Ga naar inhoud


industrieele plafondlamp(en) verblindt


sattos

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, ceesv zei:

Gloeilampen in een open draadconstructie of kooi, kijk je direct in de lichtbron, ja die verblinden.

 

Je zou er een difuse lampenkap omheen kunnen maken, zodat je niet meer direct in de lichtbron kijkt.

 

ik zat ook aan te denken,maar zijn die te koop?of misschien een stof om de kooi heen vast maken.

 

heeft iemand hier ervaring mee?

 

ik baal van deze dure miskoop!!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hevig licht , niks voor mijn zicht !! Ik gebruik hier overal wit led licht !!

En nog 1 oude witte TL Lamp in de badkamer !!

WP_20210727_19_33_10_Pro.jpg

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Koop de AVM Fritz!Dect500 LED lampen. Die kun je perfect dimmen in lichtsterkte en iedere kleur via de Fritz! SmartHome App op je telefoon en Fritz!Box 

Ik ben daar uiterst tevreden over. Ze storen niet op de HF banden. Zelf heb ik er zeker 10 van overal in mijn huis in verschillende armaturen. 

Ze kosten per stuk net rond de € 28 op de bekende Duitse site van meneer Bezos. 

Ook handig: waar ook ter wereld kun je ze bedienen via het www voor inbraak preventie. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, sattos zei:

ik zat ook aan te denken,maar zijn die te koop?of misschien een stof om de kooi heen vast maken.

 

Dan gaat je industriele look naar de knoppen. Kijk eens of je een dimmer tussen je schakelaar en de lamp kunt maken.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

Dan gaat je industriele look naar de knoppen. Kijk eens of je een dimmer tussen je schakelaar en de lamp kunt maken.

 

eerlijk gezegd geef ik niet zoveel om die industrieele look,als ik maar van die verblinding af ben

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je kan beginnen er lampen met melk of matglas in te draaien.

  • Like 2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, ik zou toch een duodimmer overwegen dan. Voor 70 euries ben je de man.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je blijft onbeschermd in de lichtbron kijken, en dat verblindt.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Elke lamp waar je recht in kijkt zal verblinden.

De lampen die ik heb zijn normaal uitgerust met een speciale lamp van 250W  en geven zoveel licht (een slordige 20.000 lumen) dat je gewoon je hand ervoor kunt houden om te zien of er wat gebroken is zonder een röntgen foto te hoeven maken.

Kijk je daar in dan loop je ook een poos met wat blauwe vlekken voor je ogen.

Vandaar dat deze lampen normaal op 6m hoogte worden gemonteerd en dat er lichtkappen zijn toegepast.

Deze kappen verdelen het licht maar zorgen er ook voor dat dit naar beneden wordt gericht zodat je bewust in de lamp moet gaan kijken om verblind te worden en anders niet.

Voor huis tuin en keuken gebruik heb ik ze daarom omgebouwd naar led lampjes van 5W zodat ze lager gemonteerd kunnen worden en je niet het idee hebt een grote bouwlamp aan te hebben staan.

Laat je de kap eraf dan zijn het nog steeds akelige lampen om naar te kijken, met de kap erop geven ze een prettig licht en kun je ze gewoon boven een tafel hangen.

Mijn advies zou dus zijn om een ander soort lampen te gaan gebruiken die het licht niet rondom uitstralen maar naar beneden richten. Die zijn er ook in LED maar ze zijn niet goedkoop. Voordeel is wel dat de aanschaf vaak duur is maar branden de lampen veel dan verdienen ze zichzelf uiteindelijk terug door het veel mindere stroomgebruik.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gerrit B Daar zat ik ook aan te denken. Misschien bestaan er LED lampen die aan de zijkant een coating hebben waardoor je wat speelse lichteffecten krijgt zonder dat je direct je lasbril op moet zetten.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

49 minuten geleden, Psychosammie zei:

@gerrit B Daar zat ik ook aan te denken. Misschien bestaan er LED lampen die aan de zijkant een coating hebben waardoor je wat speelse lichteffecten krijgt zonder dat je direct je lasbril op moet zetten.

 

je had vroeger de 30% meer licht op tafel lampen, dat soort lampen zijn er dus ook in LED alleen die zijn minder goed verkrijgbaar

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik las wat reclame over LED kooldraad lampen. Geven met coating aanmerkelijk minder licht. Errug mooi 😁

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...