Ga naar inhoud


Bezwaar maken tegen verkeersdrempel


Psychosammie

Aanbevolen berichten

In de nog niet bestaande wijk waar ik ga wonen zijn op de inrichtingstekeningen al verkeersdrempels ingetekend. Daar zit ik niet op te wachten. Weet iemand hoe en bij wie ik bezwaar kan maken? 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Die ga je niet zomaar wegkrijgen !!

Best eerst eens bij de gemeente informeren !!

 

Niet de beste info , maar lees eens:

https://nl.wikipedia.org/wiki/Verkeersbesluit

En anders:

https://www.mijntipsenadvies.nl/2018-03/gemeente-vragen-om-verkeerssituatie-aan-te-passen-NLTAVGAR_EU22060501

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je kan doen is ga naar de gemeente en vraag de bouw tekening op , daar staat de hoogte en de aantal graden op wat zo,n drempel mag hebben , er zijn bepaalde normen daarvoor en om de hoeveel meters zo een drempel geplaatst mag worden , De rest is afwachten en opmeten als de drempels er liggen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een klein drempeltje is alleen maar gunstig. Voorkomt dat de jeugdige Golf-rijdertjes met petje achterstevoren er met 100 per uur over scheuren en je (klein)kind of jou dood rijden.

Als de drempel erg hoog is gaat de busfirma wel klagen omdat hun achtereinden kapot gaan.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, minplus zei:

Een klein drempeltje is alleen maar gunstig. Voorkomt dat de jeugdige Golf-rijdertjes met petje achterstevoren er met 100 per uur over scheuren en je (klein)kind of jou dood rijden.

Als de drempel erg hoog is gaat de busfirma wel klagen omdat hun achtereinden kapot gaan.

Kan zijn maar er zijn nu eenmaal auto's die er niet overheen kunnen. Ik kan mij nog een zaak herinneren in Nieuwegein. De eigenaar kon met zijn Ferrari niet over een drempel heen (zeker 20 jaar geleden).

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rij regelmatig met een aanhanger en er zijn heel wat van die springbulten, vooral bij scholen,  waar je ook stapvoets niet overheen kunt rijden zonder met de bodem de weg te raken.

Dus snelheidsbeperkingen prima maar, naast dat ze slecht zijn voor het milieu, (optrekken/afremmen en extra onderhoud) dan wel zo maken dat je er fatsoenlijk overheen kunt rijden.

In een woonwijk waar je 50 mag dan ook springbulten waar je met 50 overheen kunt en in wijken met 30 dat je ook gewoon 30 kunt rijden zonder een stuk auto/aanhanger op het wegdek achter te laten.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, minplus zei:

Een klein drempeltje is alleen maar gunstig

 

Ja en daar gaat het al mis. Ik reed net door een ander deel van de wijk. Je mag er 30 maar probeer niet die drempels met die snelheid te nemen. 

 

De wijk waar ik kom te wonen heeft 35 woningen en 2 straten. Het heeft geen doorgaande functie. En toch denken die kloothommels dat er verkeersdrempels in moeten. Als het iemand al lukt te hard te rijden weet je dat het één van je buren is. Kan je elkaar er gewoon op aanspreken, geen asociale drempels voor nodig. 

 

  • Like 1
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil gewoon rustig kunnen rijden en met verkeer bezig zijn en niet waar ligt die drempel, hoe hoog is die. Komt er weer zo'n raar slingertje

waar maar 1 auto tegelijk door kan? Wie heeft er nu weer voorrang. Oh daar staat weer zo'n lompe betonnen "plantenbak" waar je omheen moet slingeren.

Gewoon weg met al die onzinnige snelheid beperkende maatregelen. Als mensen te hard rijden doen ze dat ook als er drempels liggen.

Overtreders bekeuren. En telkens elke bekeuring fiks duurder maken als je er al een op je naam hebt gehad de afgelopen 5 jaar.

Terug naar het normaal dat je als kwetsbare verkeersdeelnemer goed moet opletten.

Tevens afschaffen van die dwaze voorrang van fietsers van rechts.

Daarnaast verkeerslichten afstellen dat de voorrangsweg groen heeft en houdt en niet alles op rood zetten om de snelheid eruit te halen.

 

2 minutes ago, Psychosammie said:

Als het iemand al lukt te hard te rijden weet je dat het één van je buren is

 

Het klopt, als politie gaat handhaven dan blijkt telkens weer dat de meerderheid van de overtreders een buurtbewoner is!

