Ga naar inhoud


Prijsexplosie energierekening


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

11 minuten geleden, Mojo zei:

Wat kost zo'n hypotheek eigenlijk voor een pak stenen van pak em beet 250000 euri?

 

Snel rekensommetje bij een bekende bank.

234.875 lenen

Rente 1,7%

10 jaar vast

Bruto maandbedrag 833 euries

 

Andere bekende bank

230.137 lenen

Rente 2,21%

10 jaar vast

Bruto maandbedrag 875 euries

Nett0 maandbedrag 694 euries

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 minuten geleden, Psychosammie zei:

Bruto maandbedrag 875 euries

Nett0 maandbedrag 694 euries

Nou dan doe ik het heel goed.

Dat verschil van 181 euro is HRA oftewel de subsidie ruif?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat doe je goed?

 

Jij ziet hypotheekrente aftrek als subsidie? Ik zie het meer als teruggave van veel te veel betaalde belasting.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Psychosammie zei:

Ik zie het meer als teruggave van veel te veel betaalde belasting.

Welke belasting? Het is gewoon een lening hoor.

  • Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eigenwoningforfait. Fictieve inkomsten van je eigen huis.

 

Quote

De WOZ-waarde van uw eigen woning is: € 280.000. Het percentage waarmee u het eigenwoningforfait berekent is: 0,45%. De berekening van uw eigenwoningforfait is dan als volgt: € 280.000 x 0,0045 = € 1.260.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Psychosammie zei:

Klinkt niet als een realistische optie. De bouwvakker komt niet meer gratis. Het stukje grond waar het op moet kost grof geld. Bouwmaterialen zijn niet aan te slepen en peperduur.

 

Als je het over traditioneel bouwen hebt, maar ik heb het over goedkope betaalbare woningen, die zijn zonder al te veel moeite te bouwen voor 100.000.

En nee dan heb je het niet meer over een woning met woonkamer, keuken, gang, berging en  toilet beneden en boven een overloop, 3 slaapkamer en een badkamer.

Dat zou ook nog wel kunnen voor 100.000 maar dan is het wel een vrachtwagen vol hout , isolatie en gipsplaat.

Belangrijkste is om de projectontwikkelaar, speculant en huisjesmelker op een zijspoor te zetten.

Bij ons in de stad is een nieuwe woonwijk aangewezen, maar dan wordt je al verplicht om met een bepaald bouwbedrijf de woning te bouwen anders kom je totaal niet in aanmerking.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, Psychosammie zei:

Jij ziet hypotheekrente aftrek als subsidie?

Dat zie goed. Het is jouw lening waarop jij de rente mag betalen. Waarom moet je dan geld terugvragen? Ik betaal alles zelf en vreet niks uit de staatsruif.

  • Bedankt 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren stond onze minister president met zijn gezicht in het nieuws. In bloemkolen engels kondigde hij aan dat we met zijn alle zo snel mogelijk het gas uit Rusland moeten boycotten. Maar we moeten dan wel eerst zorgen dat we het gas ergens anders vandaan kunnen halen.

 

Wat voor een randdebiel ben je om dat in het openbaar te verkondigen?

Zie hier een nieuwsupdate:

https://www.nu.nl/economie/6188076/rusland-dreigt-gaskraan-naar-europa-deels-dicht-te-draaien.html

 

Goed gedaan jochie. Kunnen de prijzen nog verder omhoog.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, Mojo zei:

Waarom moet je dan geld terugvragen?

 

Omdat ik als huisbezitter veel meer belasting moet betalen dan jij als huurder. Denk aan overdrachtsbelasting (40.000 euro), fictieve inkomsten uit eigen huis en de WOZ die almaar stijgt terwijl ik niks met het geld in de stenen kan doen. Vind ik het niet onredelijk dat ik daar iets van terug krijg.

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Mojo zei:

Wat voor een randdebiel ben je om dat in het openbaar te verkondigen?

 Dat zagen die Russen vast zelf ook wel aankomen, hebben ze Rutte niet voor nodig. Moet het trouwens eerst nog maar zien. Die Russen hebben nu hard geld nodig.

 

17 minuten geleden, Mojo zei:

Goed gedaan jochie. Kunnen de prijzen nog verder omhoog.

 

Hadden we nou in de jaren 70 maar doorgezet met de ontwikkeling van kernenergie. Hou bij de volgende verkiezingen even goed in het oog welke partijen er toen tegen waren.

