Ga naar inhoud


3 Russische zenders geband in EU


Zilverhippie

Aanbevolen berichten

Allereerst is persvrijheid een vrijheid van de pers, journalisten en niet een vrijheid van ons. De pers en de journalisten geven de feiten en maken er een begrijpelijk verhaal van voor het volk. Dat volk kan het naast zich neer leggen en we kunnen dat verhaal ook negeren, dat is de vrijheid die wij hebben.

En in extreme gevallen zie je ook dat mensen echt alles ongeloofwaardig gaan vinden en niets meer accepteren van wat er geschreven wordt.

En er bestaan zogenaamde leiders of ook wel narcisten in de politiek die hier handig op inspelen en hun eigen macht vergroten, door elke dag meerdere leugens in de persmolens te gooien en door een week later het compleet tegenovergestelde te beweren. a la Trump.

 

De vrijheid van de pers is dus die beweringen te ontkrachten en feiten aan te dragen die onweerlegbaar zijn.

 

Maar er zijn ook mediamagnaten die pers opkopen en invloed uitoefenen op de lezers en/of kijkers. Kijk maar naar Mesa en al hun "influencers". Reclamegeld is het doel om met opruiende en nepberichten de Mesa gebruikers te beinvloeden.

En er zijn ook politici zoals Boris Johnson die persberichten laten verdwijnen. Poetin laat zelfs mensen verdwijnen.

En natuurlijk zijn er ook boulevardpers journalisten die een artikel schrijven over de derde tepel van Love Island finaliste Patricia waar alle rappers aan willen zuigen.

 

De gevaarlijkste pers is die door de industrie en zakenwereld wordt misbruikt. Hoe lang waren sigaretten ongevaarlijk? Hoe lang werd het klimaat probleem ontkent? Hoe veel mensen geloven dat hun auto een zuiver stukje techniek op wielen is?

 

Ze schrijven wat ze willen en er is dus veel teveel persvrijheid.

 

  • Like 1

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


On 6/19/2022 at 1:44 PM, peterp said:

CODX de drie Russische zenders zijn RTR planeta , Russia 24 en Ort 1 . Vorige week zijn deze drie zenders er een paar dagen uit geweest op alle satellieten MAAR na een paar dagen zijn rtr en russia 24 weer te bekijken , Heb wel gezien dat op internet zo goed als alles tegen gehouden wordt onder het mom van DEMOCRATIE , Heb het eens opgezocht wat dat woord DEMOCRATIE inhoud ??? Het is heel wat anders dan wat er in DENHAAG gebeurd 🤣

De internet blokkades zijn door de EU providers uitgevoerd op hun eigen DNSsen.  Daarom is toegang tot hun sites krijgen niet zo heel complex.  Blijf alles wat er op die sites staat wel in het juiste perspectief zien....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 20-6-2022 om 20:00, Satterdam zei:

Persvrijheid betekent dat je ook onwelgevallige meningen toestaat. Als je alleen toestaat wat in jouw straatje past dan kan je niet spreken van persvrijheid , vrije meningsuiting en democratie . En nee ik ben niet voor de oorlog en sta niet aan de kant van Rusland.

Over welke "pers" in Rusland heb je het? Die propaganda/staats"pers" van Poetin die elke dag een voorspelbare parallelle werkelijkheid  beschrijft waarin alle voorspelbare Kremlin leugens naadloos passen? 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Eduard07 zei:

Over welke "pers" in Rusland heb je het? Die propaganda/staats"pers" van Poetin die elke dag een voorspelbare parallelle werkelijkheid  beschrijft waarin alle voorspelbare Kremlin leugens naadloos passen? 

Die pers verschilt in niets van de pers hier. ook een en al list, bedrog en staatspropaganda.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het verschil tussen Rusland en Nederland is dat je hier nog kan schrijven wat je wilt.

Een groot deel van de dagbladen is in handen van een Belgische onderneming, die schrijven niets wat advertentie inkomsten kan kosten.

Maar er zijn genoeg (online) nieuwsbronnen waar men nog onafhankelijk feiten en meningen kan weergeven.

 

Een bron is geen bron, lees verschillende bronnen van kleur en vorm zelf een mening met je gezonde verstand.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, ceesv zei:

Een groot deel van de dagbladen is in handen van een Belgische onderneming

je moet voor de gein eens een account aanmaken om te reageren op de berichten, dan zie je ook over jouw eigen account hoeveel externe "partners" gebruik maken van jou gegevens

zelfs als je gepersonaliseerde reclame uitzet (schrikbarend)

maar goed we zullen maar hopen dat die DPG media niet woensdag gehaktdag (=gehackt) worden nu alles en iedereen wordt aangevallen door de cybernauten uit Rusland

 

 

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uren geleden, Satterdam zei:

Ik zit niet op facebook of welk andere sociale media .  Het is niets anders dan jouw heldere verstand gebruiken. En kom zelf maar eens uit je naieve bubbel van de main stream media en braaf geloven wat de overheid je vertelt.

Dat is het grote voordeel van sat TV en een beetje van internet. Je kunt tientallen bronnen waarnemen, iets wat ik dan ook doe.

Hoe helder jouw verstand is is dan nog eens een heel andere zaak.

