Ga naar inhoud


Gaat Nederland verplicht af van het gas?


astro iris

Aanbevolen berichten

Op 30-4-2022 om 12:23, Thijs-Rallye zei:

  

Misschien ja, als de pot niet leeg is. Ik zal het wel toch moeten voorfinancieren, plus moet ik me nog een dikke ton dieper in de schulden steken voor die klimaatwaanzin. Die ton krijg ik niet bij de bank, daar mijn vrouw tijdens het begin van de corona buiten is geflikkerd bij haar werkgever en voor zichzelf is begonnen. Ook geen overwaarde.

 

Met de asbest sanering van de schuur op mijn erf was de pot ook iedere keer na een dag leeg. Ergo, dat ligt er dus nog steeds op en het kreng staat inmiddels op instorten. Alles wordt maar duurder en iedere maand blijft er steeds minder over. En dan dit nog even erbij. Echt om moedeloos van te worden.

 

De 2,5" hdd in de Duo4k irriteert haar al als de tv uitstaat ;).

 

Om er nog even op terug te komen...

Je kan tegenwoordig (voor de mensen met een klein inkomen) een RENTELOZE lening krijgen om je huis te verduurzamen!

staat vandaag in de krant

 

 

en dat zou ik als huiseigenaar onmiddellijk met beide handen aangrijpen daar het gas nooit meer goedkoper gaat worden

kijktip https://wdrmedien-a.akamaihd.net/medp/ondemand/weltweit/fsk0/279/2792557/2792557_48094056.mp4

Hart Aber Fair

aangepast door Tonskidutch
blauw

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 14-9-2022 om 10:00, Tonskidutch zei:

 

Om er nog even op terug te komen...

Je kan tegenwoordig (voor de mensen met een klein inkomen) een RENTELOZE lening krijgen om je huis te verduurzamen!

staat vandaag in de krant

 

 

en dat zou ik als huiseigenaar onmiddellijk met beide handen aangrijpen daar het gas nooit meer goedkoper gaat worden

kijktip https://wdrmedien-a.akamaihd.net/medp/ondemand/weltweit/fsk0/279/2792557/2792557_48094056.mp4

Hart Aber Fair

 

Daar zit de crux, volgens de overheid ben ik "rijk" en heb ik nergens recht op. Overigens allemaal leuk en aardig, maar dat verduurzamen gaat dus enkel over isolatie, warmtepompen, hr+++ glas en zonnepanelen. Echter zal het huis geschikt gemaakt moeten worden voor lage temperatuurverwarming en daar zit de adder onder het gras. Dan kan ik de hele keet tot de ruwbouw gaan slopen en die nieuwe vloeren / stucwerk etc. die er dan bij komen kijken, tja, die zijn voor eigen rekening. Zit je dan op het kale beton.

 

Gelukkig heb ik een houtkachel.

 

Deze winter ga ik wel proberen tot hoe laag ik kan gaan met het cv water.

 

Je sprak me ook al eens eerder aan op mijn verbruik, ik heb eens nagezocht maar ik zit onder het gemiddelde voor een vrijstaand huis. Laat staan voor een vrijstaand huis in een open veld.

aangepast door Thijs-Rallye
Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, Thijs-Rallye zei:

Echter zal het huis geschikt gemaakt moeten worden voor lage temperatuurverwarming en daar zit de adder onder het gras. Dan kan ik de hele keet tot de ruwbouw gaan slopen en die nieuwe vloeren / stucwerk etc. die er dan bij komen kijken, tja, die zijn voor eigen rekening. Zit je dan op het kale beton.

 

Ik denk dat je de optie wandverwarming nog niet kent voor lage temperatuurverwarming. Kennen weinig mensen overigens.

Maar bovendien zou je eens een architect kunnen raadplegen die deze subsidie kwesties en leningen voor je kan regelen en begroten.

 

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Tonskidutch zei:

 

Ik denk dat je de optie wandverwarming nog niet kent voor lage temperatuurverwarming. Kennen weinig mensen overigens.

Maar bovendien zou je eens een architect kunnen raadplegen die deze subsidie kwesties en leningen voor je kan regelen en begroten.

 

 

Wandverwarming was mij inderdaad wel bekend, als aanvulling op vloerverwarming. Eigenlijk wordt de muur dan een soort radiator.

