Ga naar inhoud


Je verbinding is niet privé


Pegasso
Ga naar oplossing Opgelost door Old Satterhand,

Aanbevolen berichten

Door problemen met de pc heb ik onlangs Windows 7 (Originele versie) terug geïnstalleerd

Wanneer ik op internet een pagina wil openen krijg ik met regelmaat deze melding.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen? Google meldt dat het met certificaten te maken heeft, maar 

een duidelijke oplossing vind ik niet.

 

 

image.thumb.png.c27516c8cf26440d87e6350e844723b0.png

VU+Solo SE OpenPli, Maxdigital Xp1000 Openpli, Technomate Tm 5402 HD M3 

ChannelMaster 180 cm met LNB Revolver voor Ku & 2x C Band,  Jaeger SMR 1224  63W - 76E

Triax 78Cm 19,2, 23,5, Deltastar Gregorian 90 cm 45W - 68,5E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gebeurt dat alleen bij websites die je via een link in favorieten benaderd, of ook als je als voorbeeld gewoon "***.com" in de adresbalk intypt.

In het eerste geval de favoriet verwijderen en via intypen op de adresbalk op de goed site bent een nieuwe favoriet maken. Als je weet wat je moet doen kan je ook de favoriet aanpassen.

In het tweede geval zou in ieder geval de browser(s) bijwerken en de internetcache(s) leegmaken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat komt omdat windows 7 niet meer wordt geupdate. En dus ook de Root certificates niet meer worden geupdate. Als van een website het root certificaat nieuwer is dan wat windows 7 heeft dan krijg je deze melding.

 

Oplossing is een wel gesupport desktop operating system gebruiken.

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb dat ook wanneer ik met Google Chrome :

- Mijn Orange Livebox interface met zijn ip-adres start

- De OpenWebif van mijn et8000 start

 

Op andere favorieten heb geen problemen van die aard

Windows 10 Home 64bits / VU+Duo4KSE / OpenPLi 8.3 /  TVVlaanderen / Fiber Optics Internet / Citroën C5 II BlueHDi 180PK Hydractive III+ / Samsung Galaxy S21+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De oplossing is eenvoudig.

Gebruik een Windows versie die met veiligheids updates wordt ondersteund.

 

Ga niet met Windows 7 bankzaken regelen, dat kan heel duur uitvallen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Pegasso zei:

Door problemen met de pc heb ik onlangs Windows 7 (Originele versie) terug geïnstalleerd

Dat kan enkel een tussen oplossing zijn om weer Windows 10 erop te krijgen, nooit met de originele versie w7 bankieren mocht het al gaan.

Voor de meeste bekende betaalmethodes bij webshops werkt dat volgens mij ook helemaal niet meer. Maar er zal beslist nog wel een cowboy zijn waar het wel werkt zonder https verbinding. Gevaarlijk of op z'n minst risicovol.

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing
Op 24-1-2022 om 17:40, wiz zei:

Dat komt omdat windows 7 niet meer wordt geupdate. En dus ook de Root certificates niet meer worden geupdate. Als van een website het root certificaat nieuwer is dan wat windows 7 heeft dan krijg je deze melding.

 

Ik dacht dat dat werd geregeld door de webbrowser. Ik gebruik de laatste Firefox op Windows 7 en kan alle sites bezoeken.

De browser (het hangslotje) meldt desgevraagd: geverifieerd door: (vul maar in)

Natuurlijk ga ik daarmee geen obscure sites bezoeken en bankieren doe ik met W10.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je PC niet performant genoeg is voor W10, dan kan ik aanraden om er Ubuntu op te zetten.
Je kan eventueel eerst testen: andere harddisk erin booten van een stick en installeren maar.

Ik heb hier een core I3 12 jaar oud, met W7 was er altijd wel iets.   Ubuntu 1804 erop, een verademing.  Geen gedoe met licenties, libreoffice en Thunderbird daar heeft de doorsnee gebruiker meer dan genoeg mee.  Alles gratis, stabiel en ondersteund!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat geld natuurlijk voor meerdere Linux distributies.

Maar veel windows gebruikers kennen de KDE interface van die Linux distro's niet en weten niet hoeveel vervangende programma's er zijn voor de zogenaamd standaard windows apps.

 

Alleen beste @Pegasso heeft nog niet gereageerd, want hij is volgens eigen zeggen uit noodzaak terug gegaan naar w7 en misschien komt die w10 er dan toch nog op.

 

Eternal Alexander

Vangelis

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de pc heeft altijd Windows 7 gedraaid, maar de laatste tijd niet naar tevredenheid. Dus ik dacht ik formatteer de c schijf en zet er 7 opnieuw op met tot gevolg dat internet met bovenstaande melding komt.

Ik heb ook een pc met Windows 10 er op maar op de oudere pc vind ik het makkelijker om in Windows 7 te werken.

Komt waarschijnlijk ook omdat ik nog niet genoeg ervaring heb met Windows 10.

VU+Solo SE OpenPli, Maxdigital Xp1000 Openpli, Technomate Tm 5402 HD M3 

ChannelMaster 180 cm met LNB Revolver voor Ku & 2x C Band,  Jaeger SMR 1224  63W - 76E

Triax 78Cm 19,2, 23,5, Deltastar Gregorian 90 cm 45W - 68,5E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Old Satterhand zei:

Natuurlijk ga ik daarmee geen obscure sites bezoeken en bankieren doe ik met W10.

 

Geen vrijwaring:

Malware kan ook verstopt zitten in bv de roterende advertenties van grote advertentie netwerken die veel legitieme sites gebruiken om inkomsten te genereren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, theparasol zei:

 

Geen vrijwaring:

Malware kan ook verstopt zitten in bv de roterende advertenties van grote advertentie netwerken die veel legitieme sites gebruiken om inkomsten te genereren.

 

 

Dat is wel grappig dat je hiermee komt, want dat heb ik vele jaren geleden al ervaren, met een volledig gepatchte w7!

Dus dat vrijwaart je niet klaarblijkelijk. Het was toen groot nieuws, velen bleken "besmet".

Sinds die tijd ben ik een groot fan van adblockers.

aangepast door Old Satterhand
typo
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
53 minuten geleden, Pegasso zei:

Dus ik dacht ik formatteer de c schijf en zet er 7 opnieuw op met tot gevolg dat internet met bovenstaande melding komt.

Eh, heb je dan ook jaren Windows 7 updates gedownload en geïnstalleerd?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...