Ga naar inhoud


welke software installeren op nieuwe VU+ DUO 4K SE


muesli
Ga naar oplossing Opgelost door bellejt,

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Na de vele opstartproblemen van mijn oude VU+ DUO en aangezien ik niemand vond om de bewuste elco's te vervangen heb ik mij een nieuwe 4K SE besteld. Die zal eerstdaags toekomen maar dan begint het werk om het toestel te installeren.

Op de oudere heb ik Open PLi 7.3 staan. Zet ik dezelfde versie op de nieuwe of is er ondertussen nog een betere stabiele versie? Of raden jullie iets anders aan (VTi)?

Verloopt de installatie op dezelfde weg als bij de oude VU DUO? Daar moest ik de USB stick vooraan instoppen. Is dat bij de nieuwe ook zo?

 

Bedankt en beste groeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites


OpenPLi is bij jou bekend dus ‘wij van WC eend ………’. 🤭🤣

Gewoon Pli 8.2 installeren met een USB stick. Daarna kan je eenvoudig in het vervolg iedere volgende versie flashen of updaten. 

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@muesli 

De 8.2 is een ‘stable’ versie zoals alle Pli releases. De nightly build / develop is nog in ontwikkeling en daar kúnnen nog foutjes in zitten. Gewoon de 8.2 Release flashen dus.
Ik heb geen probleem met de setup die ik hier gebruik. Zowel met de Ultimo 4K als de Duo 4K SE.

aangepast door John van Dreumel

Er is zoveel te vragen dat ik het tóch eerst zelf probeer uit te zoeken. Dat is ook verrekte leerzaam.

 

Mijn boxen zijn allemaal powered by PLi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwere software versies zijn in de regel altijd beter, zeker als je de meest recente apparatuur gebruikt.

Soms is de nieuwste versie zelf noodzakelijk om de nieuwe ontvanger optimaal te laten presenteren.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel plezier met je nieuwe VU.

En ik sluit me bij John aan. Je bent geen doorgewinterde tuner-expert en je kent Openpli, dus blijf bij Pli.

VTI heb ik ook een flinke tijd gebruikt en is ook leuk. Beide hebben hun voor en tegen, maar Pli bevalt mij beter.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nieuwsgierig naar de voordelen van VTI t.o.v. PLi?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

VTi is voor Vu+ ontvangers geschreven.

Het is op die ontvangers een stabiele software, het werkt gewoon.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's in mijn ogen nog geen voordeel,.PLi werkt ook gewoon.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beide werken gewoon en ik moet gaan graven om te vinden wat ik van de ene beter vond en van de andere minder en omgekeerd. En waarom ik uiteindelijk weer voor Pli koos.

Maar in het geval van Muesli is het overduidelijk dat hij beter bij Pli kan blijven. Never change a winning team waar je aan gewend bent.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...