 

Het probleem zit hem in het budget, ik zit al ver genoeg in de schulden om überhaupt te kunnen wonen. Dat wil zeggen de hypotheek en dat is ook het enige dat ik van mijn leven geleend heb of in de schulden heb gezeten. Geen gekke hedendaagse overbiedingen, geen overdreven duur huis maar toch een aanzienlijke som geld.

 

Om dan nu een extra "renteloze" lening af te moeten sluiten en zo nog verder in de schulden terecht te komen zie ik echt niet zitten. Als de industrie straks in Duitsland in elkaar stort doordat de gaskraan echt dichtgedraaid wordt dan duurt het niet lang voordat ook mijn werk mogelijk eindig wordt. En daar zit ik dan met mijn extra lening. 

 

Imbecielen aan de knoppen met ondoordachte plannen, gefundeerd op wensdenken daar betaalt de burger nu wederom het gelag voor.


Ik ga zeker kijken wat wel nog binnen mijn bereik ligt en vooralsnog ben ik heel blij dat tenminste een goeie houtkachel heb. Gelukkig levert dat geen problemen op in het buitengebied, er wordt hier nog overal hout gestookt.

 

Evengoed bedankt voor de tip Ton :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 16-9-2022 om 19:00, Thijs-Rallye zei:

 

Wandverwarming was mij inderdaad wel bekend, als aanvulling op vloerverwarming. Eigenlijk wordt de muur dan een soort radiator.

 

Het probleem zit hem in het budget, ik zit al ver genoeg in de schulden om überhaupt te kunnen wonen. Dat wil zeggen de hypotheek en dat is ook het enige dat ik van mijn leven geleend heb of in de schulden heb gezeten. Geen gekke hedendaagse overbiedingen, geen overdreven duur huis maar toch een aanzienlijke som geld.

 

Om dan nu een extra "renteloze" lening af te moeten sluiten en zo nog verder in de schulden terecht te komen zie ik echt niet zitten. Als de industrie straks in Duitsland in elkaar stort doordat de gaskraan echt dichtgedraaid wordt dan duurt het niet lang voordat ook mijn werk mogelijk eindig wordt. En daar zit ik dan met mijn extra lening. 

 

Imbecielen aan de knoppen met ondoordachte plannen, gefundeerd op wensdenken daar betaalt de burger nu wederom het gelag voor.


Ik ga zeker kijken wat wel nog binnen mijn bereik ligt en vooralsnog ben ik heel blij dat tenminste een goeie houtkachel heb. Gelukkig levert dat geen problemen op in het buitengebied, er wordt hier nog overal hout gestookt.

 

Evengoed bedankt voor de tip Ton :).

Uit het hart gegrepen Thijs-Rally.

Inderdaad gezond verstand gebruiken voordat je een door de overheid geadviseerde lening afsluit. Jij bent de enige die je eigen situatie (zeker kwa werk) het beste kent. Niet onze regering.

-Wand verwarming heb ik ingevuld middels infrarood panelen. Geen subsidie mogelijkheden, maar ook geen extra bouw- of breek-kosten.

-zuinig zijn op je houtkachel, EN voldoende hout opslaan. Hier (spanje) zijn ze al door de pellets heen. Ben benieuwd inhoeverre dit voor dec/jan nog voldoende kan worden aangevuld. Haardhout blokken zijn er nog volop. Laat ze maar praten over vervuiling. Aantal energie centrales werden gestookt op kolen, omdat het gas zo duur werd ??!!  En dan proberen de burgers dure investeringen aan te praten, cq te wijzen op min punten bij gebruik hout.

-ik las in je vorige post, dat je wil uitproberen hoe laag je kan gaan met je CV ketel temp. Mijn ervaring destijds in NL: niet veel lager dan 70gr. Anders moet de ketel zo lang draaien voordat de radiatoren op temp komen, bij vorst. Zal wel een kantelpunt te berekenen zijn: kort aan op hoge temp versus lang aan op lage temp.

 

precies zoals je stelt:

"Imbecielen aan de knoppen met ondoordachte plannen, gefundeerd op wensdenken daar betaalt de burger nu wederom het gelag voor."