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Psychosammie zei:

 

Omdat ik als huisbezitter veel meer belasting moet betalen dan jij als huurder. Denk aan overdrachtsbelasting (40.000 euro), fictieve inkomsten uit eigen huis en de WOZ die almaar stijgt terwijl ik niks met het geld in de stenen kan doen. Vind ik het niet onredelijk dat ik daar iets van terug krijg.

 

 

"Omdat ik als huisbezitter veel meer belasting moet betalen dan jij als huurder."

Die belasting betaal ik als huurder ook hoor. Die zit gewoon mee in de huurprijs. Of denk je dat de verhuurder dat niet mee neemt in de berekening?

"Denk aan overdrachtsbelasting (40.000 euro)"

Overdrachtsbelasting betaal je toch alleen als je overdraagt?

"fictieve inkomsten uit eigen huis en de WOZ die almaar stijgt terwijl ik niks met het geld in de stenen kan doen"

Die WOZ blijft maar stijgen omdat we met zijn allen maar die prijzen blijven opdrijven omdat het zo makkelijk gemaakt word om je in de schulden te steken.

Het geld van de stenen? Is dat wel jouw geld of het geld van de bank? Want je kan dan wel een huisbezitter zijn maar dat maakt jou nog geen eigenaar van het huis.

 

3 minuten geleden, Psychosammie zei:

Hadden we nou in de jaren 70 maar doorgezet met de ontwikkeling van kernenergie. Hou bij de volgende verkiezingen even goed in het oog welke partijen er toen tegen waren.

100% mee eens. Maar ja dat is een koe in de kont kijken. Maar het is nog niet te laat....

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden, Mojo zei:

Die belasting betaal ik als huurder ook hoor. Die zit gewoon mee in de huurprijs. Of denk je dat de verhuurder dat niet mee neemt in de berekening?

 

Nee, dat denk ik niet. Jouw verhuurder is gebonden aan maximale huurstijgingen van huren en dus haalt hij zijn bezuinigingen uit het niet onderhouden van jouw huis.

 

41 minuten geleden, Mojo zei:

Overdrachtsbelasting betaal je toch alleen als je overdraagt?

 

Klopt, toen ik mijn huis kocht kwam er 40.000 (6%) euro bovenop het bedrag dat ik aan de verkoper moest betalen. Dat geld heb ik uiteraard moeten lenen en bij een eventueel verkoop moet dat geld er dus ook weer uitkomen. Dus toen ik mijn handtekening bij de notaris zette werd de verkoopprijs van mijn huis in één klap 40.000 hoger. Dus dan weet je nu ook waarom de huizen ook voor de huidige gekte steeds duurder werden. Overdrachtsbelasting drijft de prijzen op. Het is dan ook een belachelijke belasting. Dus ik heb 40.000 extra aan het rijk betaald, moet daar ook nog extra rente over betalen en het rijk ziet die 40.000 ineens ook als waardestijging waardoor ik ook nog eens meer WOZ mag betalen. Dus een beetje van het teveel betaalde terugkrijgen vind ik niet gek.

 

51 minuten geleden, Mojo zei:

Die WOZ blijft maar stijgen omdat we met zijn allen maar die prijzen blijven opdrijven omdat het zo makkelijk gemaakt word om je in de schulden te steken.

 

De huidige gekte wordt veroorzaakt door een teveel aan mensen en te weinig huizen. Je kan ook bij je ouders blijven wonen. Verder zijn er maar heel weinig mensen die een huis zo uit eigen middelen kunnen afrekenen. Dus je moet je sowieso in de schulden steken. De lage rente maakt dat aantrekkelijk.

 

53 minuten geleden, Mojo zei:

Is dat wel jouw geld of het geld van de bank? Want je kan dan wel een huisbezitter zijn maar dat maakt jou nog geen eigenaar van het huis.

 

Alle risico is voor jou dat klopt. Ik heb de helft van ons huidige huis betaald, de andere helft ben ik de bank schuldig omdat ik een aflossingsvrije hypotheek heb.

 

 

 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De jehova's stonden daarstraks weer aan mijn voordeur !!

Ze vertelde me dat de almachtige heer is licht !!

Mijn reactie daarop:

Als dat goedkoper is dan de maatschappij waar ik nu bij ben ,

dan mag je me voortaan daarop op aansluiten !!

De jehovakes liepen plotseling weg !! 😲😭😎

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...