Ga naar inhoud


M7-CAM701 verdwenen uit de Webshop van Canal Digitaal


Mimisiku
Ga naar oplossing Opgelost door Mimisiku,

Aanbevolen berichten

Recent eens de webshop van Canal Digitaal bekeken. Nog slechts 3 producten:

 

Witte CI 

CAM803

MZ-102

 

Grote afwezige de Viaccess ORCA M7-CAM701…. Mogen we aannemen dat ook Viaccess bij CDS op de schopstoel zit?

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Er is toch eerder aangegeven dat ook de 701 CI module nog te gebruiken is na de wissel.

Ga jij er nu vanuit dat zij alle eerder verstrekte 701 modules na het faillissement van Joyne vanaf ergens in 2022 ineens wéér (gratis) moeten omruilen? Ik niet. En tegen betaling daar stinken de gebruikers ook niet in denk ik.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik suggereer niet dat ze het gratis moeten doen en of het met het verscheiden van Joyne te doen heeft. Het valt me alleen op dat de module uit het assortiment is verdwenen t.g.v. de nieuwe CAM803 (Nagra). De mensen die wél zijn overgestapt hebben allemaal de M7-CAM701 ontvangen (waren zelfs tijdelijk niet leverbaar)..

En op 19 juli l.l. wordt de CAM803 geïntroduceerd (dus nog in de overstap-periode)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat CD geen nieuwe order heeft willen plaatsen van de 701 net als eerder met de Duo LNB twin en de Triple LNB quad. Zij hebben nu d3 kans gezien om een ‘betere’ module te laten ontwikkelen. 
Terugkomend op die Duo twin vraag ik mij wel af of die nog ooit geleverd gaat worden of blijft het bij de Duo quad voor een prijs nagenoeg gelijk aan de van de Duo twin. Je zou haast zeggen dat zij op termijn gaan stoppen met hardware en de klant te gaan dwingen om over te stappen op hun ‘geweldige’ hardware die naast Sat immers ook voor IPTV kan worden gebruikt.

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-8-2021 om 20:42, Mimisiku zei:

....Het valt me alleen op dat de module uit het assortiment is verdwenen....

Hoi Mimisiku,

Ik heb even gegoogeld uit nieuwsgierigheid (niet om je aantevallen hoor), ik zie m nogsteeds staan:

https://www.canaldigitaal.nl/televisie/onze-apparatuur/

Kan ook zijn dat ie nog in mn cache hangt.

  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer je op die link klikt, en dan wilt bestellen komt de CAM- 803 in je mandje.

 

  • Bedankt 2

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

CD kon die oude modulen niet meer leveren, dat schreef ik al op 10 juni in het topic "NPO 1 4K van 11 juni tot en met 11 juli via de Astra 3":

 

Quote

Ik heb de laatste tijd aardig wat mailtjes van CD gehad. Die gaan vooral over de uitbreiding van interactieve diensten.

Geen letter over het NPO 1 UHD kanaal. Ook op de website is er niets over te vinden.

Niet verwonderlijk in mijn ogen, ze kunnen namelijk de CI modulen niet leveren.

 

Het lijkt dus vooral een bonus te zijn voor diegenen die er al in hebben geïnvesteerd.

 

Dat de modules niet leverbaar waren was toen op hun storingspagina te lezen.

Je mag aannemen dat die 803s toen al besteld waren.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben klaarblijkelijk gewoon besloten om de nieuwe te introduceren omdat Canal+ dit eist. Het zijn Fransen en dat weet je het wel.. Alles moet naar hun (beveiligings)eisen anders geen deling/doorprikken van hun kanalen want ZIJ passen zich natuurlijk NOOIT aan aan ‘les autres’. Die M7-CAM701 is gewoon een leverbare standaard CI. Gewenste firmware erin flashen en plakkertje van Canal Digitaal erop… Heeft niets te maken gehad met ‘niet leverbaar’, maar met ‘niet besteld vanwege…’

Dit is hét probleem bij Canal Digitaal.. Je wordt als klant niet geïnformeerd of gewoon voorgelogen.. Voor hun ben je gewoon een inkomstenkoe en niets meer…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Mimisiku zei:

Dit is hét probleem bij Canal Digitaal.. Je wordt als klant niet geïnformeerd of gewoon voorgelogen.. Voor hun ben je gewoon een inkomstenkoe en niets meer…

 

mooie start van een lange vriendschap :grin:

of het einde ervan.

Gewoon kijken bij Ziggo joh!

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Waarbij gemeld moet worden dat Ziggo dezelfde methodiek hanteert… Hier in NL word je door de kat of de hond gebeten (of eigenlijk door ieder beest wat flink kan bijten)…

  • Haha 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onder druk van de content providers graven ze hun eigen graf, en die van de content providers. Mensen haken gewoon af: te duur , slechte content, veel te veel reklame die je ook nog eens verplicht moet uitzitten etc. Er wordt reeds massaal overgeschakeld naar streaming diensten die overigens dezelfde weg beginnen te bewandelen in een poging meer geld uit de consument te knijpen, maar daar is de concurrentie moordend en stapt de klant nog sneller op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Mimisiku zei:

Ze hebben klaarblijkelijk gewoon besloten om de nieuwe te introduceren omdat Canal+ dit eist. Het zijn Fransen en dat weet je het wel.

Dit werkt in Frankrijk ook niet.De resultaten van C+ zijn ook niet om over naar huis te schrijven, daarom zie je ook een grote consolidatieslag in Frankrijk in een poging van de Franse providers om een front te vormen tegen de Amerikaanse streaming providers. Maar in Frankrijk ontvangt iedereen iets van 30 zenders gratis, zeg maar het basispakket van CanalDigitaal. Amazon zit ook al veel langer in Frankrijk dan in Nederland en je krijgt gratis Amazon prime TV bij je Amazon abonnement die op het grote Franse platteland heel populair is wegens de 'gratis' volgende dag levering en de lage prijzen. 30 zenders+ Amazon prime TV en dan nog Netflix is bovendien goedkoper dan een Canal+ abonnement. De eigenaar van M7 zit echt niet op rozen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...