Ga naar inhoud


CO2 uitstoot per persoon?


Gerard 76

Aanbevolen berichten

3 uren geleden, Psychosammie zei:

 

Ja het begint zogenaamd met bewustwording. Daarna de nieuwe windhandel met CO2 certificaten. En straks ga jij gewoon betalen voor je uitstoot. Kan je trouwens prima monitoren met een QR-code. De overheid gaat in 2030 toch al je gereden kilometers belasten. Eerst je QR-code voor de routeplanner houden waarna je gelijk het bedrag mag overmaken. Of je zit aan je limiet en dan blijft je auto gewoon stilstaan.

 

Ik wens de volgende generatie veel plezier!

Beter emigreren naar bijvoorbeeld Canada of Australië 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Misschien als je co2 credits kan kopen straks, mag je hier blijven, want geld verbeterd het milieu.

https://www.rabobank.nl/kennis/s011130228-zijn-vrijwillige-co2-credits-een-gamechanger-voor-klimaatverandering

aangepast door alias haha

You can hate me. You can go out there and say anything you want about me, but you will love me later because I told you the truth.

The truth is still the truth even if no one believes it. A lie is still a lie, even if everyone believes it.
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, alias haha zei:

Misschien als je co2 credits kan kopen straks, mag je hier blijven, want geld verbeterd het milieu.

https://www.rabobank.nl/kennis/s011130228-zijn-vrijwillige-co2-credits-een-gamechanger-voor-klimaatverandering

Vroeger was dit er ook al, toen bekend als aflaten.

 

Je kon tijdens je leven aflaten kopen bij de kerk zodat je verzekerd was van een plek in de hemel als je was overleden.


Ik zie hier veel gelijkenissen 

aangepast door Gerard 76
  • Like 1


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Gerard 76 zei:

Vroeger was dit er ook al, toen bekend als aflaten.

 

Je kon tijdens je leven aflaten kopen bij de kerk zodat je verzekerd was van een plek in de hemel als je was overleden.


Ik zie hier veel gelijkenissen 

Ja klopt, aflaatbrieven die veel geld kostten.

VU+ Ultimo 4K PLI 9.x dual DVB-S2 FBC tuner met 750Gb WD Blue, VU+ Zero 4K PLI 9.x  Visiosat G4 Quadro met 3 Alps quad en 1 Inverto Ultra Black quad, LG G1 Oled Evo 77 inch, Sony Bravia KDL 65-XD7505, , Nvidia Shield TV Pro mediaplayer, Denon AVR-X3500 audioreceiver. Zone 1: 2X Kef IQ90, 2x Kef IQ10, Kef IQ60c, BK XXLS 400 subwoofer. Zone 2: 2X Tangent EVO4. Fritzbox 7590. Synology DS418, Raspberry Pi 3B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-8-2022 om 21:48, Gerard 76 zei:

Vroeger was dit er ook al, toen bekend als aflaten.

 

Je kon tijdens je leven aflaten kopen bij de kerk zodat je verzekerd was van een plek in de hemel als je was overleden.


Ik zie hier veel gelijkenissen 

 

Er was altijd al en is nog steeds een heidens aspect dat je voor geld overhandigen aan iemand maar dan zelf niks doen "toch goed bezig bent".

Kijk wat de inzamelacties allemaal ophalen aan miljoenen voor zogenaamd goede doelen. Zal voor ze bidden helpt ook...

 

CO2 Certificaten zijn "alweer" door die financiële sector verzonnen als een imaginaire waarde / betaalmiddel dat echter geen bijdrage levert aan het oplossen van de overproductie van CO2. En als je echt verstand hebt van geldzaken, dan is overproductie altijd fout.

 

Denk even aan de laatste nieuwsberichten over Deliveroo en de concurrentie, allemaal niet nodig, maar waar halen die hun CO2 certificaten vandaan of waar compenseren die hun CO2 footprint mee? Staat dat op je bonnetje dat je krijgt?

Wel raar dat we volgens de warenwet moeten aangeven wat in die levensmiddelen zit die we kopen en het tegelijkertijd absoluut obscuur blijft welke rekening met moeder natuur gemaakt werd.

aangepast door Tonskidutch
aanvulling

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Zilverster zei:

Voorraad kost altijd geld :

Zilverster.

nee hoor vandaag de dag niet.

Voorraad levert op dit moment zelfs geld op, daar kan geen bank, spaarrekening of beleggingsfonds tegenop.

Eind vorig jaar rijkelijk spullen besteld en "op de plank" gelegd, die producten zijn in nog geen half jaar vaak 30% meer waard geworden.

Kocht ik toen een camera in voor 225 euro nu betaal ik voor exact dezelfde camera 314 euro, kocht ik toen een draadloze detector voor 56 euro nu kost dezelfde 75 euro.

Ik had echter nog beter 100.000 liter diesel op voorraad kunnen leggen betaalde ik in 2021 nog goed 1,20 per liter nu was dat op zijn top meer dan 2 euro en dat was wel een winst geweest van zo'n 70% door e.e.a alleen maar op voorraad te hebben.

Probleem met alles is alleen "weet het maar van te voren".

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@gerrit B,

 

Quote

nee hoor vandaag de dag niet.

Voorraad levert op dit moment zelfs geld op, daar kan geen bank, spaarrekening of beleggingsfonds tegenop.

 

Het zijn idd andere tijden 😒 ...... , helaas.

 

Maar jij hebt gelijk, hadden dat maar allemaal geweten.

Ik ben nog blij ☺️ , gr.

 

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit kaartje wel eens gezien?

luchtvervuiling over de gehele wereld

 

kijk ik alleen naar Europa dan vraag ik me toch af weer die luchtvervuiling boven de zee bij Engeland vandaan komt met de luchtstroming zoals hij nu is?

 

Kijk je naar de gehele wereld dan vraag ik me af waar men hier over zit te zeuren, er zijn gebieden in de wereld waar het je niet van zou verwachten maar waar de vervuiling vele malen hoger is en waar veeeeeeel meer winst te halen is.

  • Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, gerrit B zei:

dit kaartje wel eens gezien?

luchtvervuiling over de gehele wereld

 

kijk ik alleen naar Europa dan vraag ik me toch af weer die luchtvervuiling boven de zee bij Engeland vandaan komt met de luchtstroming zoals hij nu is?

 

Kijk je naar de gehele wereld dan vraag ik me af waar men hier over zit te zeuren, er zijn gebieden in de wereld waar het je niet van zou verwachten maar waar de vervuiling vele malen hoger is en waar veeeeeeel meer winst te halen is.

Tja Gerrit 

 

Mee eens maar we hebben hier in NL helaas veel moraalridders welke hun ideale roze wereld er ten koste van alles willen doordrukken.

Puur symbolisch helaas 

 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Gerard 76 zei:

Tja Gerrit 

 

Mee eens maar we hebben hier in NL helaas veel moraalridders welke hun ideale roze wereld er ten koste van alles willen doordrukken.

Puur symbolisch helaas 

 

 

Een zinnetje om te genieten nietwaar? 6 negatieve connotaties, puur symbolisch natuurlijk...

Doe er eens wat aan man! Neen het zijn altijd de anderen.

The Piper S Call

David Gilmour

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...