Ga naar inhoud


Ook geschrokken van de WOZ waarde?


gerrit B

Aanbevolen berichten

10 uren geleden, gerrit B zei:

Heb meteen maar gevraagd om een vergoeding voor het werk dat ik moet doen omdat dat stelletje ambtenaren hun werk niet goed doen.

🤣🤣 hebben wij burgers en professionals vaker gepoogd maar niets gekregen

 

En bedenk wel, feitelijk klopt het dat men niet alle inzichten en feiten over desbetreffende panden / woningen heeft daar die gegevens nooit zijn aangereikt aan de gemeenten, ja tegenwoordig misschien met de nieuwe omgevingswet bij nieuwbouw.

Afdeling gemeentelijke belastingen en financiën is niet in staat om alle gegevens uit de archieven in te zien en ook niet gekoppeld aan het Omgeving Loket Online ( OLO voor de insiders ).

En dus is 'n ter zake kundig adviseur eenmalig inhuren om het bezwaar kenbaar te maken en MET de juiste gegevens en feiten de foute inschattingen en dus belasting te laten revideren, zinvol voor je eigen portemonnee !

 

 

aangepast door Tonskidutch
blauw ontbrak

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


@gerrit B,

 

overigens vergeet niet dat er sowieso nog wat op je af komt=>

 

https://www.kvk.nl/advies-en-informatie/innovatie/duurzaam-ondernemen/energiebesparingsplicht-dit-moet-je-voor-2023-regelen/?utm_source=nieuwsbrief_kvk&utm_medium=email&utm_campaign=nieuwsbrief_extra_11_2022

 

informatieplicht staat daar ook al genoemd

 

als je niet verduurzaamd wordt je onroerend goed ook minder waard mbt WOZ

en je energielabel moet je dus ook actualiseren

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem.

Als 1e heb ik dus geen kantoor en alleen maar magazijn.

Daarnaast heeft mijn pand vorig jaar al een A label voor energie gekregen en met een stroomverbruik van 150 kW en 0,00 m3 gas per maand is het ook geen energieslurpend gebouw.

Sinds een paar weken ook nog zonnepanelen op het dak gelegd zodat ook het stroomverbruik naar 0 gaat.

 

1 uur geleden, Tonskidutch zei:

als je niet verduurzaamd wordt je onroerend goed ook minder waard mbt WOZ

 

Op zich vreemd dat ze voor deze constructie kiezen, ze zouden het juist andersom moeten doen.

Nu hoef je minder belasting te betalen als je een slecht geïsoleerd pand hebt.

Dus je wordt "beloond" met een lagere WOZ als je er maar flink wat energie verstookt en "gestraft" met dat je meer WOZ mag gaan betalen als je juist zo weinig mogelijk energie verbruikt.

Zo wordt het bedrijfsleven toch bepaald niet gestimuleerd om energie besparende maatregelen te gaan treffen?

Denk dat ik maar een paar flinke gaten in het dak moet gaan zagen zodat ik weer een label F krijg en minder WOZ hoef te betalen.

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Oké al weer wat langer geleden deze commentaren op dat ouder topic.

 

Men wil graag een Milieu Label naast het Energie Label... wegens overstromingen en rampen van dien aard zoals aardbevingen, is er nog hoop?

 

In ieder geval weer tijd dat die BsGW brief op de deurmat lande. Helaas.

Bezwaar maken kan, kwijtschelding kan ook. Online met DIGID en enkele vragen beantwoorden.

 

Maar als je nu bezwaar maakt of kwijtschelding aanvraagt gaat dat per gemeente alleen "via uitstel van betaling" voor de belastingen die in deze gemeente voor kwijtschelding in aanmerking komt... Snap je het nog?

 

Maastricht kwijtscheliding alleen voor afvalstoffenheffing + waterschap belasting (rioolheffing+watersysteemheffing voor ingezetenen)

Dus ik moet wel vooraf betalen voor alle andere posten en pas na 12 weken hoor ik over het besluit van mijn bezwaar of kwijtschelding.

Dat gaat dus met die twee termijnen 31-03 en 30-04 in de aanslagbrief gewoon weg niet samen met de op de achterzijde van de aanslag vermelde bedragen.

 

Makkelijker kunnen we het voor U niet maken zeiden ze wel eens.

Maar wel duurder qua ambtenarij molen die ook moet werken om het te administreren.

 

Gelukkig kun je altijd nog uit huis geplaatst worden.

 

 

 

 

 

 

aangepast door Tonskidutch

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kreeg de tip om een automatische incasso te machtigen.

Dus dan machtig je 10 termijnen en dan na 3 maanden komt pas het besluit of je bezwaar en verzoek tot kwijtschelding wordt gehonoreerd. Hopelijk wel.

Hetgeen betekend dat je iets meer lucht kunt happen { als visje in de vijver } en terugbetaling voor kwijtgescholden bedragen wordt verrekend.

 

 

 

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Tonskidutch zei:

Dus dan machtig je 10 termijnen en dan na 3 maanden komt pas het besluit of je bezwaar en verzoek tot kwijtschelding wordt gehonoreerd.

