Ga naar inhoud


Ook geschrokken van de WOZ waarde?


gerrit B

Aanbevolen berichten


Vandaag gebeld met de gemeente en nee de prijs klopte gewoon die was volgens de regels berekend.

En er was schuin tegenover ons vorig jaar een huis verkocht voor 345.000 dus onze WOZ was in lijn met de werkelijke waarde.

Dat  die woning compleet verbouwd en uitgebouwd is met praktijkruimte er bij, ach wie let daar op.

Dat de woning naast ons 2 jaar geleden met 2 x zoveel grond  100.000 goedkoper is verkocht "ja dat was 2 jaar geleden daar kun je niet naar kijken"

Dat de vergelijkbare woning recht tegenover ons maar zo'n 10% in prijs gestegen is en wij bijna 50%  "Daar woonden senioren die hun woning niet verbouwd hadden"

"misschien was onze woning altijd al wel de laag ingeschat en hadden we al die jaren al voordeel gehad"

Ik had willen zeggen "nee muts, jullie hebben zelf hier een paar jaar geleden een taxatie uitgevoerd" maar heb me ingehouden.

Echter je kon altijd nog bezwaar gaan maken maar volgens deze medewerker was het niet verstandig om te vermelden dat de WOZ waarde met bijna 50% was gestegen.

Ik kreeg toch sterk het gevoel dat het gehele gesprek er op gestoeld was om mensen af te wimpelen en om te voorkomen dat je bezwaar ging maken.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de nieuwe meetmethode gaat toch per 1 januari 2022 in?

Dus gelden dit jaar nog de regels van 1 januari 2021 en dus op

basis van inhoud naar mijn bescheiden mening.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gerrit B

Goede kans dat die persoon bij de gemeente ook geen idee heeft. De WOZ waarde bepaling is namelijk uitbesteed en de gemeente neemt de gegevens klakkeloos over.

 

Zoals je weet is mijn huis uniek in het dorp dus er worden gewoon vergelijkingen gemaakt met huizen uit omliggende dorpen. Wat mij betreft gaat iedere vergelijking dan mank. Dus het werd gewoon vechten tegen de bierkaai.

 

In tegenstelling tot wat er in het filmpje van Sprietje wordt gezegd, wordt er volgens mij niet naar de staat van een woning gekeken. Dat is ook niet te doen.

 

Gewoon bezwaar maken, dat gaat ze dit jaar ongetwijfeld heel veel werk bezorgen. Maar je moet wel een lange adem hebben.

 

14 uren geleden, moonchild zei:

Klopt wat Sprietje zegt, rijkelui met riante herenhuizen met hoge plafonds betalen flink minder

 

Dat moet je even uitleggen.

  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Psychosammie zei:
14 uren geleden, moonchild zei:

Klopt wat Sprietje zegt, rijkelui met riante herenhuizen met hoge plafonds betalen flink minder

 

Dat moet je even uitleggen.

 

dat gaat over de inhoud in m3 van de woning

voorheen was dat een bepalende factor, nu worden alleen de GBO's in m2 gerekend. Als die al bekend waren.

Daarom altijd bezwaar aantekenen, pas als ze je ook leges gaan berekenen voor het correcter bepalen van de woningwaarde zul je dat middel van bezwaar niet meer kunnen doen.

Simply Wonderfull (new)

Kid Creole And The Coconuts

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is nog veel gekker.

Schakel ik een professioneel bedrijf in die het bezwaarschrift voor me opstelt en desnoods naar de rechter stapt om een juiste WOZ waarde af te dwingen dan betaald de gemeente dat bedrijf standaard al 150 of 250 euro.

Natuurlijk een koekje uit je eigen trommel want doet iedereen dat dan worden die kosten gewoon weer doorberekend in de WOZ.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Con zei:

Maar de nieuwe meetmethode gaat toch per 1 januari 2022 in?

Dus gelden dit jaar nog de regels van 1 januari 2021 en dus op

basis van inhoud naar mijn bescheiden mening.

Nee, voor de OZB van 2022 geldt de oppervlakte. Dat kun je ook zien in de openbare waardebepaling die iedereen in kan kijken. Daar is voor de nieuwe waardebepaling ook het oppervlak van het huis vermeld en niet meer de inhoud.

Hoe je de inhoud van het huis moet bepalen kun je hier lezen:

https://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/?caseid={AF98A715-A29D-470D-BB85-9602941DDE41}

 

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Tonskidutch,

 

Quote

Heeft zij een toeslag voor de huur? Zo Ja onmiddellijk bezwaar aantekenen tegen de WOZ.

 

Dat is volgens mij een envelop die ik krijg van de gemeente, 1 keer per jaar.

 

Als je huurder bent dan betaald volgens mij de eigenaar van die woning het bedrag ?

 

Je ziet het, ik heb er niet veel verstand van :o .

 

Gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 minuut geleden, Zilverster zei:

Als je huurder bent dan betaald volgens mij de eigenaar van die woning het bedrag ?

Zowel huurder als eigenaar krijgen een aanslag. (op hun portemonnee)

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Sprietje zei:

Nee, voor de OZB van 2022 geldt de oppervlakte. Dat kun je ook zien in de openbare waardebepaling die iedereen in kan kijken. Daar is voor de nieuwe waardebepaling ook het oppervlak van het huis vermeld en niet meer de inhoud.

Hoe je de inhoud van het huis moet bepalen kun je hier lezen:

https://www.amsterdam.nl/veelgevraagd/?caseid={AF98A715-A29D-470D-BB85-9602941DDE41}

 

 

Die snap ik, maar we betalen dit jaar over de rekenmethode van 2021

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...