Ga naar inhoud


Bezwaar maken tegen verkeersdrempel


Psychosammie

Aanbevolen berichten


10 uren geleden, theparasol zei:

Ik mocht vroeger bv ook niet stoeprandje spelen op de doorgaande weg van mijn pa. Doe dat maar in de doodlopende weg daar.

En voetballen doe je op het trapveldje.

- als er 's avonds ook maar één a twéé auto's in de straten stonden was het veel, uitgestorven was het na vijf uur dus geen enkel verkeer meer behalve de hoofdverkeer wegen en straten en daar kwam je inderdaad niet als kind

- als ik tegenwoordig in een "woonwijk" kom staat de hele straat vol met blik, een dreumes van 5 jaar die achter een autobumper vandaan de straat op loopt mag hopen dat er geen automobilist aankomt of 50plusser met speedpedelec

- met de doorboorde knalpijpen / uitlaten in al die vw polo's met 19 inch velgen hoort het kind niet eens de waarschuwing die vader of moeder toeroept om op de stoep te blijven

 

drempels leiden tot gefrustreerde gehaaste automobilisten en gefrustreerde bewoners die ernaast wonen wegens de geluidoverlast en bevingen in huis

dat heeft dus niets met natuur knuffelaars te maken, je kan ook alles altijd aan een iemand toedichten qua schuld, dat jezelf schuld hebt aan ongepast rijgedrag wil men natuurlijk niet horen.

 

 

aangepast door Tonskidutch

The Voice Of Experience

Fatboy Slim

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga weleens naar de Kringloop winkel in Naarden; dan neem ik de Amsterdamsestraatweg, (je kan ook de Naardervaart nemen, maar dan moet je omrijden).

Als Ik het goed heb zijn daar om de tien meter verkeersdrempels.

Aan de linkerkant van die weg zijn veel boerderijen.

Ik denk dat de bewoners niet blij zijn met al die drempels; je bent continu aan het schakelen, afremmen en optrekken.

Wat een geluidsoverlast!

En dan heb ik het niet eens over de trillingen.

 

Waarom zo veel drempels? Twee zouden genoeg zijn.

 

Waarom twee drempels dan wel? vragen jullie je af.

Dat zal ik uitleggen (is geen geintje): Er woont een man die kamelen en lama's heeft. Hij brengt die dieren naar een weiland onder het viaduct (hoe hij dat doet weet ik niet, ze passen niet in een paardentrailer).

 

Als jullie ze willen zien moeten jullie via de Naardervaart rijden, dan heb je beter zicht.

 

Dus in deze kwestie begrijp ik 2 verkeersdrempels (je zal maar een kameel aanrijden, dan is je auto total loss); dus 2 verkeersdrempels -in deze situatie - vind ik begrijpelijk, maar geen 25.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb, jaren geleden, wel met succes bezwaar gemaakt tegen een verkeersdrempel. Deze was in het begin van een doodlopende woonwijk. Mijn neef rijdt op de ambulance, en via hem heb ik, eigenlijk heeft hij bezwaar gemaakt. De drempel is toen 3=4 dagen later verwijderd.  Zijn opmerking dat het voor ambulance een drempel op die plek, die positie voor een spoedgeval, of erger een patient achterin seconden in tijd kan kosten. 

Dus....probeer zo'n iemand te polsen.

