Ga naar inhoud


Warmptepomp bezitters in het nadeel bij plannen energieplafond kabinet.


ceesv

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Het prijsplafond voorziet in een basisverbruik tegen een prijs die begrensd is, meerverbruik wordt afgerekend tegen een beduidend hoger tarief.

De plannen voorzien nier in een hoger basisverbruik bij het verwarmen met een warmtepomp of het opladen van de elektrische auto.

 

Volgens zonnepanelenleverancier Zonneplan krijgt de energietransitie ’een harde klap’.

De Consumentenbond meldt dat mensen met een warmtepomp het nakijken hebben.

 

 

Een op het laatste moment met heet water en stoom gemaakte wet rammelt al op papier.

Dit gaat weer een wet met vele speciale regelingen en uitzonderingen worden met als naspel grof geschut tegen vermeend misbruik.

 

Wanneer je de prijzen voor energie, gas en elektra in de omliggende landen bekijkt is de uitzonderlijk hoge prijsvorming in Nederland niet te verklaren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • ceesv wijzigde de titel naar Warmptepomp bezitters in het nadeel bij plannen energieplafond kabinet.

En dan wordt er ook nog gesteld, dat de retour geleverde kWh (door zonnepanelen), per 2031 niet meer wordt vergoed ??!!

Hoezo stimuleren van een Energietransitie !

Rebox 8220HD; Rebox 4000HD; 2x CI -module (wit); Astra 1 (78), Astra 3 (88), Astra 2 (200)

Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, ceesv zei:

Een op het laatste moment met heet water en stoom gemaakte wet rammelt al op papier.

 

Dat zal dus ook gerepareerd moeten worden en volgens mij gaat dat ook snel gebeuren.

Energieplafond opnemen was natuurlijk al broddelwerk van het ministerie. Ofschoon het principe al maanden geleden werd voorgesteld. Dat zal beslist nog aan de orde komen in de tweede kamer.

Huiswerk gedaan maar niet goed genoeg gekeken naar de afhankelijkheden en consequenties cijfer 4,5 op je rapport.

 

Maar geloof me maar er zijn heel veel mensen zonder warmtepomp blij dat het plafond er komt.

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Een typisch Nederlandse oplossing.

Ik zag net op de pomp in het dorp (Frankrijk) € 1,57 staan voor de diesel.

Gsd en stroom prijzen zijn door de regering bevroren op max 5% prijsverhoging.

 

In plaats van het lek te repareren aan de bron plakken we pleisters.

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het prijsplafond voor stroom is al te laag voor een doorsnee huishouden.

Met een warmtepomp erbij betalen die mensen zich blauw.

 

Ik ben / was mij aan het oriënteren voor een hybride verwarming (warmtepomp + CV ketel), maar met de prijsplafonds en verwachte maximum prijzen die daarbij horen en de verwachte vrije prijzen voor gas en stroom is het weggegooid geld.

De investering van de warmtepomp betaald zich ondanks de subsidie niet terug. Sterker nog, in plaats van besparen op energiekosten betaal ik meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij de 'beste' cq eerlijkste methode is om zowel gas als elektriciteit om te rekenen naar megajoules. Dan krijg je een goed beeld van het totale energieverbruik van een huishouden. en als je daar dan het plafond instelt kun je zelf kiezen welke bronnen je gebruikt. En dan kun je ook nog variëren naar groene en grijze elektriciteit. Ik ken een voorbeeld waar voor elektriciteit groen een omrekenfactor geldt van 3,6 MJ per kwh en voor grijs 10. Voor gas is het 31,6 MJ per kuub. Voordeel is dat je stadsverwarming ook mee kunt tellen. De cijfers heb ik 'gejat' van Stichting Milieukeur.

 

1200 kuub gas is dan 37980 MJ

2400 kwh stroom is dan 24000 MJ

 

Totaal dus 61980 MJ per huishouden per jaar als plafond.

 

 

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Is het niet eenvoudiger wanneer men gewoon de prijzen voor energie berekent die ook in de omliggende landen gelden.

 

Het eerste halfjaar van 2022 was er een belasting overschot van 10 Miljard Euro in Nederland.

CBS

 

Hogere aardgasprijzen hebben geleid tot 3 miljard euro meer aan opbrengsten uit aardgas.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...