Ga naar inhoud


M7 Group: Nickelodeon NL, Comedy Central NL vanaf nieuwe Transponder


de vrije fries

Aanbevolen berichten

Ben je nog wel klant van het clubje hé ! 😉

Mutant HD 51K  Openpli Wavefrontier 0.8W - 42E

VU+ Ultimo 4K Openpli Wavefrontier  28.2-23.5-19.2 -16-13-10/9-7-4.8-1.9 E -0.8 W; 42 east 80 cm Triax, 30 W 110 cm Triax.

Max Digitaal XP 1000 Openpli 23.5 en 19.2 E

Amiko A3 Androïd 4.2.2v2.0.72 met Kodi 16.1

Link naar reactie
Delen op andere sites


23 uren geleden, Mimisiku zei:

Canal Digitaal (M7) mag van mij doen wat ze willen, met het verdwijnen van Discovery Networks was voor mij de druppel. Ze bieden absoluut niets meer (extra) t.o.v. de reguliere kabelaanbieder. Canal Digitaal opgezegd en Ziggo als kabelprovider genomen… De sat wordt gebruikt voor de duitstalige zenders en FTA….

Maar het ging hier over hoe ze hun transponders indelen. Het besluit om de inhoudsloze en veel te peperduur verkochte inhoudsloos geworden meuk van Discovery Networks te dumpen is een andere kwestie. Waarover de meningen nogal uiteenlopen.

 

Van mij zou er nog meer themazenders zonder enige inhoudelijke waarde vanaf mogen, als de rest dan naar HD kan.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

welke code moet je dan ingeven in oscam.dvbapi voor die nieuwe frequentie?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, sattv4iedereen zei:

welke code moet je dan ingeven in oscam.dvbapi voor die nieuwe frequentie?

M: 1817:00006A 0100:00006A

 

9 uren geleden, Old Satterhand zei:

Beide services zijn al actief met Via en Nagra versleuteling.

 

De oplettende lezer had natuurlijk al gezien dat alle door de vrije fries genoemde services al actief zijn.

En ze werken allemaal als je bovenstaande regel toevoegt aan oscam.dvbapi

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik plaatste eerder een screenshot van een bitrate meting van 29 januari.

Het is natuurlijk interessant om te kijken of die toevoeging van 5 SD zenders, een verandering in de bitrate van datzelfde programma heeft opgeleverd.

 

Links de meting van 12 febr en rechts de eerdere meting van 29 januari.

bandwidtmeter_febr12.jpg.cdda9d1ddc5683b5458b130fc4931d0a.jpg bandwidtmeter.jpg.bc26b61485235bb63d3d84142d014a0c.jpg

 

Daar is dus zelfs een verbetering te zien van gemiddeld 4,2 naar 4,5 Mbps. Dat lijkt erg onlogisch.

Maar als ik de bitrate van de detective van diezelfde avonden meet, dan blijkt dat die van 3,5 naar 3,1 Mbps is gegaan.

Ongetwijfeld het gevolg van diverse sport activiteiten op de andere zenders, rond het tijdstip (22.10) waarop die werd uitgezonden.

Als detective liefhebber ben ik daar natuurlijk niet blij mee. Maar of dat tot een lagere beeldkwaliteit leidt durf ik niet te zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we eerst maar is afwachten wanneer er een aankondiging komt over de wijzigingen.   Wellicht dat die CAID 0100 verwijzing alsnog er bij komt. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-2-2022 om 00:00, D-box zei:

Beste OFDM 

CDS is gewoon een onbetrouwbare partner, je moet eens weten hoeveel ontvangers, Ci's, CAMs en smartcards ik heb liggen het heeft me klauwen met geld gekost!

CDS is gewoon een onbetrouwbare partner, van mij mag die op zn reet gaan!

Een deel van het ongemak en kosten zijn inherent aan het medium satelliet, de veplichting tot coderen en al dan niet noodzakelijke technologische veranderingen zoals een buiten de band frequentie van RTL 5. Ik herinner mij ook dat Multichoice van analoog naar digitaal ging en de gedupeerde klanten een hypermoderne Pace bagger satelliet ontvanger moesten kopen tegen de roofprijs van 2000 gulden!

 

Maar was er een alternatief dan? MPEG 2 en DVB-S stond in de kinderschoenen. Nog een paar jaar langer analoog blijven tot de prijs zakt? En zijn upgrades in codeersysteem ook niet deels gedreven doordat piraterij dit noodzakelijk maakt?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-2-2022 om 19:00, Schotelspeller zei:

Och, wanneer het volgende contract met een aanbieder afloopt, dan komt er vanzelf weer extra ruimte op hun transponders vrij 😉

Hahah 

andersom redeneren

 

wanneer er ruimte over is op de TP door t verdwijnen van zenders kan er oost Europees worden toegevoegd,of de resterende zenders worden onderverdeeld over andere transponders en de lege TP wordt afgestoten 

aangepast door Gerard 76
Edit


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-2-2022 om 14:52, OFDM zei:

.... Ik herinner mij ook dat Multichoice van analoog naar digitaal ging en de gedupeerde klanten een hypermoderne Pace bagger satelliet ontvanger moesten kopen tegen de roofprijs van 2000 gulden!

 

Maar was er een alternatief dan? MPEG 2 en DVB-S stond in de kinderschoenen. Nog een paar jaar langer analoog blijven tot de prijs zakt? En zijn upgrades in codeersysteem ook niet deels gedreven doordat piraterij dit noodzakelijk maakt?

Je hebt helemaal gelijk; ik ben nooit een vrijschakelaar geweest (behalve voor de 4,8E en de 0,8W in de D2mac periode)

In die tijd belde ik gewoon een telefoonnummer, dan kreeg ik een antwoordapparaat die de codes doorgaf, dan moest ik als een razende die codes noteren (dat deed ik gewoon met pen en papier), daarna voer ik die codes in via de afstandsbediening van mijn D2MAC ontvanger, en voila: ik had weer TV1000 én TV3 en de rest. (Ik had ze van 3 landen!!).

Allemaal lang geleden.

  • Like 1

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...