Ik ben erg blij dat ik tegenwoordig thuis werk en niet meer buitendienst medewerker die bijna 12 jaar lang heel Nederland als werkterrein had.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Psychosammie zei:

 

Ja en daar gaat het al mis. Ik reed net door een ander deel van de wijk. Je mag er 30 maar probeer niet die drempels met die snelheid te nemen. 

 

De wijk waar ik kom te wonen heeft 35 woningen en 2 straten. Het heeft geen doorgaande functie. En toch denken die kloothommels dat er verkeersdrempels in moeten. Als het iemand al lukt te hard te rijden weet je dat het één van je buren is. Kan je elkaar er gewoon op aanspreken, geen asociale drempels voor nodig. 

 

Regelmakers en uitvoerders zijn totaal verschillende clubs.

Los daarvan kon ik de afgelopen jaren al dan niet met aanhanger met m'n Franse autootjes probleemloos over drempels, maar ik snap volledig dat het met sommige Duitse buikschuivers een probleem is. De enige waarvan ik me afvroeg van "moet dit nou" want de schok was wel groot ook al raakte je de bodem niet is niet al te lang daarna verlaagd/minder steil gemaakt omdat de bussen er kapot gingen.

Maar je hebt idd nog steeds drempels die onzinnig gemeen zijn en die blijf je helaas houden want je hebt niet het desastreuze effect van de uit het wegdek omhoog schietende palen die even in waren en wel een serie total loss maar nog net geen doden veroorzaakten.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger leerden wij gewoon van huis uit en op school dat je uit moest kijken voordat je een straat overstak.

Eerst naar links kijken, dan naar rechts en nog een laatste keer naar links voordat je over ging steken.

Nu zijn het gewoon een stel wilden die zonder ook maar ergens naar te kijken en bij voorkeur met een stel oortjes in zodat ze ook niets anders kunnen horen de straat over vliegen en vinden dat een ander maar uit moet kijken.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

53 minuten geleden, theparasol zei:

Overtreders bekeuren. En telkens elke bekeuring fiks duurder maken

Helemaal akkoord , maar sommige leren er zelfs niet uit !!

Dat ze het boetegeld dan ook nuttig investeren in verbeteringen !!

 

Verkeersdrempels , wij noemde ze destijds lanceerbasissen !!

Komt er volgas een johnny-car aan , knal erop , en bang , bumper naar de kloten !!

🤔🤣

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, theparasol zei:

Tevens afschaffen van die dwaze voorrang van fietsers van rechts.

Vooral op rotondes met een bedrijfswagen een levensgevaarlijke regel.

Dan kun je nog zo goed opletten voordat je een rotonde oprijdt maar eenmaal op de rotonde kun je niet meer zien of er ergens een fietser vandaan komt.

  • Bedankt 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, theparasol zei:

Ik ben erg blij dat ik tegenwoordig thuis werk en niet meer buitendienst medewerker die bijna 12 jaar lang heel Nederland als werkterrein had.

nog 2 jaar dan heb ik 40 jaar geheel Nederland als mijn werkgebied.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die fietsers zijn sowieso ongeleide projectielen en tegenwoordig ook nog eens een zwakke verkeersdeelnemer en worden zo door de wet beschermd dat ik als automobilist direct de schuld krijg en maar moeilijk kan aantonen dat het niet zo is.

Zo heb ik er al eens een van de fiets afgereden. Die ging ineens vlak voor mijn neus een dubbele rij fietsers op het fietspad inhalen en ging daarbij over de markering van het fietspad. Zonder ook maar om te kijken of het kon. Koptelefoon op zijn hoofd en er kwam mij een grote vrachtwachten combinatie tegemoet... Dan ga ik echt niet ruim uitwijken of remmen. Klapt er eentje bij mij achterop zit ik met de gebakken peren en meneer rijdt lachend door.

Ging gelukkig nog net goed maar toch aangetikt met de buitenspiegel en ik zag hem achter mij nog slingeren en vervolgens op zijn bek gaan. Het is doorrijden na "ongeval" maar daar heb ik ronduit schijt aan als je zo roekeloos aan het verkeer deelneemt.

Wel slecht van me dat ik dacht klojo kijk eens uit je doppen en hopelijk is mijn spiegel behuizing niet beschadigd!

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...