Ga naar inhoud


KPN gaat CI+ module leveren bij Digitenne.


HG5812

Aanbevolen berichten

Op 12-2-2022 om 12:05, Noordzee zei:

Wat betreft de eerste tip van Tech: 

Helaas werkt dat niet. 

Ik heb het bestand van ruim 2MB op een USB-stick gezet , maar de ontvanger herkent het bestand niet via de USB-stick. 

 

Daarna volg ik de tips niet meer. Ik heb geen HDD-schijf.

 

Wat bedoelt Tech met folder/tmp ?

En met telnet de box in? 

 

 

 

 

 

 

 

Beetje laat maar beter laat dan nooit....ik ben de gegevens van mijn andere account kwijt en die staat geregistreerd op een mailadres die ik niet meer heb, lekker handig dus :-)

 

Heb je softwaremanager nog op je box staan, die komt namelijk niet meer standaard mee in een image en wordt inderdaad de ipk op de stick niet meer herkend en is die niet zomaar te installeren met behulp van de afstandsbediening.

De softwaremanager staat in de feeds van OpenPLi en is dus middels de afstandsbediening in je box te zetten, nadien moet het weer op de oude manier werken. 

  • Like 1

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Dan zal de firma HD+ zich vergissen?

 

image.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is mij onbekend of het modul CI of CI+ mode draait.

 

Op mijn Vu+ Solo UHD kon ik er RTL UHD (F1) mee decoderen.

 

Helaas lukt het nog niet met de KPN CI module op alle ontvangers, vrije hardware keuze is zo toch nog beperkt.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden, Tech2 zei:

Grappig, ik heb een module van HD+ zonder CI+ logo en het ding werkt ook zonder certificeringprocedure.....

Dat zou niet mogen maggen… HD+ was een beetje de eerste die juist met een CI+ Module begon. Wellicht heb je een VTi of andere CI+ compatibel image op je box gehad? In elk geval heeft HD+ nooit een ‘gewone’ CI benut. Wel konden de HD01 en HD02 kaart in b.v. de AlphaCrypt draaien. Die waren CAK6 en hadden alleen RSA en Boxkey nodig..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.heise.de/newsticker/meldung/Erster-Test-So-schraenkt-CI-Plus-die-Aufnahmen-von-HD-Sendern-ein-996284.html

 

overigens gaat het om de KPN CI-Cam Module in dit Topic en die ( van Mojo) werkt volgens de tests welke @Mimisiku heeft uitgevoerd in een Vu+

al dan niet met een vergelijkende test zou men dit kunnen bevestigen, maar daarvoor ontbreken de juiste certifikaten die niet worden gedeeld door @Mimisiku

 

  • Like 1

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Tech2 zei:

Heb je ooit de CI+ helper op je box gezet? Daar zitten de benodigde certificaten in.

Hebben we getest, maar dat werkte bij mij niet.

 

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

https://www.heise.de/newsticker/meldung/Erster-Test-So-schraenkt-CI-Plus-die-Aufnahmen-von-HD-Sendern-ein-996284.html

 

overigens gaat het om de KPN CI-Cam Module in dit Topic en die ( van Mojo) werkt volgens de tests welke @Mimisiku heeft uitgevoerd in een Vu+

al dan niet met een vergelijkende test zou men dit kunnen bevestigen, maar daarvoor ontbreken de juiste certifikaten die niet worden gedeeld door @Mimisiku

 

 

De oplossing is bekend, maar wordt kennelijk niet gedeeld. 

Ja, dan komen we niet verder. 

 

Jammer ! 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar ik meen me te kunnen herinneren dat er is getest en dat het werkt op een E2 box met behulp van een CI+ helper ipk bestand, de CI heeft geen update's gehad dus zou er ook niets aan de certificaten gewijzigd kunnen zijn en zou het dus gewoon nog moeten werken met die ipk.

  • Like 1

Pli Core Member

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2-3-2023 om 14:49, Noordzee zei:

De oplossing is bekend, maar wordt kennelijk niet gedeeld. 

Inderdaad. Het zou moeten werken op een DM525 maar de opgegeven methode werk bij mij niet. De module word in de DM525 wel herkend maar ook na alle instelingen aan te passen blijft de codering er op staan. Ik zal straks een paar schermafbeeldingen posten.

 

CI+ helper werkt ook niet met de DM525. Dan worden er inderdaad bestanden geplaatst in \etc\ ci plus\

  • Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doel eigenlijk op deze geposte oplossing: 

 

Op 2-3-2023 om 11:53, Tonskidutch zei:

https://www.heise.de/newsticker/meldung/Erster-Test-So-schraenkt-CI-Plus-die-Aufnahmen-von-HD-Sendern-ein-996284.html

 

overigens gaat het om de KPN CI-Cam Module in dit Topic en die ( van Mojo) werkt volgens de tests welke @Mimisiku heeft uitgevoerd in een Vu+

al dan niet met een vergelijkende test zou men dit kunnen bevestigen, maar daarvoor ontbreken de juiste certifikaten die niet worden gedeeld door @Mimisiku

 

 

Het werkt dus nu wel bij één persoon in een VU+-ontvanger. 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...