Ga naar inhoud


Prijsexplosie energierekening


Zunigkyk

Aanbevolen berichten

Het bevreemd me dat het op sta4all niet zo lijkt te spelen. Energiebedrijven die failliet gaan, contracten openbreken.

Ik gooi het toch maar eens in de groep.

Als je jaarcontract nu afloopt en je moet een nieuw kiezen dan blijkt al gauw dat je 2x zo veel kwijt gaat zijn. Voor een normaal huishouden is dat een calamiteit van 2 definitief kapotte wasmachines.

Ik zie op Tweakers ook interessante calculaties langs komen van mensen die zonnepanelen hebben en juist extra denken te gaan verdienen via de teruglevertarieven.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die energie contracten, daarmee zijn menige consumenten ermee "ingeluisd" vooral als je een zogenaamde termijn vast legt in je contract.

Het heeft mij nooit niet zo geboeid maar sinds ik in de KvK sta, heeft men zo'n 20 telefoontjes per week aan het oor over energie contracten die geen mens nodig heeft. Ik heb me dus wel vaker de moeite genomen en die contracten laten toesturen zonder daarmee een contract aan te gaan. EN DUS GELEZEN.

 

Je bent een rund als je met energie contracten stunt...!

 

Die dergelijke overstap mogelijkheden met of zonder boete clausules in zijn eigen voordeel achtte de laatste 5 jaar, zal nu het lid op de neus krijgen.

Wat natuurlijk wel positief is, dat men algemeen aan duurzaam isoleren gaat denken.

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb toevallig in september mijn 1-jarig contract verlengd met een 5-jarig contract.

Let wel, alleen elektra, ik stook op propaan.

En de aanbieding was niet verkeerd maar nu ben ik extra blij. Hoewel ik het idee

heb dat met name de gasprijzen straf omhoog gaan.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

laten ze dat gas maar duurder maken, dan wordt elektrisch mijn huis verwarmen en warmwater voorziening vanzelf interessanter. Dan kan ik helemaal van het gas af.

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Iets zegt mij dat ze de electriciteitsprijs koppelen aan de gasprijs.

Ook elektriciteit gaat duurder worden, er staan gigantische investeringen te wachten wanneer alles electrisch moet worden.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De actuele prijs per kWh in Frankrijk is 37 Cent.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ceesv zei:

Iets zegt mij dat ze de electriciteitsprijs koppelen aan de gasprijs.

Ook elektriciteit gaat duurder worden, er staan gigantische investeringen te wachten wanneer alles electrisch moet worden.

Ook mijn idee naar wat ik er zo over gelezen heb. Was eigenlijk nooit anders. Net als dat de kleine man het moet gaan betalen, ook al wordt die in dit opzicht in veel andere landen minder genaaid dan hier gezien de veel lagere belasting op energie.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, wiz zei:

laten ze dat gas maar duurder maken, dan wordt elektrisch mijn huis verwarmen en warmwater voorziening vanzelf interessanter. Dan kan ik helemaal van het gas af.

 

Dan vergeet je waarschijnlijk dat de energiecentrales op gas werken🙄

  • Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, dan gaat het licht uit.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

cbs-tarieven-variabel-gas-elektra-2018-2

 

lichte stijging gas in de winter en toch een lichte daling stroom algemeen nu september 2021 = 0,22 €/kWh

 

Screenshot_36.thumb.jpg.b2247955f997cd9cd8de6f4962a1a1fc.jpgScreenshot_35.jpg.119f12aa664f14ea8aa715df53f5689b.jpg

 

en een spaarmoment / lager verbruik levert ook 8€ per maand op

 

Nu maakt koken op inductie weer zin !:)

 

aangepast door Tonskidutch
blauw

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De kale energieprijs zijn de kosten niet, maar de als maar hoger wordende belastingen en heffingen maken het astronomisch duur.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...