Ga naar inhoud


Actuele zenderlijst CD


doubledutch

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik wilde na langere tijd mijn zenderlijst weer eens opruimen en was daarom op zoek naar de actuele CD zenderlijst als PDF. Mijn laatste download was van oktober 2021, een nieuwere heb ik op de website van CD niet gevonden. Maar misschien hebben ze hem gewoon erg goed verstopt.

 

In plaats daarvan is er op die website een tamelijk chaotische lijst te vinden onder: https://www.canaldigitaal.nl/zenderlijsten/zenderlijst-satelliet/

waarvan de volgorde vermoedelijk het geheim van de samenstellers blijft en waaruit niet duidelijk wordt welke zenders alleen nog maar via de app zijn te bekijken. In plaats van "te bekijken met tv app" hadden ze hier eigenlijk beter een kolom kunnen opnemen met "uitsluitend te ontvangen met tv app".

 

Ik heb een abonnement Rijk en constateer nu dat ik met de volgende zenders blijkbaar een probleem heb:

- niet gevonden door mijn VU+ Uno: Docubox, Duck TV, Fuel TV, MTV Music, VH1, VH1 Classic

- wel gevonden, maar geen beeld: eSportsOne, MTV NL, Nick Jr, Spike, TV Oranje

 

Nu wil ik niet beweren dat ik niet zonder deze zenders kan, maar ik vraag mij wel af waaraan het ligt.

 

Heeft iemand een idee? Bij voorbaat mijn dank.

Link naar reactie
Delen op andere sites


4 uren geleden, doubledutch zei:

- wel gevonden, maar geen beeld: eSportsOne, MTV NL, Nick Jr, Spike, TV Oranje

Deze zenders hebben geen seca codering. In oscam kun je mapping van Nagra naar Seca gebruiken om beeld te krijgen. Afgezien van esports zijn er van de andere zenders nog kopieën op de originele transponders actief mét seca codering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ook al zijn er nu (tijdelijk) 2 transponders met deze zenders, de programma's zijn nu 2 keer niets.😉

 

Ik behoor niet tot de doelgroep.

 

Binnenkort zal wel duidelijk worden wat de bedoeling is van deze transponder wissel.

  • Haha 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, doubledutch zei:

wel gevonden, maar geen beeld: eSportsOne, MTV NL, Nick Jr, Spike, TV Oranje

 

53 minuten geleden, zeeteefje zei:

Deze zenders hebben geen seca codering.

Nee en de zenders hebben ook nog geen EPG! Wellicht is het de bedoeling dat CD eerst de boel goed optuigt voordat deze voor de abonnees vrijgegeven worden?

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden, Mojo zei:

Nee en de zenders hebben ook nog geen EPG!

 

Weet je dat zeker? Maak je misschien gebruik van een EPG service, zoals Rytec? Wellicht zitten ze daar nog niet bij?

En Nick Jr. kan ik op die transponder niet vinden. Bedoel je soms Nickelodeon?

 

Dit is de realtime EPG data van 12187H, de transponder waar deze services onlangs zijn toegevoegd. Dit komt dus uit de stream.

EPG_12187H.thumb.jpg.12bd46b7e0b13bbbb1bef3a4d68c9586.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, doubledutch zei:

Hallo,

 

Ik wilde na langere tijd mijn zenderlijst weer eens opruimen en was daarom op zoek naar de actuele CD zenderlijst als PDF. Mijn laatste download was van oktober 2021, een nieuwere heb ik op de website van CD niet gevonden. Maar misschien hebben ze hem gewoon erg goed verstopt.

 

In plaats daarvan is er op die website een tamelijk chaotische lijst te vinden onder: https://www.canaldigitaal.nl/zenderlijsten/zenderlijst-satelliet/

waarvan de volgorde vermoedelijk het geheim van de samenstellers blijft en waaruit niet duidelijk wordt welke zenders alleen nog maar via de app zijn te bekijken. In plaats van "te bekijken met tv app" hadden ze hier eigenlijk beter een kolom kunnen opnemen met "uitsluitend te ontvangen met tv app".

 

Ik heb een abonnement Rijk en constateer nu dat ik met de volgende zenders blijkbaar een probleem heb:

- niet gevonden door mijn VU+ Uno: Docubox, Duck TV, Fuel TV, MTV Music, VH1, VH1 Classic

- wel gevonden, maar geen beeld: eSportsOne, MTV NL, Nick Jr, Spike, TV Oranje

 

Nu wil ik niet beweren dat ik niet zonder deze zenders kan, maar ik vraag mij wel af waaraan het ligt.

 

Heeft iemand een idee? Bij voorbaat mijn dank.

 

Docubox en Duck TV zitten hier:

 

Astra 3 11934/V/27500 3/4 DVB-S2 8PSK  

 

 

Fuel TV zit niet op een Astra-satelliet

 

 

MTV Music, VH 1 en VH 1 bestaan niet meer, ze heten nu MTV 80s en MTV 00s. Ik weet alleen niet of MTV 00s ook open gaat via CanalDigitaal.

 

Astra 1 11973/V/27500 3/4 DVB-S QPSK

 

 

 

  

 

 

aangepast door Noordzee

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Old Satterhand

Daarom ook die opmerking. Volgens Kingofsat is deze zender niet (meer) via CanalDigitaal zichtbaar.   

Beetje onduidelijk allemaal. 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Old Satterhand zei:

 

Dat lijkt me niet nodig. Je moet gewoon de EIT EPG aan zetten.

Dan krijg je vanzelf de EPG uit de door mij getoonde lijst. Dat is n.l. de EIT EPG.

Voor zover ik weet werkt het goed samen met Rytec EPG.

Dank je.Over het hoofd gezien (al een behoorlijke tijd 💤)

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@doubledutch

Ja, dat was een deel van mijn antwoord. MTV 80s gaat zeker open. MTV 00s mogelijk niet. 

 

Astra 1 11973/V/27500 3/4 DVB-S QPSK  

 

 

Docubox en Duck TV zitten hier:

 

Astra 3 11934/V/27500 3/4 DVB-S2 8PSK  

 

 

Fuel TV zit niet op een Astra-satelliet.

 

 

Kom je er zo uit? 

 

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...