Ga naar inhoud


Ook geschrokken van de WOZ waarde?


gerrit B

Aanbevolen berichten

Het maakt geen moer uit of de WOZ waarde stijgt of daalt. Dan passen ze gewoon het tarief per 1000 euro aan.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


9 uren geleden, Tonskidutch zei:

Neem afvalheffing, als je ziet wat doodnormale mensen als doodnormale praktijk doorgaans doen, door alles in de openbare ruimte te flikkeren aan afval is de inzet van de afvalverwerkers en straatvegers navenant.

De kosten voor afvalheffing zijn gewoon onnodig duur gemaakt.

Voorheen met vuilniszakken konden 3 vuilniswagens met elke 3 man personeel in 1 dag al het vuil in de gehele gemeente ophalen.

Nu met de afvalcontainers zijn 6 vuilniswagens met 1 persoon er in minimaal de gehele week bezig en soms ook nog op zaterdag.

 

Maar dan nog; flikkert iemand met een huis van 1,5 milj meer afval op straat dan iemand met een huis van 150.000?

In mijn beleving betaald de vervuiler/gebruiker, maar alleen bij de WOZ is het precies andersom, degene die het meest gebruik maakt van de diensten van een gemeente betaald meestal het minste.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Psychosammie zei:

Het maakt geen moer uit of de WOZ waarde stijgt of daalt. Dan passen ze gewoon het tarief per 1000 euro aan.

Rekenfoutje?

Volgens mij ben je ook met een aangepast tarief nog altijd goedkoper uit je huis niet op 450.000 maar 375.000 wordt geschat.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat klopt. Ik bedoelde, als volgend jaar de WOZ waarde van veel huizen in de gemeente dalen dan wordt gewoon het tarief verhoogd. Uiteindelijk moet de gemeentekas toch gevuld worden.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar daar heb je zelf (weliswaar een vrij kleine) invloed op bij het stemmen in 2026 tijdens de gemeenteraad verkiezingen.

 

Door de vele bezwaren beginnen gemeentes nu al te morren dat het hun zoveel geld en tijd kost maar eigenlijk moet iedereen gewoon elk jaar bezwaar maken tot de gemeentes/overheid met een herziening komt van het gehele belastingstelsel waarbij de huizenprijs geen onderdeel meer uitmaakt van hoeveel je moet betalen.

Bekijk je hoe het nu geregeld is dan betaald je belasting over je verdiende geld, betaald je belasting bij het kopen van een woning, betaald je belasting voor het bezit/gebruik van de woning, betaald je belasting als je het huis beter/mooier/energievriendelijker maakt en betaald ook nog weer belasting als je het huis weer verkoopt.

De overheid heeft van een woning gewoon een melkkoe gemaakt die net zo lang uitgemolken wordt tot het geld van jou in hun zakken is verdwenen.

  • Bedankt 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na, mijn huis is nu bijna een half miljoen waard, leuk voor in de verkoop, voor mijn nabestaanden als ik overleden ben.

Ik trek me er allemaal geen reet van aan 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan wel zijn, maar als je minder hoeft te betalen (de woz waarde wordt ook voor andere zaken gebruikt waar je voor moet betalen) blijft er straks meer over voor je nabestaanden.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nja, ik heb geen schulden o.i.dergelijks, huis is afbetaald, Als ik de pijp aan Maarten geef kunnen mijn nabestaanden gewoon incasseren.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja gemeentes en andere overheden vinden dit soort instellingen geweldig, "geen klachten"? "oké dan kan het dus ook nog wel een beetje meer belasting geheven worden".

Straks moet er bezuinigd worden dus reken er maar op dat er dan niet zuiniger aangedaan wordt zoals wij moeten doen maar dat ze als altijd, als er bezuinigd moet worden, gewoon de vaste lasten weer verder omhoog geschroefd worden.

Afvalstoffenheffing kan wel een beetje duurder

riool kan wel wat hoger

WOZ wat hoger

waterschapslasten wat hoger

enz.

en jij (en velen met je) maar betalen omdat je het altijd maar goed vindt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, gerrit B zei:

en jij (en velen met je) maar betalen omdat je het altijd maar goed vindt.