Rebox 8220HD; Rebox 4000HD; 2x CI -module (wit); Astra 1 (78), Astra 3 (88), Astra 2 (200)

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Pergola zei:

precies zoals je stelt:

"Imbecielen aan de knoppen met ondoordachte plannen, gefundeerd op wensdenken daar betaalt de burger nu wederom het gelag voor."

Ondoordachte plannen?

Ze weten heel goed waar ze mee bezig zijn...

https://niburu.co/het-complot/16783-wij-beginnen-nu-aan-fase-5-richting-new-world-order

De datums dat alles zou uitgevoerd worden klopt niet, maar de doelstellingen zien we nu overal gebeuren, mijn fabriek waar ik werk, ligt zeker minimaal 5 tot 8 maanden stil.

We krijgen nog gewoon loon betaald, maar er zit zeker wel ergens een addertje onder het gras...

  • Bedankt 1

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, alias haha zei:

Ondoordachte plannen?

Ze weten heel goed waar ze mee bezig zijn...

 

Ik denk dat je ze overschat, en geloof absoluut niet in complot denkers en een gecoordineerde "new-world-order".

Deze ministers-ploeg is niet eens instaat om haar eigen beleid te coordineren, cq gemaakte fouten te herstellen.

Ergste wat ons kan overkomen, is dat een gefrustreerde president op de de rode knop drukt.

Dus gewoon je eigen gezond verstand blijven gebruiken.

Rebox 8220HD; Rebox 4000HD; 2x CI -module (wit); Astra 1 (78), Astra 3 (88), Astra 2 (200)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niburo.co als bron?

Een website met een hoog buitenaards gehalte?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Pergola zei:

Ergste wat ons kan overkomen, is dat een gefrustreerde president op de de rode knop drukt.

Je kunt wel beetje voorspellen waar de nucleaire rotzooi kan gaan beginnen, en dat is niet Poetin, naar welk land worden nu bijna alle wapens en geld die er gemaakt worden heen gestuurd, als je het nieuws dan moet geloven in ieder geval?

Aangezien in dat land best veel van deze nucleaire powerplants heeft staan, en rusland toch al overal de schuld van krijgt, is dat makkelijk lullen natuurlijk.

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, ceesv zei:

Niburo.co als bron?

Een website met een hoog buitenaards gehalte?

Deze gegevens staan wel op meerdere websites  te lezen, ik ga ze niet allemaal voor je opzoeken...

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, alias haha zei:

Ondoordachte plannen?

Ze weten heel goed waar ze mee bezig zijn...

https://niburu.co/het-complot/16783-wij-beginnen-nu-aan-fase-5-richting-new-world-order

De datums dat alles zou uitgevoerd worden klopt niet, maar de doelstellingen zien we nu overal gebeuren, mijn fabriek waar ik werk, ligt zeker minimaal 5 tot 8 maanden stil.

We krijgen nog gewoon loon betaald, maar er zit zeker wel ergens een addertje onder het gras...

De 1e zin van je link geeft al aan dat het een waanzin site is. En daarmee dus volkomen waardeloos voor berichtgeving.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waanzin site of niet, de meeste dingen die er vermeld worden zijn ondertussen al uitgevoerd, dat kun je ondertussen al niet meer ontkennen, complot theorieën die ondertussen complot feiten zijn geworden.

Webpagina bestaat al vanaf mei 2020, de website zal bewust niet makkelijk via google te vinden zijn...

aangepast door alias haha

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het allemaal doorgelezen maar je moet onvoorstelbaar met onzin geïndoctrineerd zijn om dat als waarheid te zien. Of niet goed bij je hoofd zijn.

Zoiets als "Zorg ervoor dat duizenden ouderen sterven" om maar iets te noemen. 

Dat duizenden ouderen sterven is normaal. Het gaat om het idiote "Zorg ervoor".

En zo kan ik alle punten van deze onzin langsgaan maar dat is tijdverspilling. Net als mijn reactie, maar goed...

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

4 uren geleden, minplus zei:

Zoiets als "Zorg ervoor dat duizenden ouderen sterven" om maar iets te noemen. 

En dan komt er een wereldwijde pandemie waarin vooral ouderen gevaar lopen te overlijden, gaan de regeringen lockdowns en contactverboden invoeren en grootschalige vaccinatieprogramma's opstarten om mensenlevens te redden.

Volgens mij rijmt er dan iets niet.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...