Ga naar inhoud


CO2 uitstoot per persoon?


Gerard 76

Aanbevolen berichten


@Gerard 76,

je bent beslist te jong dat je die initiële waarschuwingen en discussies niet zou kent kennen zoals Carl Sagen ze uitsprak en die ertoe leidde dat Al Gore (destijds presidentskandidaat) een hele bewustwordingscampagne heeft opgezet.

Die bewustwording is het grootst in Californië U.S.of A. waar onder meer Arnold Schwarzenegger als Gouverneur al die wetten al ten dele heeft geadapteerd.

 

En eigenlijk betaal je nu al de CO2 belasting op meerdere goederen en diensten want ook hier kennen we de CO2 certificaten al langer dan gisteren

aangepast door Tonskidutch
blauw

Space Cowboy

Jamiroquai

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Gerard 76 zei:

Ga je over je Max dan moet je dokken.

.

aangepast door cookie monster

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Gerard 76 zei:

Laatst werd er geopperd om zoiets in te gaan stellen in de toekomst.

Zijn die nou werkelijk compleet doorgeslagen ??

Vanaf heden , slechts nog 1x naar het toilet per dag ??

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, en wie bepaalt dat gemiddelde?

Lees Animal Farm nog eens, dan kan je zien hoe dat gaat uitpakken.

 

Ik denk niet dat we die kant op moeten gaan.

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Wat voor een budget krijgt die vulkaan?

Jammer dat de natuur niets voelt voor een CO2 budget.

 

Nog steeds lavastroom na vulkaanuitbarsting in IJsland

Na de vulkaanuitbarsting gisteren op het IJslandse schiereiland Reykjanes, ongeveer 30 kilometer ten zuidwesten van de hoofdstad Reykjavik, vloeit er vandaag nog altijd gloeiend rode lava.

 

De vulkaanuitbarsting in IJsland stoot ongeveer 15.000 ton CO2 uit per dag.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ceesv zei:

De vulkaanuitbarsting in IJsland stoot ongeveer 15.000 ton CO2 uit per dag.

Dat verbaast me dermate dat ik ben gaan zoeken. Ik vind een verwijzing naar de uitbarsting van de Eyjafjallajokull in 2010. Maar de daarin vermelde link loopt dood. Heb je een betere?

 

Nu is het zo dat basaltische uitvloeiingen tijdens hun erosieproces netto CO2 binden. In de geologische geschiedenis van onze planeet worden bepaalde fasen van extreme afkoeling (o.a. snowball earth) geweten aan deze erosiefasen (denk aan honderden miljoenen jaren) na langdurige basltische uitvloeingen.

 

Nu we het toch over de geologie hebben: De zeespiegel is wel eens tweehonderd meter hoger geweest. Ook wel eens tweehonderd meter lager. Allemaal in een tijd dat er nog geen mens rondliep om ook maar 1 gram CO2 extra uit te stoten. Nu wil ik niet zeggen dat de huidige klimaatmodellen verkeerd zouden zijn. Wat wel verkeerd is dat mensen gaan denken dat die modellen wetmatigheden gaan verschaffen waarop we kunnen gaan programmeren. In die zin dat er regelknoppen op het klimaat zouden zitten.

aangepast door kwetal
spelling

T90 met 5W, 4, 9, 13, 16, 19, 28E. 2x EMP Centauri 17/8. 6xSUR420.
W10 PC, Ryzen7-3700, TBS6590 dual met CI - DVBDream - LG Oled 55"

VU Ultimo; 2xtwin FBC, VU Uno met twin FBC - Samsung QLED 75"

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit is uit 2010, mijn eerdere bericht is van gisteren.

 

Klik, Vulkaan stoot evenveel CO2 uit als heel land

 

De temperatuur op aarde heeft altijd gevarieerd, of het nu kouder of warmer is als gemiddeld, wie zal het zeggen.

 

CO2, veroorzaakt door de mens heeft slechts een miniem effect op de temperatuur op aarde.

De zon, zonnevlekken en de 11 en 110 jaar cyclus hebben veel meer effect, als ook vulkaan uitbarstingen en meteorieten.

 

De verdraaiing van de aardas, de stand t.o.v. de zon zorgt voor het verschuiven van het plaatselijke klimaat naar het noorden of zuiden.

 

Ik hang meer de theorie aan, dat het noodzakelijk is dat de natuur zichzelf doorlopend vernieuwt en aanpast, zou het klimaat hetzelfde blijven, stopt de evolutie.

  • Like 3

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-8-2022 om 08:33, Gerard 76 zei:

Nu ben ik geen aanhanger van die reset wappies maar dit is wel het zoveelste signaal.

de Rabo begint hier ook al mee.

 

Ja het begint zogenaamd met bewustwording. Daarna de nieuwe windhandel met CO2 certificaten. En straks ga jij gewoon betalen voor je uitstoot. Kan je trouwens prima monitoren met een QR-code. De overheid gaat in 2030 toch al je gereden kilometers belasten. Eerst je QR-code voor de routeplanner houden waarna je gelijk het bedrag mag overmaken. Of je zit aan je limiet en dan blijft je auto gewoon stilstaan.

 

Ik wens de volgende generatie veel plezier!

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-8-2022 om 21:25, ceesv zei:

Ik hang meer de theorie aan, dat het noodzakelijk is dat de natuur zichzelf doorlopend vernieuwt en aanpast, zou het klimaat hetzelfde blijven, stopt de evolutie.

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...