken dus geld terug.

waarom dacht je zijn er lampenkappen en diffusors ?

Allemaal die "zogenaamde industriële look" artikelen en materialen in de woonkamers halen is je eigen schuld.

Jij kunt bij iedereen in de knip kijken , altijd commentaar op een ander

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Tonskidutch zei:

ja

@sattos

gewoon terug brengen en iets fatsoenlijks kopen, immers het hanglampje is ongeschikt gebleken dus geld terug.

waarom dacht je zijn er lampenkappen en diffusors ?

Allemaal die "zogenaamde industriële look" artikelen en materialen in de woonkamers halen is je eigen schuld.

nou eigen schuld?☹️

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, gerrit B zei:

ik weet nog wel een paar lampjes te koop

 

20200618_102726.thumb.jpg.f2d03210640141d98320dbdeba515acf.jpg

 

kosten nieuw 2400 euro per stuk (ze hebben er 2) Italiaans design, maar weet dat ze ze graag kwijt willen dus als je interesse hebt dan wil wel een goed woordje voor je doen.

 

Staat er ook in de gebruiksaanwijzing  hoe je de lampjes moet verwisselen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Sprietje zei:

 

Staat er ook in de gebruiksaanwijzing  hoe je de lampjes moet verwisselen?

Is reeds omgebouwd naar LED dus de komende tijd weinig lampjes te vervangen.

Daarnaast heb ik ze zelf naar LED omgebouwd en het is gewoon een kwestie van er bij zien te komen en het lampje er uit trekken, nieuwe lampje er in prikken en klaar.

Maar inderdaad is het wel handig dat je niet van die grote handen hebt, dus sommigen heb ik door mijn vrouw laten doen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Led lampjes gaan maar op 2 manieren stuk

1 ze worden te warm.

2 overspanning

 

De 1e komt het meest voor,.

De 2e meestal alleen bij laagspanningslampjes en meestal zijn dan led lampjes op een normale halogeentrafo aangesloten.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, gerrit B zei:

Is reeds omgebouwd naar LED dus de komende tijd weinig lampjes te vervangen.

 

Nog netjes dat je ze kan vervangen. Bij buitenlampen veelal niet mogelijk.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon even zoek op duo led dimmer dan vindt je er genoeg en die zijn ook gewoon in de bouwmarkt te koop.

maar bij de "dat zeg ik" ben je dan wel goed 100 euro kwijt. (zijn er ook wel voor de helft te vinden)

 

Alternatief is om gebruik te maken van inbouwdimmers die je met een afstandsbediening kunt besturen.

Die zijn er o.a van klik-aan klik-uit, fibaro enz.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je oog blijft alleen nog steeds in direct contact met de lichtbron, om niet te verblinden zal je die dimmers een behoorlijk eind omlaag moeten draaien.

 

Kijk eerst eens met een led lamp met een klein vermogen of het bevalt, voordat je nog meer geld uitgeeft.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...