Ga naar inhoud


Bezwaar maken tegen verkeersdrempel


Psychosammie

Aanbevolen berichten

2 uren geleden, Tonskidutch zei:

Wat mij betreft mag je ze der allemaal uithalen @Psychosammie en laten we pleiten voor 30km/uur in onze woonwijken en binnensteden, OOK voor Pedelecs en de elektrische step.

Nou niet helemaal mijn idee.

Ik zou dat aan willen passen naar 30 km in woonwijken zelf maar op de doorgaande wegen door die woonwijken/steden/gebieden daar geldt een minimale maximum snelheid van 50 (dus men mag wel een hogere snelheid instellen maar niet lager dan 50 maar niet lager)

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


Van jou wel maar helaas denken die moderne struikrovers daar anders over.

En meer voorrij vergoeding is er bij ons niet bij, bij ons worden alleen de werkelijk gemaakte kosten berekend en kan ik op een dag 5 opdrachtgevers bezoeken dan wordt er niet 5 x het standaard voorrijtarief berekend.

Bij ons worden de kosten die gemaakt zijn die dag om voor te rijden berekend en verdeeld over die 5 opdrachtgevers waarbij degene waar we het verst hebben moeten rijden ook het meest betaald.

Maar waar ik dus op doel is dat sommige gemeentes een "veiligheidsprobleem" hebben en in plaats van het probleem daadwerkelijk op te lossen wordt  voor een snelle goedkope manier gekozen (paar drempels er in en bordjes 30) op het probleem op te lossen.

Gevolg een wildgroei aan allerlei snelheden en regels zodat je als automobilist wel bijna verplicht wordt om een systeem in je auto te hebben die alles voor je in de gaten houdt wil je niet een godsvermogen naar Groningen afdragen.

Rij bijv. eens naar Duitsland en kijk wat er staat aan snelheden.

Kom terug naar Nederland en kijk dan nog eens wat daar staat. Je moet zo langzamerhand haast stapvoets gaan rijden om alle borden te kunnen zien door de, in mijn ogen, volledig doorgeslagen regelgeving.

Maak het simpel

buiten de bebouwde kom 80 

binnen de bebouwde kom 50

en in woonwijken (dus niet op doorgaande wegen) 30 

maar nee, we hebben stapvoets, we hebben 15, 20, 30, 45, 50, 60, 70, 80, 90 enz. elke gek kan een snelheid bedenken en er is geen overheid die hun terug fluit met: Je kunt kiezen uit 3 snelheden en alle andere zijn onregelmatig en worden hooguit gezien als snelheidsadviezen en kunnen niet worden beboet.

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, gerrit B zei:

Klopt die Seat Alhambra van een ton 😁

Ik hoop eigenlijk op een update zodat dit automatische sturen verder wordt verbeterd en hij niet meer reageert op volgegoten krassen in het wegdek en ook wegversmallingen herkent.

Nou ja eigenlijk zijn het geen wegversmallingen maar meer fietspad verbredingen zodat er minder rijbaan over blijft.

https://www.motor-talk.de/forum/spurhalteassistent-dauerhaft-deaktivieren-t6966265.html#:~:text=Er hat das Assistenzsystem L verbaut.&text=Der Spurhalteassistent lässt sich bei,Motorstart ist der wieder aktiv. 

 

Je kan hem default off coderen zag ik. Mocht je ooit in de buurt van Noord Limburg komen kan ik dat wel voor je doen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Psychosammie zei:

 

En dat is veelal niet waar. Ze vragen om maatregelen. Ga controleren en geef de hardrijders een flinke boete. Maar een drempel is goedkoper. Bewoners vragen niet om drempels waar ze zelf dagelijks last van hebben. 

 

Hier was het een keer zo erg dat een buurtbewoner zelf drempels ging maken , hij lijmde 40 bij 60 betontegels over de weg . Dat was een duur grapje voor hem , ze moesten het asfalt repareren 😂 en ook nog een bekeuring voor het in gevaar brengen van het verkeer

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 10/7/2022 at 7:45 AM, Tonskidutch said:

als ik tegenwoordig in een "woonwijk" kom staat de hele straat vol met blik, een dreumes van 5 jaar die achter een autobumper vandaan de straat op loopt mag hopen dat er geen automobilist aankomt of 50plusser met speedpedelec

Dit lijkt mij een gevalletje stemmingmakerij, volgens SWOV waren er eind 2021 3 miljoen fietsen met trapondersteuning. Hiervan waren er 26.000 speed pedelecs, dus minder dan 1%.

