Ga naar inhoud


Beste satellietontvanger op dit moment?


maja

Aanbevolen berichten

Ik wil een nieuwe multiboot satellietontvanger aanschaffen maar weet niet welke.

De ontvanger moet S2 , C en streams kunnen ontvanger. Software enigma 2. Software die ik gebruik is openATV 6.4 en openATV 7.0. Moet een nieuw ontwerp zijn in elk geval iets van het nu bijna afgelopen jaar. Graag reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Niet lullig bedoeld, maar als je zelf eens ging zoeken en vergelijken??

Wat ‘wij’ leuk en goed vinden hoeft bij jou niet zo te zijn.. En met vergelijkbare tuners kan ieder Enigma2 bakje hetzelfde.. Het is puur een gevalletje budget en ‘looks’…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb in het verleden heel wat mensen geholpen op sat4all maar dit antwoord daar heb ik niks aan. Voor mij is dit een overbodig antwoord.

 

Citaat:Wat ‘wij’ leuk en goed vinden hoeft bij jou niet zo te zijn.

Bedoel je dat jij sat4all bent.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wanneer ik het op VU+ ontvangers betrek, is er in 2020 een nieuwe ontvanger op de markt gebracht, De VU+ Duo 4k SE

Daarvoor waren de Duo 4k en de Zero 4k in 2018 de meest recente ontvangers.

 

VU+ vergelijkingstabel.

 

Je zou eens kunnen kijken of de Duo 4k SE iets voor je is.

Andere merken ben ik niet in thuis.

 

Veel nieuwe ontvangers zijn er de laatste jaren niet uitgebracht.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, daar bedoel ik alle leden van Sat4all mee….

Ik bedoel daarmee dat iedereen een eigen smaak en beleving heeft en dat de ‘beste ontvanger’ in die zin dus niet bestaat! Jij (en jij alleen) bepaalt wat je het beste vind. Een ander (wij)  kunnen dat niet beslissen…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vaak is het een kwestie van aan welke ontvanger je gewend bent. M'n 1e enigma-ontvanger was de VU Duo uit 2009. Die doet het overigens nog steeds. Hij beviel dermate goed dat de opvolgers ook van VU kwamen.

Verder kan ik wat Ceesv zegt beamen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik had sinds 2015 de Solo 4k in gebruik, nu sinds enkele weken de Duo 4k SE BT, vooral vanwege de ontvangst van de multistreams op 5 West.

Tja voor een multiboot ontvanger met open ATV zal je tevergeefs naar 2021ontvangers zoeken.

 

Het is erg stil, op de satelliet ontvanger markt, mede door de beschikbaarheid van componenten en stilgelegde productielijnen.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

ik begrijp @maja wel als hij vraagt om een advies om een nieuwe ontvanger aan te schaffen en ook @Mimisiku heeft gelijk als hij zegt dat het voor iedereen verschillend is.

Ik denk dat @maja liever zou hebben als wij (de sat4all gebruikers) zouden vertellen waarom ‘wij’ denken welke ontvanger voor ons, persoonlijk de beste is.

 

Om met de deur in huis te vallen, ik heb 2 ontvangers, een wat oudere VuUno4K die goed werkt en een Gigablue UE 4K die ook goed werkt.

Het voordeel van de Vu vind ik, dat ik het volume van de TV met de VuUno4K afstandsbediening kan regelen. Verder mist hij de optie om een disk in te bouwen en heeft hij geen multistream om op 5W de zenders te ontvangen. Ook heeft de Vuuno4K ‘maar’ twee LNB ingangen.

Het voordeel van de Gigablue ontvanger is de mogelijkheid tot 4 LNB ingangen, multiboot, multistream op 5W, harddisk/SSD ingebouwd.

De Gigablue heeft wel een multifunctionele afstandsbediening maar dan moet je wisselen tussen sat en TV.

Dus, voor mij zou een Gigablue met TV volume regelen via dezelfde afstandsbediening, op dit moment het meest ideale zijn.

Nu heb ik het boeket voor 5W geshared naar de VuUno4K en gebruik ik de Gigablue voor de opnames.

 

Groetjes Tom

 

De wereld is verdeeld in 10 groepen mensen, zij die het binaire talstelsel kennen en de rest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb momenteel een Mutant HD51 en een Mutant 2400HD waar ik uitermate tevreden over ben. Voor het geld wat de Mutant HD51 gekost heeft kun je denk ik geen betere ontvanger kopen.

Uit de reacties die hierboven beschreven staan is er eigenlijk niets nieuws van bijzondere kwaliteit meer geproduceerd. Vu+ en Gigablue  zijn denk ik wel de betere ontvangers. Van Vu is mij bekend dat deze niet zo'n geweldige drivers hadden maar dat zal inmiddels wel opgelost zijn. Bekende van mij zijn daar ook uitermate tevreden over. Bedankt voor jullie antwoorden !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, maja zei:

Van Vu is mij bekend dat deze niet zo'n geweldige drivers hadden maar dat zal inmiddels wel opgelost zijn. Bekende van mij zijn daar ook uitermate tevreden over.

er was maar een groep die over de drivers klaagden van de Vu+.

dus dat zal wel los lopen en moet je met enige korrels zout nemen

 

22 uren geleden, maja zei:

Ik heb momenteel een Mutant HD51 en een Mutant 2400HD waar ik uitermate tevreden over ben.

mij verbaast toch dat je naar nieuwe receivers vraagt daar onderhuids immers altijd een enigma2 image draait

dan verwachte ik eigenlijk dat je meer naar hardware kijkt en plugable / insteek tuners die volledig worden ondersteund door het image

 

 

Perfect Motion - Boys Own Mix

Sunscreem, Terry Farley, Pete Heller

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een aantal draken van satellietontvangers ben ik in 2013 overgestapt naar VU+ en daar heb ik alleen maar goede ervaringen mee. Sindsdien heb ik er altijd twee tegelijkertijd in gebruik gehad. Eén keer heb ik een total loss gehad met de VU+ Duo2, maar dat kwam door een zeer brute blikseminslag.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...