Ga naar inhoud


KPN gaat CI+ module leveren bij Digitenne.


HG5812

Aanbevolen berichten

37 minuten geleden, Noordzee zei:

Die oudere platte TV's hebben meestal ook geen DVB-T2 HEVC (h.265).

nou www

dat is een internationale standaard geworden die toestellen uit 2016 beslist al ingebouwd hebben

 

CI+ is een standaard voor vooral de Duitsers (in den beginne) en is herop gebloeid door die recente Europese eis "eigen apparaten" te kunnen toepassen. Waarbij de wereldleiders van TV apparaat productie helemaal niet bezig waren met het opwaarderen van CI+ certifikaten en versies daar ze er voor moeten betalen. Waarom zou je betalen voor een CI+ 1.4 standaard die maar 12% wereldgebruikers nodig hebben.

Het is toch een dwang van KPN/DIGITENNE om naar een beperkt aantal apparaten te moeten kijken als klant.

aangepast door Tonskidutch

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat het certificaat is aangepast voor TV only.  Ook op de TechniStar werkt hij niet. En dat is notabene een CI+ gecertificeerd apparaat. 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mimisiku

Er zijn to nu toe twee ontvangers bekend waarin het Digitenne CI+-module wel werkt:

1/ Xoro HRM 8761 (Heb ik zelf hier werkend thuis staan.)

2/ Edision Piccolo (is eerder hier op het forum werkend gemeld door forumlid Satkijker.) 

Zelf acht ik deze ontvangers ook kansrijk

3/ Amiko HD 8265

4/ Apeman CI BNL 

Maar van deze laatste twee heb ik nog geen testrapport gezien. 

 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het in dat soort ontvangertjes kan moet het ook kunnen in de VU+ Je moet alleen een non public certificaat zien te bemachtigen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongetwijfeld, maar dan moet je het wel vinden. Die Edision Picolo en/of Xoro draaien niet op Enigma2.. Dus dat wordt zoeken. In neutrino kon ik dat redelijk eenvoudig vinden (lib-ca.so) en /etc/ssl/certs… Straks is het een binaire blob.. Fijne wedstrijd dan..

  • Like 1

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Mimisiku zei:

Ongetwijfeld, maar dan moet je het wel vinden. Die Edision Picolo en/of Xoro draaien niet op Enigma2.. Dus dat wordt zoeken. In neutrino kon ik dat redelijk eenvoudig vinden (lib-ca.so) en /etc/ssl/certs… Straks is het een binaire blob.. Fijne wedstrijd dan..

 

decompilen en dan maar hopen dat het niet versleuteld is. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...
Op 1-8-2022 om 21:03, Mimisiku zei:

Ongetwijfeld, maar dan moet je het wel vinden. Die Edision Picolo en/of Xoro draaien niet op Enigma2.. Dus dat wordt zoeken. In neutrino kon ik dat redelijk eenvoudig vinden (lib-ca.so) en /etc/ssl/certs… Straks is het een binaire blob.. Fijne wedstrijd dan..

Inmiddels heb ik ook zo'n CI. Word inderdaad niet herkend in de DM900 en DM920 ondanks alle aanvullende plugins.

Hij word wel herkend in de XP1000. Alleen heeft deze ontvanger geen DVB-T2 tuner

  • Like 1

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-8-2022 om 21:03, Mimisiku zei:

Ongetwijfeld, maar dan moet je het wel vinden. Die Edision Picolo en/of Xoro draaien niet op Enigma2.. Dus dat wordt zoeken. In neutrino kon ik dat redelijk eenvoudig vinden (lib-ca.so) en /etc/ssl/certs… Straks is het een binaire blob.. Fijne wedstrijd dan..

Ik zal de inhoud van /etc/ssl/certs eens vergelijken op de DM920 en de XP1000

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

lijkt me stug met zo'n oude kast...... maar kan voorkomen als we nu ook nog weten welk image op die XP1000 draait ? ;)

dat kon ik in je twee bijdragen niet vinden @Mojo

Op de XP1000 staat OpenATV6.0

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Op 28-11-2022 om 17:05, Mojo zei:

Ik zal de inhoud van /etc/ssl/certs eens vergelijken op de DM920 en de XP1000

Ik heb op een gegeven moment de map vanaf de XP1000 naar de DM920 gekopieerd. Zonder resultaat.

Inmiddels op beide boxen OpenATV 7.1 geïnstalleerd en de XP1000 ziet de CI+ nog steeds (kan alle info uitlezen) en de DM920 niks.

 

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-11-2022 om 22:37, Mojo zei:

Inmiddels heb ik ook zo'n CI. Word inderdaad niet herkend in de DM900 en DM920 ondanks alle aanvullende plugins.

Hij word wel herkend in de XP1000. Alleen heeft deze ontvanger geen DVB-T2 tuner

Heb je inmiddels het CI+-module werkend in een ontvanger? 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Noordzee zei:

Heb je inmiddels het CI+-module werkend in een ontvanger? 

Nee helaas niet. In de DM920/900 word de module helemaal niet gezien. In de XP1000 wel en kan ik de allerlei statussen uitlezen. De XP1000 is niet in staat om DVB-T2 signalen te ontvangen met een USB tuner.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...