Ga naar inhoud


Het grote 'Vreselijk slordige fouten in vrijwel alle media' topic


Michel

Aanbevolen berichten

  • Beheerder

Laten we hier alle slordige fouten in de Nederlandstalige Media verzamelen. Onlangs ben ik op iPhone en iPad overgestapt van nu.nl naar nos.nl vanwege de tientallen fouten op nu.nl iedere dag, maar zo af en toe kan de NOS er ook wat van. Bij voorkeur geen discussies in dit topic maar gewoon voorbeelden van (grote) fouten:

 

image.png

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik kan me voorstellen dat het hier om een schrijffout gaat. 

Waar China staat moet Ukraine staan. 

Dat gebeurd in iedere redactie. 

De NOS werkt met Avid iNews. De MAM heeft de fout niet kunnen zien.

Ze zullen het inmiddels gecorrigeerd hebben?

Waar mensen zijn worden fouten gemaakt. 

Altijd nog beter dan opzettelijke misinformatie. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Michel vroeg niet om een discussie maar om slordige fouten in de Nederlandse media. Dat is totaal iets anders dan taalfoutjes.

Laten we dus alleen dergelijke missers plaatsen.
Ook al ben ik nu bijna met een discussie bezig.

aangepast door minplus

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote

Laten we hier alle slordige fouten in de Nederlandse Media verzamelen.

 

Michel , ik neem aan dat je bedoeld Nederlandstalige Media. In Vlaanderen bestaat er heus ook een openbare zender met een nieuwsredactie  en diverse kranten met bijhorende app's voor iPad en iPhone.

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
2 uren geleden, Crazy Sat zei:

 

Michel , ik neem aan dat je bedoeld Nederlandstalige Media. In Vlaanderen bestaat er heus ook een openbare zender met een nieuwsredactie  en diverse kranten met bijhorende app's voor iPad en iPhone.

Idd, aangepast 😎

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
3 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Ik kan me voorstellen dat het hier om een schrijffout gaat. 

Waar China staat moet Ukraine staan. 

Dat gebeurd in iedere redactie. 

De NOS werkt met Avid iNews. De MAM heeft de fout niet kunnen zien.

Ze zullen het inmiddels gecorrigeerd hebben?

Waar mensen zijn worden fouten gemaakt. 

Altijd nog beter dan opzettelijke misinformatie. 

Het is inmiddels aangepast, maar het was uitermate slordig en heeft er behoorlijk lange tijd gestaan.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-3-2022 om 16:27, Michel zei:

Laten we hier alle slordige fouten in de Nederlandstalige Media verzamelen. Onlangs ben ik op iPhone en iPad overgestapt van nu.nl naar nos.nl vanwege de tientallen fouten op nu.nl iedere dag, maar zo af en toe kan de NOS er ook wat van. Bij voorkeur geen discussies in dit topic maar gewoon voorbeelden van (grote) fouten:

 

 

Jongens....

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Als wij een foutje maken is dat tot daar aan toe, maar een site als nu.nl of nos.nl waar teksten gecontroleerd zouden moeten worden is het wat mij betreft echt wel een ding. Af en toe een ‘klein’ foutje als deze, maar soms ook wel lachwekkende grove fouten.

 

E102053C-0B6B-4BF5-9187-8C06A9FC9C02.jpeg

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik begrijp dat men hem als voormalig erelid uit de IJF ~internationale judo federatie~ heeft geflikkerd ( ook bij de internationale taekwando bond overigens )

"stripped" is niet het afnemen van een bereikt niveau maar van een functie in de bond, een zwarte band kan men niet afnemen.

of misschien toch zijn heupband stelen of zijn liesbreukband

 

any hoe rectificaties zie je steeds minder in de nieuws media

ook een cultuur geworden als je der mee wegkomt dat je der geen herinnering meer aan hebt

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder
2 minuten geleden, Tonskidutch zei:

ik begrijp dat men hem als voormalig erelid uit de IJF ~internationale judo federatie~ heeft geflikkerd ( ook bij de internationale taekwando bond overigens )

"stripped" is niet het afnemen van een bereikt niveau maar van een functie in de bond, een zwarte band kan men niet afnemen.

of misschien toch zijn heupband stelen of zijn liesbreukband

 

any hoe rectificaties zie je steeds minder in de nieuws media

ook een cultuur geworden als je der mee wegkomt dat je der geen herinnering meer aan hebt

 

Mja... het ging mij uiteraard om de kromme zin 'Hij is zelf in het bezit van een de zwarte band....' 

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

aha, de de

op die fiets, vertaal tools zijn ook maar robots :P

 

ik kwam er regelmatig van dergelijke fouten tegen op NU maar die deden een dood vogeltje na als je de redactie er op gewezen had.

Overigens kun je bij diverse media ook gewoon zien dat het door de vertaal app gegaan is.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Beheerder

Maar dit was de NOS die van onze belastingcenten gewoon iemand kunnen betalen om een laatste controle te doen ;)

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...