Dan hebben jullie wel een super snel werkende gemeente.

Hier maak je bezwaar en doen ze het gehele jaar niets dan in dec krijg je een brief dat ze nog geen beslissing hebben genomen en het termijn met 10 weken verlengen, de laatste week wordt er eindelijk een keer iemand wakker en dan krijg je na 10 weken pas bericht wat ze gaan doen.

 

Maar dit jaar is de WOZ waarde van ons huis maar liefst weer even ruim 20% gestegen terwijl het gemeentelijk "slechts" 4,7% zou zijn.

 

Denk dat voor velen het een zucht van verlichting zou zijn als het huidige systeem op de schop zou gaan en je gewoon een vast bedrag zou moeten gaan betalen en het niet uit maakt of je nu een huis van 150.000 hebt of 1,5 milj.

Noem het geen belasting maar gemeentelijke bijdrage en klaar.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, gerrit B zei:

Hier maak je bezwaar en doen ze het gehele jaar niets dan in dec krijg je een brief dat ze nog geen beslissing hebben genomen en het termijn met 10 weken verlengen, de laatste week wordt er eindelijk een keer iemand wakker en dan krijg je na 10 weken pas bericht wat ze gaan doen.

 

dat mag niet eens volgens de wet en van de bestuursrechter als je het aanhangig maakt.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar is het zo dat ze de tijd hebben om je bezwaarschift te behandelen tot 31 dec van het jaar waar het over gaat.

Dat termijn mogen ze 1 maal met 10 weken verlengen en dat doet onze gemeente dan ook altijd standaard.

Elk jaar maak ik bezwaar omdat ze weer met belachelijke verhogingen aan komen en elk jaar ontvang je vlak voor het einde van het jaar een brief dat ze het termijn eenmalig verlengen.

Voorheen maakte ik zelf bezwaar en stak ik er zelf alle tijd in en naast een verlaging krijg je niets voor al het werk wat je er in gestoken hebt, vandaar dat ik sinds 2 jaar het uitbesteed, dan moet het de gemeente maar geld kosten en misschien stoppen ze dan ooit eens met hun praktijken van Ooo....... maar dat huis is verkocht voor zoveel, die van jou lijkt er wel een beetje op dus jouw huis is ook zoveel waard.

Je zou verwachten dat als een huis plots 2 x zo duur wordt of zoals dit jaar plots meer dan 20% in waarde stijgt, terwijl het gemiddelde rond de 4,7% zit, dat er dan wel ergens een belletje gaat rinkelen maar nee hoor gewoon versturen en de eigenaar moet zelf maar aan de bel trekken als het niet klopt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet eens een WOZ beschikking gehad. Ik zag het pas op de aanslag van de gemeentelijke heffingen. Bijna 15% hoger en ik woon er nog geen eens een jaar. Betreft een nieuwbouw huis vorig jaar maart opgeleverd.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Psychosammie zei:

Betreft een nieuwbouw huis vorig jaar maart opgeleverd.

Op zich wel leuk want de WOZ gaat over de waarde van de woning op 1 jan van het voorgaande jaar.

Jouw huis was toen in aanbouw, dus deze kan tijdens de bouw al zoveel meer waard zijn geworden maar realistischer is dat de woning toen nog maar half klaar was en juist veel minder waard was.

Dus denk dat als je bezwaar maakt je een goede kans hebt om dit gehonoreerd te krijgen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet verwonderlijk dat de bouwbranche nu MIljarden steun wil als men de honderdduizend nieuwbouw woningen per jaar (pas vanaf 2026) als doelstelling heeft en die doelstelling wilt halen.

Wat is eigenlijk nog één vastgoed object met grond en bodem waard? Vooral als het op moerassige bodem en onder zeespiegel staat.

Water naar de zee pompen.

 

Gemeenten die via de WOZ geld moeten ophalen doen dat legitiem maar niet heel eerlijk. Dat staat als paal boven water.

Je eigen woning verduurzamen is veel belangrijker dan die luxe badkamer en/of luxe keuken. Leken zien helemaal niet op voorhand wat de echte waarde is.

 

Het economisch belang dat de Gemeente heeft is blind voor duurzaam beleid en continuiteit van woningbezitters. Echter dat ze veel meer moeten uitgeven per jaarlijkse begroting is evident. Daar zijn ook de ingezetenen van die Gemeente aan schuld. Neem afvalhefiing, als je ziet wat doodnormale mensen als doodnormale praktijk doorgaans doen, door alles in de openbare ruimte te flikkeren aan afval is de inzet van de afvalverwerkers en straatvegers navenant.

 

Het kost geld aan handelingen die te verrichten zijn welke we zelf hadden kunnen voorkomen. 

 

Als je nu nog eens nadenkt over de milieulabels voor een woonobject die men adviseert om in te voeren is het evident dat een WOZ niet kan stijgen in menig doorsnee Nederlandse straat maar moet dalen. Juist omdat de BsGW jouw huis onaantrekkelijk maakt.

 

  • Like 1

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...