 

Voor de volgens jou ongekende concentratie in de binnenstad van Maastricht kan ik al helemaal geen bevestiging vinden  :D 

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou dan kijk maar eens op "meldingen Maastricht" , naar aanrijding met letsel

en de landelijke toename met ongevallen van fiets en voetgangers (met of zonder telefoon in de hand)

 

3 miljoen fietsen met trapondersteuning en speedpedelecs is één pot nat voor mij veel te snel en niet onder controle van de bestuurder

 

 

 

 

keep the streets empty for me

Fever Ray

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Niet alleen, het aantal lachgas ongevallen neemt ook toe, met behoorlijke excessen.

Oortjes zorgen ook voor gevaarlijke situaties, en men is steeds meer asociaal in het verkeer, voorrang neem je tegenwoordig, vroeger kreeg je die.

 

De toename van het aantal verkeersgeboden is ook omgekeerd evenredig met de verkeersveiligheid.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben inmiddels een ouwetje en heb sinds iets meer dan een jaar ook een fiets met ondersteuning, niet dat ik het nou zozeer nodig zou hebben maar het rijdt wel lekker. Als ik kijk op het display rij ik er iets van 20 per uur mee. Dan haalt een enkel fietser mij in; dat zijn meestal mensen op een racefiets en een paar jongeren al dan niet met ondersteuning en die laatsten al dan niet met oordopjes in of een telefoon in de hand.

Het kan zijn dat het in de randstad anders is, maar hier valt het dus vermoedelijk wel mee met mensen die ongelukken veroorzaken met elektrische fietsen.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk dat je je eens af moet vragen of je ooit in je vroegere leven op een fiets 20 Km/h hebt gereden.
Dan heb ik het niet over een klein stukje maar gewoon een heel stuk zoals je nu ook doet.
Kijk ik hoe snel men normaal fietst, en dan vooral de jeugd,  dan denk ik wel eens van "als je nu nog langzamer gaat dan val je om".

 

Maar denk dat in die snelheid wel een oorzaak van alle ongelukken zit omdat andere weggebruikers er nl. geen rekening mee houden dat fietsers op dit moment zo snel zijn. Maar ook dat menig fietser zijn eigen reactie snelheid overschat met deze bijna dubbel zo hoge snelheid dan wat ze normaal zouden fietsen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

In m'n middelbare schooltijd fietste ik wekelijks een paar keer een kilometer of 30 met gemiddeld ca 25 tot 30 km per uur op een fiets zonder versnellingen. Dat laatste vooral als er een Solexje langskwam waar je achter kon gaan hangen of met wind in de rug. Met zijwind 20 a 25 per uur afhankelijk van de windkracht. Maar het is ook wel 10 km per uur geweest met vlagen van windkracht 10 tegen.

Pas in het 2e deel van m'n studieltijd had ik voor het eerst een (race)fiets met versnellingen toen ik dagelijks 20 tot later 80 kilometer per dag moest fietsen.

Die conditie heb ik nu niet meer.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wegen/fietspaden worden steeds meer voor individuele doelen misbruikt door zeer diverse groepen: speeltuin, bridgeclub, racecircuit, parkeerplek..........de eigenlijke bedoeling was verplaatsing a-b

 

Beheersing van het voertuig is vaak niet goed aanwezig, oefen een keer een noodstop op een fiets met hydraulische schijfremmen. Dat is echt andere koek dan de velgremmen vroeger.

 

De idiote weigering om beschermende hoofdbekleding te dragen is absurd. Wel allemaal tot de nok toe toe voor alles verzekerd maar je eigen hoofd niet :( kaput is kaput

 

Overstap van suv van 2000 kg naar electrische suv van 2500 kg is niet de oplossing voor de dagelijkse verplaatsing van 20 km. Een ander vervoersmiddel is hiervoor nodig, en Nee dat is zeker niet de trein :D

 

 

 

 

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroeger zocht ik ook een brommer op met lage snelheid waar je achter ging hangen en je wist precies hoe laat sommige met langzame brommers van school wegreden zodat je tot bijna aan huis (vaak tot grote ergernis van de bromfietser) er achter kon blijven hangen, maar ja dat was vroeger....... ruim 40 jaar geleden.

Ik zou zeggen zet je trapondersteuning eens uit of op de allerlaagste stand en probeer eens 10 km lang gewoon 15 Km/h te fietsen en let er dan vooral eens op hoeveel andere fietsers je dan nog inhaalt.

De gemiddelde snelheid ligt dacht ik op dit moment zo rond de 18 km/h maar dat is dus incl. racefietsen ed. en dat betekend dat ongeveer zo'n 2/3 langzamer gaat en ik verwacht dat menig scholier zelfs de 10 Km/h nog niet haalt.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
16 minuten geleden, moonchild zei:

De idiote weigering om beschermende hoofdbekleding te dragen is absurd.

Ik draag een fietshelm op mijn fiets, ik snap niet dat neerlanders daar zo afwijzend tegen staan.

  • Bedankt 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...