Ga naar inhoud


Volume knop instelling op de BT remote?


duitsland

Aanbevolen berichten

Vraag,

ik heb een Duo4K gekocht en alles werkt goed. Bijna moet ik zeggen want de volume knoppen en Mute op de BT remote werken niet.

 

iemand een idee of dit aan te passen is?

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Op sommige zenders, afhankelijk van het gebruikte audio kanaal en je audio instellingen op je box zoals Audio kanaal voorkeur, downmix en eventueel je IR audio of HDMI audio uitgang, werken de volume knoppen inderdaad niet, het is geen remote probleem, maar afhankelijk van de gebruikte audio configuratie.

 

Kijk ook in het HDMI - CEC menu waar je de audio regeling voor de av receiver kunt activeren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is best vaag Cees.

is hier een oplossing voor want ik krijg de ontvanger ook niet aan als deze in de kast staat.

misschien een image die dit wel allemaal heeft?

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Audo de Downmix op ‘Aan’ zetten

BT werkt NIET in Deep-Standby (de drivers zijn dan nog niet geladen). Dit is ook de reden dat deze AB ook IR signalen uitzend. Je zou anders de box niet meer aankrijgen met de AB…

IR oog aansluiten en in het zicht plaatsen…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
1 uur terug, duitsland zei:

ik krijg de ontvanger ook niet aan als deze in de kast staat.

Zoals mimisiku al aangaf, bt moet opgestart worden na (deep)sleep.

een keer met BT remote, welke op dat moment ook ir uitstraalt ontvanger in het zicht aanstralen, daarna schakelt bt remote zichzelf in.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat vindt ik wel een behoorlijke beperking van dit merk🤨

heeft de VTI image dit ook dan? Lijkt mij dat een hoop gebruikers niet elke dag meerdere keren de kast gaan open en dicht doen🤤

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meesten doen hun box niet in Deep-Sleep maar gewoon in standby.. En VU+ levert de IR-oog niet voor niets mee….

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In Deep-Sleep worden toch ook je timers niet opgenomen?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dan gebeurt er niks. Alleen de frontprocessor ‘werkt’ nog…

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dat is geen optie!

net zo als de volume knoppen op de BT remote, wel een behoorlijk grote beperking dat ik mijn volume niet kan regelen. Zelfs niet na alle adviezen.

ik wil niet lullig klinken maar op mijn DM BT kan dit allemaal wel🤨

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Alex1970 zei:

In Deep-Sleep worden toch ook je timers niet opgenomen?

je timers die geprogrammeerd zijn worden wel degelijk opgenomen, de box ontwaakt namelijk uit Deep-Sleep en het hele systeem werkt behalve de audio en / of beelduitvoer naar je TV (eventueel ook via de AVR receiver gekoppeld) want we willen niet de hele installatie inschakelen 's nachts alleen maar opnemen op interne HDD of NAS.

 

nog nooit problemen mee gehad

 

 

Just Around The Corner

Cock Robbin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Alex1970 zei:

In Deep-Sleep worden toch ook je timers niet opgenomen?

 

1 uur terug, Tonskidutch zei:

kan allemaal met VTI

 

Bij mij ook. VU+ met OpenPli 8

Enige minuten voor de timer opname komt de box uit zijn zijn diepe slaap, op tijd om de opname te beginnen.

 

4 uren geleden, Mimisiku zei:

Nee, dan gebeurt er niks. Alleen de frontprocessor ‘werkt’ nog…

 

De timer is kennelijk een functie van de frontprocessor. En die kan uiteraard de box uit deepsleep halen want dat doet ie ook als je de AB hanteert.

 

 

En on-topic

Het regelen van het volume doe ik normaal gesproken met de BT AB.

Die heb ik dan wel gekoppeld aan mijn TV.

Zowel het volume/mute als ook de power on/off van de TV werkt daarmee prima.

 

Als je die koppeling niet hebt gemaakt werkt de volumeregelaar op de uitgang van de box, mits je de audio instelling op downmix hebt gezet.

Als je dat niet hebt gewijzigd (passthrough mode) dan werkt het alleen op MPG en AAC (HE) audiokanalen.

Hoe je die koppeling tot stand brengt kun je lezen in de gebruiksaanwijzing van je VU.

 

En mijn box verbreekt de BT verbinding onmiddellijk als ik die in stand-by zet. 

Om die weer aan te zetten moet ik hem even richten op de box.

 

 

aangepast door Old Satterhand
BT werking toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, duitsland zei:

Nou dat is geen optie!

net zo als de volume knoppen op de BT remote, wel een behoorlijk grote beperking dat ik mijn volume niet kan regelen. Zelfs niet na alle adviezen.

ik wil niet lullig klinken maar op mijn DM BT kan dit allemaal wel🤨

Ja, maar daar koop je een DM920 voor :) . Niet dat de DM BT nu heilig is (bij de DM9x0 is het BT bereik erg kort tenzij je gaat modificeren)

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry maar vindt een beetje een zwaktebod opmerking. DM en VU zijn beide topmerken en daar mag je veel van verwachten. Deze opmerking is dan wel een beetje makkelijk.

geeft niets, ik ga de VTI wel even proberen.

 

Dreambox 920UHD FBC kabel tuner en 2 interne Sat tuners.

SSD 500GB

Triax 110cm met een Homemade C/KU band LNBF draaibaar tussen 80,0 oost en 67,0 west.

Triax 78cm vast met CDS Triple lnb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...