Dat is de spijker op de kop. Als iedereen direct zijn mond opendoet met dit soort dingen gebeuren ze niet zo snel meer, helaas zegt het gros braaf ja.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is soms ook wel beter voor je gezondheid want je krijgt regelmatig met een stel wereldvreemde bureau tijgers te maken die je het bloed onder de nagels weten te halen en pas als je dreigt met juridische stappen inbinden onder het mom van "zo hoog willen we het niet op laten lopen, maar we vinden dat we wel gelijk hebben"

Dat is dan ook de reden waarom ik het sinds 2 jaar gewoon standaard uitbesteed.

 

Maar vul voor de aardigheid eens een waardevergelijker in voor je woning, die kun je op verschillende sites vinden (ook op verkoopsites van woningen) en kijk waar de gemeente je woning op heeft geschat en wat je woning volgens deze sites echt waard is en bedenk dan dat de waarde geschat moet zijn op 1 jan 2023 en niet op 6 maart 2024.

 

Daarnaast vergeet niet dat de WOZ waarde niet alleen voor de onroerend goed belasting wordt gebruikt

  • Gemeenten gebruiken de WOZ-waarde voor de onroerendezaakbelasting (OZB) en soms de rioolheffing.
  • De Belastingdienst gebruikt de WOZ-waarde voor de inkomstenbelasting (het eigenwoningforfait), de vennootschapsbelasting, de schenkbelasting, de erfbelasting en de verhuurderheffing.
  • Waterschappen gebruiken de WOZ-waarde voor de watersysteemheffing.

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je wat tips geven waar dat bezwaar maken betrouwbaar aan uitbesteed kan worden, want er zijn mij teveel cowboys die alleen maar azen op die vergoeding.

 

En op welke sites vind ik die waardevergelijker?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, wanderer zei:

 .......vul maar in?

Minder eenzijdig afknijpen van het Gemeentefonds door Den Haag en beloftes nakomen m.b.t. gemeentelijke financieringen?

De gemeenten krijgen de schuld van allerlei bezuinigingen en verhogingen, terwijl het Rijk in feite de oorzaak is maar de vermoorde onschuld speelt.

 

Zelfs bij hoogconjunctuur heeft Den Haag de gemeentes onnodig en extreem gekortwiekt, ("Financieringstekort omlaag brengen") en we zien nu onderaan de trap (het gemeentelijk niveau) waar de klappen terecht zijn gekomen.

Voor het meest noodzakelijke was en is zelfs geen geld. En nu inmiddels overal achterstallig onderhoud waarbij de schade per saldo regelmatig groter is dan de som van uitgespaard regulier onderhoud.

Het enige wat de gemeentes rest om te overleven zijn de gemeentelijke belastingen en bezuinigen. De gemeentes mogen vuile handen maken en Den Haag doet voorkomen alsof ze het huishoudboekje goed voor elkaar heeft. Alles voor de beeldvorming. (Alle kritiek van de Rekenkamer ten spijt.)

Den Haag smijt liever grote sommen over de balk aan zinloze, extreem dure onderzoekscommissies en -rapporten die allemaal en al jaren tot dezelfde slotsom komen: Den Haag, u bent alleen maar met zichzelf bezig. "Zolang de narratieven maar kloppen". 

   

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu volg ik al enkele jaren diverse raadsvergaderingen met college van wethouders + de partij fracties en daarbij valt op dat er heel grote fouten gemaakt worden die de gemeentes grof geld kost. Zoals even een hele wijk plannen zonder voorbereidingsbesluit te hebben vastgelegd in het bestemmingsplan. De opkoper van die grond (7,5 miljoen euro) kan door het falen van de gemeente ongeveer 10 miljoen winst maken door het grondstuk terug te verkopen aan de gemeente.

Dat lijkt misschien peanuts op één begroting van de hele gemeente maar dat is een van die vele aderlatingen = bloeden... door fouten te hebben gemaakt.

Tja en dat moet weer elders vandaan komen, dus harken wat er te harken valt.

 

Wat betreft de WOZ inspraak was het gisteren al in het nieuws dat de adviesbureautjes er mee stoppen omdat de vergoeding nog maar 200€ bedraagt per casus.

De grootste discussie is nu wederom, je verwachte het al, de opvang van vluchtelingen, assielzoeker en statushouders. En de beheer en onderhoudkosten van het "nog te verduurzamen" vastgoed zoals Bibliotheken en zwembaden en stadskantoren. Terwijl er wel miljarden onaangesproken bij de EU liggen voor verduurzaming, heeft men kennelijk vergeten in die gemeenteraden.

 

 

Sorry

Röyksopp & Jamie Irrepresible

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...