  • Like 1

HUMAX iCord is vervangen door de VU+  4k SOLO,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Tonskidutch zei:

- als er 's avonds ook maar één a twéé auto's in de straten stonden was het veel, uitgestorven was het na vijf uur dus geen enkel verkeer meer behalve de hoofdverkeer wegen en straten en daar kwam je inderdaad niet als kind

- als ik tegenwoordig in een "woonwijk" kom staat de hele straat vol met blik, een dreumes van 5 jaar die achter een autobumper vandaan de straat op loopt mag hopen dat er geen automobilist aankomt of 50plusser met speedpedelec

- met de doorboorde knalpijpen / uitlaten in al die vw polo's met 19 inch velgen hoort het kind niet eens de waarschuwing die vader of moeder toeroept om op de stoep te blijven

 

drempels leiden tot gefrustreerde gehaaste automobilisten en gefrustreerde bewoners die ernaast wonen wegens de geluidoverlast en bevingen in huis

dat heeft dus niets met natuur knuffelaars te maken, je kan ook alles altijd aan een iemand toedichten qua schuld, dat jezelf schuld hebt aan ongepast rijgedrag wil men natuurlijk niet horen.

 

 

Ik kan dit 100% onderschrijven.

Denk dat D-box enigszins overdrijft maar heb wel eens in het Gooi een binnenweg moeten nemen waar je om de 500 (a 1000) meter een drempel had.

Het had overigens wel effect: die weg nam je 2x omdat het niet anders kon maar daarna nooit weer indien enigszins mogelijk..

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, minplus zei:

Ik kan dit 100% onderschrijven.

Denk dat D-box enigszins overdrijft maar heb wel eens in het Gooi een binnenweg moeten nemen waar je om de 500 (a 1000) meter een drempel had.

Het had overigens wel effect: die weg nam je 2x omdat het niet anders kon maar daarna nooit weer indien enigszins mogelijk..

Hoi @minplus

Ik overdrijf niet hoor.

Hier als eerste: https://www.gooisemereninformatie.nl/overige-dieren/714-kameel-bij-de-a1-in-naarden

Bron: Gooisemereninformatie.nl

 

Nu ga ik kijken of ik via Google Maps die straat kan te laten zien, maar ik ben geen held in kopiëren en plakken vanuit Google Maps.

Dus ben zo terug.

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nja @minplus

Precies zoals ik dacht, het lukt me niet om die link te vinden en te kopiëren, maar misschien ben jij beter in dit opzicht dan ik.

Het gaat om de Amsterdamsestraatweg tussen Muiderberg en Naarden.

Groetjes,

D-box

 

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-10-2022 om 10:26, gerrit B zei:

Maar dat van dat tegensturen dat ken ik en bij mijn auto kun je het uitzetten maar 1x de auto uit zetten en weer aan en alles is weer geactiveerd en elke keer alle menu's langs om het uit te zetten dat laat je ook wel.

Jij had toch een auto uit de VAG stal als ik het me goed herinner? (met dat BPM debacle) Ik denk dat je dat automatisch sturen wel uit kunt coderen met VCDS/VAGcom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt die Seat Alhambra van een ton 😁

Ik hoop eigenlijk op een update zodat dit automatische sturen verder wordt verbeterd en hij niet meer reageert op volgegoten krassen in het wegdek en ook wegversmallingen herkent.

Nou ja eigenlijk zijn het geen wegversmallingen maar meer fietspad verbredingen zodat er minder rijbaan over blijft.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, mereltje zei:

Als er aan een doorgaande weg veel drempels liggen zal er wel veel te hard gereden worden en zijn ze op verzoek van de aanwonenden geplaatst zijn

 

En dat is veelal niet waar. Ze vragen om maatregelen. Ga controleren en geef de hardrijders een flinke boete. Maar een drempel is goedkoper. Bewoners vragen niet om drempels waar ze zelf dagelijks last van hebben. 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gerrit B zei:

Nou ja eigenlijk zijn het geen wegversmallingen maar meer fietspad verbredingen zodat er minder rijbaan over blijft.

 

Het zijn optische wegversmallingen. We hebben ze tegenwoordig hier ook. Fietspad ligt naast de weg. 

 

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
8 uren geleden, Psychosammie zei:

Bewoners vragen niet om drempels waar ze zelf dagelijks last van hebben. 

Het blijkt meestal dat de bewoners zelf te hard rijden en daarover zelf klagen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...