Sommigen raken helemaal in de war als ze 2 bronnen hebben, laat staan 20.

En dan heb je ook nog eens eentje van Poetin die een paar honderd miljoen mensen indoctrineert en vertelt dat hij in Oekraïne een paar nazi's verdrijft terwijl de bevolking daar hem laaiend enthousiast toejuicht.

Jouw bron?

  • Like 1

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-6-2022 om 17:51, Satterdam zei:

Die pers verschilt in niets van de pers hier. ook een en al list, bedrog en staatspropaganda.

Werkelijk?

Geef eens een paar overtuigende voorbeelden hiervan.

 

(Anders blijft het een bewering a la Trump m.b.t. "stembusfraude" (of a la Caroline vd Plas (zoals ik al een tijdje vreesde), die ook opeens zomaar beschikt  over "alternatieve, niet-bestaande "nieuwe waarheden"  m.b.t. stikstof, of a la haar maatje Van Haga m.b.t. het Groningse gas boren dat opeens "bewezen veilig kan" .). )

  • Haha 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tsja, Carolientje had vaak best aardige dingen maar is hierin volledig door de mand gevallen..

Jammer, daar bewijst ze de boeren en hun aanhang geen dienst mee, ook al zullen de meesten dat niet doorhebben.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Populisten en dictators hebben altijd een "probleem" met bronvermeldingen bij hun beweringen. Dat is het essentiële verschil met serieuze journalistiek. 

Dat is de reden dat deze Russische zenders niks toevoegen aan serieuze informatievoorziening. Ze zijn enkel bedoeld om verwarring te zaaien. Daar zit Europa momenteel niet op te wachten.   

 

 

 

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Persvrijheid, dat is iets wat ze in het museum hebben geplaatst, en dat is een zeer bedenkelijke ontwikkeling. 

Want wie bepaalt dan wat waarheid of leugen is?

Tijdens de Tweede Wereldoorlog werd het ook verboden om naar de BBC te luisteren.

De Duitse bezetters stelden dit verbod in, het ging zelfs zo ver, dat iedereen zijn radio moest inleveren.

Kunnen we de berichtgeving op de Russische tv dan niet vertrouwen? Zeker niet, maar laat de kijker dan liever zelf beslissen waar hij naar kijkt.

Ik keek zo af en toe naar RT, net zoals ik ook af en toe naar b.v. het Iraanse Press TV kijk of een paar Chinese kanalen.

Geloof ik wat ze daar zeggen? Natuurlijk niet, maar ik vind het toch wel handig om te kunnen zien wat er gezegd wordt  als vergelijkingsmateriaal dus. 

Als er nu dus een aantal Russische kanalen geblokkeerd worden, dan zou het Iraanse Press TV daar in feite met nog zwaarwegender argumenten aan toegevoegd kunnen worden.

Wat Putin doet is heel erg fout, maar vergeleken met wat het Iraanse regime van plan is, verbleken zijn misdaden!

Iran misleidt de hele wereld. Het zogenaamd vreedzame atoomprogramma is volgens Iran alleen bedoeld voor het opwekken van elektriciteit, maar uranium hoeft dan alleen maar tot 3,5% opgewerkt te worden.

Dus wat moest Iran dan met tot 20% verrijkt uranium? Dat werd vervolgens tot 60% opgewerkt, en inmiddels is Iran begonnen met het verder opwerken naar 90%!

En 90% is voor vreedzame doeleinden totaal nutteloos. Tot 90% verrijkt uranium is voor slechts één doel geschikt, en dat is voor het produceren van kernbommen!

Tel daarbij op de ontwikkeling van ICBM's, dan zien we dat er in Iran plannen gesmeed worden die, wanneer  die plannen gerealiseerd

worden, de Tweede Wereldoorlog daarbij vergeleken niet meer is dan een vriendschappelijke voetbalwedstrijd.

Maar de EU is hier blind voor.

Dus laten we nu maar stoppen met het censureren van Russische tv zenders!

aangepast door AEO
spelfou gevonden

Arnold, Topfield PVR 4000, Topfield 7700HD PVR, Sony KDL40W2000, Astra1, Astra2/Eurobird, Astra3, Hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is ook al eerder aan bod gekomen of het bannen van propaganda zin heeft.

Ik weet ook liever wel wat ze over hun volgers spuien uitkotsen. (indien ik de taal kan volgen)

Maar er zijn sinds Stalin heel veel invloed sferen geweest waarbij dergelijke propaganda 1op1 werd overgenomen.

En opvolgers van Stalin zoals Mao exact dezelfde oppressie en volkerenmoord begaan heeft, naast Tito, Franco en een behoorlijk lang lijstje anderen

aangepast door Tonskidutch

Als iemand zo iets over mij zegt sla ik hem op z'n bek

😁

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Tot nu toe heb ik toch zoekend een sat gevonden die de drie Russische ( gehate ) zenders weergeven , Ben geen belanghebbende maar met deze hitte waag ik mij niet buiten , ben zelf tegen elke vorm van oorlog want HET EERSTE WAT IN EEN OORLOG VERDWIJNT AAN BEIDE KANTEN IS ::  DE   WAARHEID Hopend dat JULLIE het er mee eens zijn groet ik jullie en ga verder met de airco achter mij 😁

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...